Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@17:55:20 GMT

سرما به ۱۰ درصد باغات شهرستان سامان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۲۲۴

سرما به ۱۰ درصد باغات شهرستان سامان خسارت زد

کمال اکبریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برآورد ریالی این میزان خسارت سرمازدگی به باغداران بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: شهرستان سامان ۱۸ هزار هکتار باغ دارد که در سرمازدگی‌های اخیر حداقل به یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار از این باغات خسارت وارد شد.

اکبریان تصریح کرد: سال گذشته نیز ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت ناشی از سرمازدگی به باغات شهرستان سامان برآورد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، تجربه باغداران شهرستان سامان و روشن کردن به‌موقع آتش در شب‌های سرد، میزان خسارت‌های سرمازدگی در باغات این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته کمتر بود.

به گزارش ایرنا، بارش‌های اسفندماه سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال و سرمازدگی فروردین‌ماه سال‌جاری افزون‌بر ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

اقتصاد تعدادی از خانوارهای شهرستان سامان به‌صورت مستقیم به فعالیت‌های باغداری و تولیدات باغی وابسته است.

شهرستان سامان از مهمترین قطب‌های گردشگری کشور و چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود که در ۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری گردشگری هواشناسی شهرستان خسارت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستان سامان میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، رئیس اداره صمت شهرستان سامان گفت:کارگاه غیرمجازتولید چیپس سیب زمینی در شهرستان سامان با هوشیاری بازرسان صمت شناسایی و پلمپ شد.
علیرضا نیکوفر افزود: این کارگاه تولید غیر مجاز مواد غذائی واقع در ناحیه صنعتی شهرستان سامان در شرایط غیر بهداشتی و بدون هر گونه مجوز تولید، سیب سلامت و نشان استاندارد، چیپس سیب زمینی تولید و روانه بازار مصرف کرده است.
وی گفت: با پیگیری و رصد بازرسان اداره صمت شهرستان سامان با همراهی بازرسان شبکه بهداشت در بازدید سرزده این کارگاه شناسایی و پلمپ شد.
نیکوفر گفت: در بازرسی از این کارگاه غیر مجاز ۲۰۰ کیلوگرم چیپس غیربهداشتی توقیف و امحا شد.
وی افزود: مالکان این کارگاه غیرمجاز با جعل برند، محصول غیربهداشتی تولیدی را در سطح بازار توزیع کرده اند.

دیگر خبرها

  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان