Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:53:40 GMT

جابجایی ۸۳۳ هزار تن کالای اساسی از پنج بندر کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۴۱۷

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان امروز دوشنبه در جریان بازدید از اسکله تخلیه بار بندر امام خمینی(ره) و پایانه حمل بار این بندر ، با اشاره به بررسی روند حمل کالاهای اساسی و فعالیت رانندگان و شرکت های حمل و نقل کالا  اظهار داشت: محموله های زیادی از کالاها به ویژه کالاهای اساسی و ضروری در مرحله ورود به کشور بودند و ورود تعداد زیادی از کشتی ها و محموله ها با روزهای پایانی اسفند ماه و ابتدای فروردین ماه سال جاری مصادف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  به دلیل تعطیلات نوروز و تاثیر آن در کاهش فعالیت های حمل و نقلی و شیوع ویروس کرونا در کشور ،دغدغه ها و نگرانی هایی برای حمل کالاهای ضروری و اساسی ایجاد شد و نهایتا تمهیدات پیش بینی شده در سطح کشور در این زمینه و همچنین  تلاش رانندگان و متصدیان حمل و نقل از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۶ فروردین سال جاری منجر به حمل ۸۳۳ هزار تن کالای اساسی در قالب ۳۵ هزار سرویس از پنج بندر اصلی کشور شد. معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: از این میزان سهم بندر امام خمینی (ره) حدود ۵۳ تا ۵۵ درصد، بندر امیرآباد ۱۶ درصد ، بندر چابهار ۱۰ درصد و مابقی مربوط به بندرهای انزلی و آستارا بوده است. قربانی ادامه داد: به دلیل همزمانی جابجایی کالاهای اساسی با تعطیلات نوروز، تنها ۴۵ درصد از ظرفیت ناوگان حمل و نقلی در حال فعالیت است اما در بازه زمانی یاد شده دو میلیون و ۵۵ هزار تن کالاهای ضروری به جز کالاهای اساسی تا کنون حمل شده است که به رغم  مشکلات موجود نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد حدود ۳۸ درصدی حکایت دارد. بر اساس این گزارش معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تقدیر از عملکرد حوزه حمل و نقل کالا  با توجه به پتانسیل های موجود در کشور گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ، دغدغه تأمین مسائل بهداشتی و سلامتی رانندگان وجود داشت اما علاوه بر انجام نکات بهداشتی طبق دستور العمل های وزارت بهداشت، اقلام بهداشتی نیز در بنادر توزیع شده است. وی گفت: در بندر امام خمینی(ره) نیز همچون دیگر بنادر، علاوه بر تب سنجی رانندگان و ایجاد تمهیدات بهداشتی در استراحتگاه آنان، اعلام بار پایانه ها نیز در محوطه باز صورت می گیرد. قربانی از اختصاص ۳۰ درصد سوخت جبرانی و لاستیک برای رانندگانی که کالای اساسی و ضروری از بنادر جابجا کنند خبر داد و گفت: پس از رسیدن بار به مقصد نیز صاحبان بار متعهد هستند کرایه رانندگان را پرداخت کنند . معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: از آن جا که از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان فروردین جاری ورود ۴۶ کشتی به بنادر کشور در برنامه بوده است، لذا اجرای طرح حمل کالاهای اساسی و ضروری مردم تا پایان فروردین ماه ادامه دارد. وی تأکید کرد: با اقدامات صورت گرفته  مشکل و نگرانی برای حمل کالاهای اساسی و مورد نیاز هموطنان وجود ندارد و دراین راستا  از پایانه بار این بندر بازدید شد.

وی افزود: دغدغه های رانندگان تلاشگر کشورمان در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مورد توجه قرار دارد و امیدواریم با برنامه ریزی ها و اقدامات مناسب بتوانیم بیش از پیش خدمات و زحمات این عزیزان را جبران کنیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کالاهای اساسی معاون حمل و نقل حمل کالاهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالاهای اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالاهای اساسی نداریم. - اخبار اقتصادی -

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالاهای اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالاهای اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال 1402 از بابت تامین ارز مورد نیاز کالاهای سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می شد اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالاهای اساسی وارداتی وجود دارد.

کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالاها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آنها به موقع تامین شود و در برخی از کالاها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت:در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است  و تامین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری