Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به افزایش تولید دستکش در استان گفت: در صورت حمایت مسئولان جهت آماده کردن ساز و کارهای مربوط به ارائه مجوز به مراکز عرضه‌کننده الکل، واردات این محصول را انجام می‌دهیم. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرهاد دلق‌پوش پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان گیلان در رشت اظهار داشت: در صورت آماده بودن دستگاه‌ها، مجموعه دستکش گیلان آمادگی تولید دستکش لاتکس تا یک ماه آینده را دارد و می‌توانیم از این طریق ظرفیت تولید اقلام بهداشتی استان را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: از آنجایی که گیلان استان مرزی است و با توجه به صفر شدن تعرفه واردات الکل و تسهیل در ثبت سفارش این محصول، می‌توان الکل مورد نیاز مردم را وارد استان کرد. 

وی با تأکید بر حمایت وزارت بهداشت مبنی بر واردات الکل بیان داشت: در صورت حمایت دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت جهت آماده کردن ساز و کارهای مربوط به ارائه مجوز به مراکز عرضه‌کننده الکل، واردات این محصول را انجام می‌دهیم.

75 هزار دستکش توسط سازمان اطلاعات سپاه همدان کشف شد750 هزار جفت دستکش احتکار شده در پرندکشف شدتصمیم‌گیری برای جمع‌آوری سریع معتادان متجاهر در تهران/ کشف 10میلیون ماسک و 89میلیون دستکش احتکارشده

شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده و ضدعفونی کردن معابر اظهار داشت: بنا بر اعلام ستاد مبارزه با کرونا دیگر نیازی به ضدعفونی سطح معابر نیست اما مشکل دستکش پرسنل همچنان پابرجاست زیرا روزی چند بار باید برای رعایت نکات بهداشتی دستکش‌ها تعویض شود.

ناصر حاج محمدی با بیان اینکه وزن این ویروس سنگین است لذا رفت و روب در سطح شهر رشت باید مکانیزه شود خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر باید برنامه‌ریزی شود تا 15 دستگاه مکانیزه برای جارو کردن معابر شهر رشت اختصاص یابد تا بیماری بیشتر منتشر نشود.

وی افزود: تا پایان وقت اداری دیروز درآمد شهرداری رشت کمتر از 12 میلیارد تومان بود در حالیکه تا چند روز دیگر باید 22 میلیارد تومان حقوق پرسنل شهرداری را پرداخت کنیم اما با توجه به عدم اجبار در پرداحت عوارض نوسازی این مشکل حل نمی‌شود البته و احتمال پرداخت کامل حقوق پرسنل در فروردین ماه بسیار کم است.

حاج‌محمدی به وضعیت بد دستفروشان به‌جهت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کار این افراد اشاره کرد و ابراز داشت: بسیاری از این افراد با مراجعه به شهرداری رشت درخواست وجه و کمک مالی می‌کنند و لیستی از افراد باسابقه دستفروش که بیش از 300 نفر هستند تهیه شده و باید برای آنها کاری شود زیرا وضعیت اقتصادی نگران کننده‌ای دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه علت رفت و امد مردم در خیابان‌ها دغدغه تأمین معیشت خانواده‌های آنها دانست و گفت: اگر به کرونای اقتصادی توجه نکنیم معاندان از فرصت پیش آمده سوء استفاده می‌کنند و با توجه به مشکلاتی مانند برگشت خوردن چک‌ها خواهشمندم مسئولان فکری در اینباره کنند.

رئیس دانشگاه گیلان نیز در این جلسه مصوبه ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر حضور از 30 فروردین در دانشگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: عدم امکان بازگشت دانشجویان خارجی در این مقطع زمانی، معضل سکونت دانشجویان در خوابگاه‌ها که امکان تجمع و رفتن به اتاق‌های جداگانه را ندارند و مشکل بسته بودن سلف سرویس‌ها از موانع اجرای مصوبه مذکور است.

احمد رضی با بیان اینکه علاوه بر مشکلات مذکور آماده نبودن فضای روانی جامعه جهت حضور در دانشگاه‌ها نیز مانع دیگر اجرای مصوبات است تصریح کرد: هرگونه تجمعات موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا می‌شود لذا باید تدابیر لازم برای اجرای مصوبات مربوطه فراهم شود.

رئیس دانشگاه گیلان عنوان کرد: بحران کرونا ضمن محدودیت‌ها و مشکلاتی که دارد، شرایطی را نیز برای ما فراهم کرد که یکی از آنها تحول در نظام آموزشی کشور است؛ ما در بحث آموزش الکترونیکی عقب بودیم و فرصتی فراهم شد که آموزش الکترونیکی را شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید آموزش مجازی را جایگزین آموزش حضوری کنیم زیرا علاوه بر سودمندی در این ایام در مواقع بحرانی مانند برف نیز کاربرد دارد و افزود: کلاس‌های آزمایشگاهی و کارگاهی به ترم بعد منتقل شود و زمینه دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم می‌شود و افرادی که نگران سلامتی خود هستند می‌توانند غیرحضوری و مجازی در کلاس‌ها شرکت کنند.

رضی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در شرایط ضروری با ارائه گواهی سلامت به دانشجویانی که شرایط ویژه‌ای دارند خدمات سلف سرویس یا خوابگاهی به آنها ارائه دهد گفت: مخابرات پهنای باند مناسب را با قیمت ارزان در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد و برای دانشجویان بسته اینترنت هدیه در این چند وقت اختصاص بدهد.

ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه آزاد از 20 اسفند کلاس‌های آنلاین خود را برگزار می‌کند اما دانشجویان از دسترس نبودن و گران بودن اینترنت گله‌مند هستند و اگر شرایط لازم را فراهم کنیم همه می‌توانند از خدمات آموزش مجازی بهره‌مند شوند. 

نادر جهان‌آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه از اختصاص بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار وزارتی به این سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: مدارس همانند روزهای گذشته ضدعفونی می‌شوند و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز نیز با دریافت اعتبارات مربوطه توسط مدیران خریداری می‌شود.

میرشمس مومنی‌زاده فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به تداوم طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: اجرای این طرح به بالای 80 درصد رسیده است و برای بازگشایی مدارس نیز برنامه‌ریزی‌ها جهت سم‌پاشی فضاهای آموزشی انجام شده و از مدیرکل آموزش و مرورش گیلان خواهشمندیم در این خصوص با ما همکاری کنند.

انتهای پیام/613/ ع

R7877/P1494/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیز در این جلسه استان گیلان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اسکندری ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: تحقق دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به همت تولیدگران، کارگران و جامعه کارگری صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید یا مشارکت مردم بیان کرد: جامعه کارگری نقش فزاینده و محوری در تحقق شعار سال و مردمی سازی تولید دارد.

اسکندری با بیان اینکه تولید و اشتغال مساله راهبردی کشور است، گفت: جهش تولید با مشارکت مردم و مردمی سازی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه راهبرد اساسی دشمن فروپاشی تولید و اقتصاد کشور است، افزود: با کمک و مشارکت مردم در تولید می‌توان کشور را بن بست اقتصادی خارج کرد.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه منافع ملی حول سه محور ایمان، امید و اتحاد می چرخد، گفت: مشارکت مردم زمانی محقق می‌شود که سرمایه، همت و ابتکار مردم پای کار باشد.

اسکندری با بیان اینکه بسیج منجر به همدلی، وفاق و هم افزایی جامعه کار و تولید می‌شود، اضافه کرد: با تفکر و فرهنگ بسیجی محقق می‌توان گره بسیاری از مشکلات را گشود.

وی از برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری خبر داد و افزود: شهید اسدالله ابراهیمی شهید شاخص کار و تولید در سال جاری انتخاب شده است.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های این هفته کارخانه محور است، گفت: رویکرد برنامه‌های امسال با رویکرد تبیینی، امید آفرینی و خدمت رسانی است.

به گفته اسکندری، معرفی دستاوردهای عملکرد جامعه کار و تولید و نقش جامعه کار و تولید در تحقق شعار سال از اهداف برپایی برنامه‌ها است.

مسؤول سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به دیدار جامعه کارگری با مقام معظم رهبری افزود: حدود ۵۰ نفر از کارگران گیلانی در این دیدار حضور خواهند داشت.

وی از برگزاری میز خدمت ویژه کار و کارگری در این استان خبر داد و بیان کرد: میز خدمت با دو محور رفع مشکل کارگران و رسیدگی به امور کارگران و رفع موانع تولید با حضور متولیان کار و تولید برگزار می‌شود.

اسکندری با اشاره به برخی برنامه‌های هفته کارگری اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدای کارگری، همایش تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان و شهرستان‌ها به جهت ارج نهادن به جامعه کارگری و هم توسعه فرهنگ کار و کارگری، تکریم زنان کارگر و کارآفرین، ویزیت رایگان کارگران در شهرک‌های صنعت، برگزاری اردوی راویان پیشرفت با حضور دانش آموزان در شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های تولید، رزمایش مواسات، برگزاری رزمایش شیفت ایثار با حضور گروه‌های جهادی، برگزاری نشست‌های تبیینی و اندیشه ورزی با رویکرد امید آفرینی و تبیین نقش کارگران در تولید و برگزاری اردوی راویان پیشرفت ویژه اصحاب رسانه به جهت روایت پیشرفت و امید آفرینی هم در سطح ملی و هم در سطح استانی تنها بخشی از برنامه‌های این هفته است.

کد خبر 6086371

دیگر خبرها

  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم