Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی جوکار گفت: فقط خسارت به بخش های باغی و زراعی ناشی از بارندگی دهم فرودین ماه شهرستان جهرم در بخش کشاورزی بالغ بر ۱۲۵میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: خسارت  در سطح ۱۵۰۰ هکتار بوده است که علاوه بر بخش دام و طیور و قسمت‌های باغی و زراعی به محصولات گندم و کلزا ، خسارت جبران‌ ناپذیری وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: آثار خسارت به بخش‌های باغی و زراعی این شهرستان در تولید آتی این باغ‌ها و مزارع مشهود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بخش دامپروری نیز از وقوع بارندگی سیل‌آسا و توفان مصون نمانده است به طوری که بیش از ۳۰ راس دام سبک در این رخداد تلف شدند.

جوکار گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها راهکار جبران خسارت بهره‌برداران این حوزه به طور جدی و مستمر در دستور کار مدیریت است.

وی توصیه کرد بهره‌برداران کشاورزی جهرم سعی کنند با بیمه کشاورزی آشنا شوند تا بتوانند از شرایط این بیمه استفاده کنند.

جوکار درباره پایش آفت ملخ در این شهرستان نیز گفت: با پایش روزانه کارشناسان جهاد کشاورزی جهرم، هنوز کلونی ملخ صحرایی درشهرستان جهرم دیده نشده است و نیازی به سم‌پاشی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به هجوم ملخ صحرایی در شهرستان‌های همجوار مثل لارستان، مهر، لامرد و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پایش ملخ در سطح شهرستان جهرم شامل بخش‌های مرکزی، سیمکان، کردیان و شهرستان خفر روزانه در حال بررسی است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بخش کشاورزی جهاد کشاورزی سیل کشاورزی محصولات کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستان جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان

در پی بارش‌های سیل‌آسا در استان یزد در بسیاری از شهرستان‌ها و نقاط استان سیل جاری شد، به زیرساخت‌های جاده‌ای استان خسارت زد و شش محور استان نیز مسدود شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، باران‌های سیل‌آسای روز و شب گذشته در بیشتر مناطق استان یزد، سبب بروز سیل در بیشتر مناطق شده و سبب مسدودی راه‌ها و خسارت به زیرساخت‌ها شده است؛ این بارش‌های رگباری هم‌اکنون در شهر یزد و بسیار از مناطق استان در حال وقوع است.

هواشناسی استان یزد از تداوم بارش‌ها تا فردا خبر داد و اعلام کرد که تاکنون بیشترین میزان بارش مربوط به تفت با ۶۴ و ۷ دهم میلیمتر بارش بوده است و مناطق شرقی استان شامل شهرستان‌های بافق، بهاباد و قسمت شرقی اردکان بارش‌های شدیدتری را تجربه می‌کنند.

جاری شدن سیل در جاده خضرآباد استان یزد سیل روستای هامانه دهستان کذاب جاری شدن سیل در محدوده پروژه باند دوم یزد طبس

کد خبر 747477

دیگر خبرها

  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • خسارت سیل به قشلاق ذاخر شهرستان اهر
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • بارش شدید بهاری باران و تگرگ در شهرستان اهر
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان