Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@23:29:10 GMT

آمادگی برای مدیریت بحران کرونا با 3 هزار تخت بستری دانشگاهی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۱۲۵

آمادگی برای مدیریت بحران کرونا با 3 هزار تخت بستری دانشگاهی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: «اکنون 3 هزار و 300 تخت بستری دانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند و در صورت نیاز آماده‌ایم تا به‌منظور مدیریت بحران کرونا مورد استفاده قرار دهیم.»

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، قاسم میری‌علی‌آباد با اشاره به  اعمال مدیریت تخصصی در ارائه خدمات به بیماران  تنفسی اظهار کرد: «اکنون 3 هزار و 300 تخت بستری دانشگاهی در قالب 23 بیمارستان در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند و در صورت نیاز آماده‌ایم تا همه این ظرفیت را به‌منظور مدیریت بحران کرونا مورد استفاده قرار دهیم، هرچند تاکنون نیازی به این کار نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود:‌ «با هدف ارائه مطلوب خدمات مورد نیاز بیماران و درعین حال کنترل و محدود کردن تردد بین شهرستانی و احتمال انتقال عفونت به کارکنان و سایر افراد جامعه، در مرحله نخست مدیریت بحران کرونا تعداد 14 بیمارستان و یا بخش بیمارستانی با حدود 500  تخت بستری در سراسر استان برای ارائه خدمات به بیماران کرونا مثبت در نظر گرفته شده و توزیع این 14مرکز به لحاظ پراکندگی جغرافیائی به شکلی بوده که امکان دسترسی در شهرستان برای همه هم‌استانی‌های وجود دارد.»

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه کرد: «در همه این 14 مرکز تخصصی که برای بستری بیماران کرونا مثبت آماده شده، پزشکان متخصص بیهوشی، متخصص بیماری‌های داخلی، متخصص بیماری‌های کودکان و امکانات کامل رادیولوژی و آزمایشگاه وجود دارد و در همه این مراکز نیز پرستاران باتجربه و آموزش دیده و سایر کادر درمانی مانند بهیار، تکنسین اتاق عمل، بیهوشی و کارکنان آزمایشگاهی و رادیولوژی حضور دارند.»

آمادگی کامل نظام بهداشت و درمان زاهدان برای مقابله کرونا

میری‌علی‌آباد با اشاره به انتشار گزارش کذب در یکی از شبکه‌های وابسته به کشورهای بیگانه که ادعا کرده بود امکاناتی برای درمان بیماران کرونا در استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد، گفت: «از مجموع 500 تختی که در مرحله نخست برای بیماران کرونا مثبت در استان آماده شده خوشبختانه تاکنون فقط 30 درصد مورد استفاده قرار گرفته و نظام بهداشت و درمان این استان برای وقوع افزایش چند برابری در تعداد بیماران نیز آمادگی دارد.»

وی اضافه کرد: «با توجه به وقوع تصادفات جاده‌ای و ضرورت تأمین امکانات درمانی تخصصی در سال‌های اخیر و در حرکتی جهادی، تعداد تخت‌های ویژه استان افزایش یافته و خوشبختانه اکنون فقط در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از 180 تخت ویژه و حداقل 200 دستگاه ونتیلاتور تنفسی موجود بوده که این به معنای 10 تخت ویژه به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت زیر پوشش است و در صورت نیاز برای درمان بیماران تنفسی و یا کرونا مثبت در سیستان و بلوچستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بحران کرونا دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مدیریت بحران کرونا سیستان و بلوچستان مورد استفاده قرار بیماران کرونا کرونا مثبت تخت بستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟

حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

به گزارش تسنیم، وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

دیگر خبرها

  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟