Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@10:35:41 GMT

رئیس علوم پزشکی ساوه: پیگیر مرگ کودک ساوجی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۳۳۹

رئیس علوم پزشکی ساوه: پیگیر مرگ کودک ساوجی هستیم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا از مرکزی، رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه در این خصوص گفت: در ابتدای امر تا زمانی که تمامی موارد اثبات نشود نمی‌توان رخداد انجام گرفته را قصور پزشکی نامید و در چنین شرایطی که هنوز تحقیقات تکمیل نشده پیگیری‌ها با عنوان بررسی خطای احتمالی انجام می‌شود.

دکتر مهدی مصری گفت: طبق روال قانونی در این شرایط، یک کمیته مرگ و میر زیر ۵ سال براساس اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌شود در سطح بیمارستان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می‌شود، پس از تشکیل این کمیته اقدامات لازم در این راستا و پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به مردم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه همه موارد شفاهی است و موارد هنوز بررسی نشده است نمی‌توان اظهارنظر کرد.

مصری با بیان اینکه مرگ این کودک چهار ساله حدود دو سه روز پیش اتفاق افتاده است، بیان کرد: این بیمار دارای علائم اسهال و استفراغ بوده و داروی خوراکی و سپس داروی تزریقی دریافت کرده و دچار تشنج شده و به اراک برای ادامه درمان انتقال یافت که در اراک جان خود را از دست داد.

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: وظیفه داریم کمیته مرگ و میر را در سطح بیمارستان و معاونت درمان دانشگاه تشکیل دهیم و پس از آن اظهار نظر خواهیم کرد، هنوز مستندات لازم در اختیار نیست، باید تمامی شرایط بیمارستان، بیمار، آمبولانس که انتقال بیمار به اراک را انجام داده است، نظرات پزشک قانونی دریافت و همه جوانب موضوع بررسی شود و سپس کمیته تخصصی تشکیل می‌شود و مصر هستم که به زودی این کمیته تشکیل شود.

کد خبر 498530 برچسب‌ها استان مرکزی بیماری - بیمارستان حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی بیماری بیمارستان حوادث ایران علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «احمدرضا عطاردی» دانشجوی مقطع دکتری حرفه‌ای رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد از سوی کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان پژوهشگر برجسته اعلام شد.

نیما رضایی، دبیر کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به لیلا صادق‌مقدم معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد آورده است: به استناد دستورالعمل اجرایی نحوه امتیازدهی به فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان پژوهشگر موضوع بند «ک» ماده ۲ آئین نامه تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان و با توجه به تأیید مستندات پرونده در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد، مستندات ارسالی آقای «احمدرضا عطاردی» دانشجوی رشته پزشکی مقطع دکترای حرفه‌ای آن دانشگاه، در کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی با کسب ۱۱۹،۹ امتیاز (صد و نوزده و نه دهم امتیاز) به عنوان دانشجوی پژوهشگر برجسته شناخته می‌شوند.

کد خبر 6078077

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • دستورالعمل جدید حجاب در دانشگاه آزاد: با قصور رئیس واحد برخورد می‌کنیم
  • دستورالعمل جدید دانشگاه آزاد درباره حجاب
  • بیمارستان مطهری قطب درمانی چشم پزشکی علوم پزشکی ایران خواهد شد
  • دانشگاه آزاد دستورالعمل جدید درباره حجاب ابلاغ کرد
  • ورود دانشجویان هنجارشکن به این دانشگاه ممنوع شد | اساتید باید به کشف حجاب‌کننده‌ها در کلاس تذکر دهند
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • درخشش دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  • بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین