Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفاهم نامه اظهار کرد: امروز ۱۸ فروردین ماه  تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه شهید بهشتی و بنیاد خیریه جمیلی منعقد شد که در این بین حدود ۶ یا ۷ پروژه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه شهید بهشتی در راستای اهداف پژوهشی خود به ویژه در راستای وظیفه مندی برای مسئولیت‌های اجتماعی برخی تلاش‌ها و  فعالیت‌های اخیر را در ارتباط با  ویروس کرونا آغاز کرده است.

او در ادامه افزود: پژوهشکده‌های متعدد ما بنا به اهداف سازمانی خود در زمینه‌های مختلفی مانند: حوزه روانشناسی، تولید قطعات و مواد ضد عفونی کننده، ماسک، ونتیلاتور (دستگاه مصنوعی کمک کننده تنفسی)، مچ بند پالایش حیاتی و موارد دیگر را در اهداف خود قرار داده‌اند. تا به الان خوشبختانه نتایج خوبی را  کسب کرده ایم.

نصیری قیداری بیان کرد: بعد از امضای این تفاهم نامه کارگروهی را تعیین کرده ایم که قرارداد‌های مرتبط را تنظیم خواهند کرد تا بتوانیم به تدریج این موارد را به مرحله اجرا در بیاوریم. 

هدف اصلی ما مردمی کردن علم است

در ادامه ابراهیم جمیلی رئیس بنیاد نیکوکاری جمیلی  اظهار کرد: هدف اصلی ما بومی سازی و مردمی کردن علم است. جزو اولین گروه صنعتی بودیم  که تغییر خط تولید داده و مواد ضد عفونی تولید کردیم. امروزه تمام طرح‌هایی که در دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد باید با سرعت بیشتری حرکت کرده و به نتیجه برسد. پژوهشکده‌هایی که دارای طرح‌های اجرایی هستند و نیاز به حمایت و کمک دارند بنیاد خیریه جمیلی آماده همکاری است.

جمیلی افزود: این نوید را می‌دهیم که خط تولید ۷ قلم محصول بهداشتی اصلی برای مقابله با کرونا در یک تا سه ماه آینده به تولید انبوه می‌رسد. کشور در شرایط سختی قرار دارد، همه باید کمک کنیم و نگوییم این وظیفه دولت و مجلس است.

او درباره  فعالیت‌های علمی دانشگاهی گفت: ۷ محصول نوآورانه و بومی محققان دانشگاه شهید بهشتی مورد حمایت مالی ما قرار دارد که تولید کیت‌های تشخیصی حداکثر ۲۰ دقیقه ای، مچ بند‌های پایش حیاتی افراد‏، پارچه‌های ضد ویروسی، دستگاه‌های اُزن و آب اکسیژنه برای ضدعفونی کردن مراکز از جمله این اقلام است.

مدیرعامل بنیاد خیریه جمیلی تصریح  کرد: پیوند صنعت و دانشگاه در بحث کرونا در حال شکل گیری است و این پیوند را مردم در آینده نزدیک لمس خواهند کرد.  زمانی که این طرح‌ها طی ۳ ماه به نتیجه و تولید انبوه برسد، مردم این پیوند را خواهند دید و دغدغه هایشان کمتر می‌شود.

کیت تشخیصی و مچ بند‌ها طراحی شده حتی می‌توانند بعد از رفع کرونا  برای سلامت افراد مفید باشند و کاربرد داشته باشند.  

او در پایان گفت: این همکاری در واقع یک جهش تولید بوده که تا به الان در گروه‌های خود نداشته ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس دانشگاه شهید بهشتی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 738453

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو