Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد انصاری دوشنبه در مصاحبه با ایرنا بیان کرد:عمده بارهای جابه جا شده در راه آهن فارس شامل سنگ آهن، خاک نسوز، محمولات پتروشیمی، گندم، خودرو و ... بود.

انصاری افزود: فراهم آوردن امکانات و زیرساخت های ریلی برای حمل محموله های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه به منظور تولید از جمله مهمترین برنامه های این اداره کل است که با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری به رشد چند برابری در زمینه بارگیری خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در زمینه جابه جایی مسافر نیز در سال ۹۸ قریب ۵۱۲ هزار نفر مسافر در مسیرهای تهران و مشهد و ایستگاه های بین راهی از قطارهای فارس استفاده کردند که نسبت به سال ۹۷ افزایش یک درصدی داشته است.

مدیرکل راه آهن استان فارس اظهار داشت: این آمار در حالی است که در اسفند ماه سال ۹۸ قریب ۸۰ درصد بلیت قطارهای فارس به علت شیوع بیماری کرونا توسط مسافران استرداد شد و تعداد باقی مانده نیز در اوایل اسفند از قطار استفاده کردند و عملا عملکرد سال ۹۷ این اداره کل در حوزه جابه جایی مسافر در ۱۱ ماه سال ۹۸ محقق شد.

ساخت خط فرعی بارگیری و تخلیه فرآورده های پتروشیمی شیراز

انصاری افزود: به منظور فراهم کردن زمینه مناسب برای بارگیری و تخلیه فرآورده های پتروشیمی شیراز عملیات ساخت خط فرعی بارگیری و تخلیه فرآورده‌های پتروشیمی شیراز در مسیر شیراز - مرودشت و در نزدیکی ایستگاه راه آهن مرودشت آغاز شده است.

مدیرکل راه‌آهن استان فارس اضافه کرد: این عملیات در فاز نخست با نصب ۲ دستگاه سوزن چپ و راست با شعاع ۳۰۰ متر در خط اصلی و همچنین نصب خط فرعی به موازات خط اصلی اجرایی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری برسد  و با احداث این خط فرعی قابلیت ایجاد بارانداز ریلی در اراضی ایستگاه آتی گار زرقان ، قابلیت بارگیری و تخلیه سایر بارهای معدنی و فرآورده های نفتی و گازی و همچنین پایانه کانتینری با استفاده از حمل ترکیبی و دستیابی به شبکه ریلی میسر شود.

انصاری گفت: شرکت پتروشیمی شیراز به عنوان اولین واحد تولیدی صنایع پتروشیمی ایران در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر شیراز و در نزدیکی مرودشت واقع شده است که سالیانه قابلیت انتقال حدود یک میلیون تن بار از طریق خطوط ریلی فارس به مقصد بندر شهید رجایی بندرعباس برای صادرات به خارج از کشور دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خودرو راه آهن سنگ آهن فرآورده های نفتی مشهد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بارگیری و تخلیه پتروشیمی شیراز خط فرعی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز گفت:تاکنون بیست هزار و ۱۷۱ کنتور هوشمند در محدوده عملکرد این شرکت نصب شده است و ۶۵ درصد تعداد اشتراک‌های اداره ها و ۹۰ درصد بار این اشتراک‌ها با نصب  هزار و ۴۷۶ کنتور، هوشمند شده است. 

سلاحی اعلام کرد: همچنین ۱۰۰ درصد اشتراک‌های کشاورزی با نصب ۱۴ هزار و ۸۲۵ کنتور هوشمند، ۱۱ درصد تعداد اشتراک‌های تجاری با نصب ۴ هزار و ۵۳ کنتور هوشمند و ۱۲ هزار و ۶۰۰ کنتور برق خانگی به کنتور‌های هوشمند کنترل پذیر و فرمانپذیر تجهیز شده است.

محمد رضا سلاحی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با نصب ۲۰۰ کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق  ده برابر رشد داشته است و علاوه بر افزایش نقاط کنترل پذیر و فرمانپذیر در شبکه‌های برق با نصب کنتور‌های هوشمند، قابلیت پایش لحظه‌ای فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز  گفت: امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند است.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • رشد ۲ برابری تناژ بارگیری محمولات در راه‌آهن فارس
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!