Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در جلسه کمیته سالم سازی محیط گفت: عملیات گندزدایی با مشخص کردن اماکن و معابر حایز اهمیت و پرتردد شهری در زمینه جلوگیری از بروز حساسیت‌های احتمالی به مواد ضدعفونی و حفاظت از محیط زیست به صورت هدفمند انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخزاد با بیان اینکه براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از این پس معابر و خیابان‌ها نیازی به گندزدایی و ضدعفونی ندارند، افزود: تیم‌های سالم‌سازی محیط و نیرو‌های خودجوش مردمی برای گندزدایی محیط‌های دیگر سازماندهی می‌شوند.

او اظهار داشت: در حال حاضر و براساس این دستورالعمل عملیات گندزدایی برخی محیط‌ها از جمله اطراف سطل‌های زباله، خودرو‌های حمل پسماند، ایستگاه‌های اتوبوس، پایانه‌های مسافربری، ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکسی‌های شهری و برون شهری، اطراف مراکز درمانی، مراکز نگهداری سالمندان و معلولان، ورودی مراکز تجاری و جایگاه‌های سوخت به صورت زمان بندی مشخص انجام می‌شوند.

فرخزاد ادامه داد: با کمک خیران استان و طی هفته جاری قصد داریم تا تعدادی سمپاش کوله‌ای برای نیرو‌های بسیج تهیه کنیم تا کار ضدعفونی سطح معابر و پیاده‌رو‌های پرتردد شهر، جایگاه‌های عرضه سوخت و پل‌های عابر پیاده را انجام دهیم.

او با بیان اینکه هم اکنون روزانه ۱۰ هزار لیتر آب ژاول توسط نیروگاه برق شهید رجایی قزوین تولید می‌شود که میزان غلظت آن باید مورد تایید مرکز بهداشت قرار بگیرد، تصریح کرد: به دلیل حجیم بودن ماده ضدعفونی کننده آب ژاول، عملیات رقیق سازی این مواد پس از تحویل از نیروگاه صورت گرفته و به شهرستان‌های استان ارسال می‌شود.

این مسوول عمرانی خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و آلوده بودن برخی از زباله‌های شهری، ضدعفونی و گندزدایی روزانه سطل‌های زباله لازم و ضروری بوده و ضدعفونی کردن معابر شهری، روستایی و محلات با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز به صورت مستمر تا شکست کامل این بیماری باید ادامه داشته باشد.

فرخزاد با اشاره به اینکه ضدعفونی کردن معابر مجوزی برای تردد با خیال راحت از سوی شهروندان نبوده و همچنان توصیه در خانه ماندن را بهترین شیوه قطع زنجیره شیوع این ویروس می‌دانیم، یادآور شد: نظارت بر انجام ضدعفونی و گندزدایی معابر باید توسط مراکز بهداشت به صورت روزانه و دقیق ادامه یابد تا خدای ناکرده شاهد بروز مشکلات در این حوزه نباشیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گندزدایی معابر معابر پرتردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۳ واحد صنفی در فیروزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: همزمان با آخرین روز از طرح سلامت نوروزی، ۳ واحد صنفی متخلف در شهرستان فیروزه پلمب شد.


محبوبه مهماندوست افزود: طی بازرسی‌ های مستمر کارشناسان بهداشت محیط از سطح شهرستان یک آشپزخانه و ۲ آرایشگاه به دلیل عدم رعایت مقررات بهداشتی پلمب شده است.


وی ادامه داد: رستوران‌ ها، اماکن بین راهی، سامانه‌ های آبرسانی و مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی از جمله مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی حساسی است که در این مدت مورد بازدید بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته و در این خصوص ۳۲۵ مورد اخطاریه بهداشتی صادر و متخلفان بهداشتی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌ اند.

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • انجام خط‌کشی‌های ترافیکی سازگار با محیط زیست در قم
  • ایجاد ۵٠ محل برای پارک موتورسیکلت‌ها در قلب پایتخت
  • پلمب ۳ واحد صنفی در فیروزه
  • کاظمی قمی: عملیات ایران هوشمندانه، دقیق، هدفمند و وسیع بود
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • غیرفعال بودن سه کلینیک درمانی در قزوین
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • امسال ۴۰ دوربین کنترل ترافیک در مشهد نصب می‌شود
  • کارهای ویژه‌ای در مناطق کمتر برخوردار شهرکرد صورت پذیرد