Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در این نامه‌ بااشاره به آمادگی حوزه‌های علمیه برای هم فکری و همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی با نهادهای مرتبط تحت نظر این سازمان، برای مواجهه با بیماری کرونا و سایر چالش‌های معاصر، بر نگرانی رهبران مذهبی در ایران و قم در موضوع شیوع بیماری ویروس کرونا تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده‌است: رهبران مذهبی در ایران و قم نگرانی خود را در موضوع شیوع بیماری ویروس کرونا ابراز می‌دارند و برای حل سریع‌تر این چالش و سایر بحران‌های معاصر دعا می‌کنند؛ نهاد و مرجعیت دینی مطابق آموزه‌های اسلام و قرآن کریم و سنت پیامبر مکرم اسلام هرگز اسیر دوقطبی‌های ساختگی میان علم و دین و درمان و دعا نبوده و نخواهد شد و عالمان دینی به تأسی از آن شخصیت بلند مرتبه، در کنار توجه به مبداء هستی و ضرورت اصلاح و تزکیه نفس، توجه به اصول سلامتی و رعایت توصیه‌های بهداشت فردی و اجتماعی را وظیفه می‌دانند.

نامه حاکیست: بدون شک مقابله با این چالش و سایر بحران‌های معاصر مانند بی عدالتی، تبعیض، تحریم‌های غیرانسانی، مشکلات زیست محیطی، جنگ، تروریسم، تولید و نگهداری WMD ها نیازمند همفکری و همکاری بین‌المللی به خصوص اتحاد نخبگان و مجامع علمی دنیای اسلام است؛ وضعیت پیش آمده بهترین فرصت است تا کشورهای اسلامی با بهره‌گیری از تعالیم شفا بخش قرآنی و اسلامی اتحاد خود را به منصه ظهور برسانند و با تمسک به اصل همبستگی، تعاون اجتماعی و همکاری همگانی برآمده از قرآن، فقه و اخلاق اسلامی و ارزش‌های انسانی که در روایات اسلامی نهفته است، پیامدهای این بیماری را به حداقل ممکن برسانند.

نامه ادامه یافته‌است: حوزه‌های علمیه دین حیات بخش اسلام را موجب سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها می‌داند و خواستار تجدیدنظر در رویکرد معاصر به محیط زیست؛ و مقابله با سیاست‌های غیر مسئولانه برخی کشورها به ویژه کشورهای صنعتی و ضرورت پیگیری لغو تحریم و اشغال دنیای اسلام و دست برداشتن قدرت‌های استکباری از ترور و حمایت از تروریزم است و به عنوان نهادی دینی و علمی، ضمن دعوت همه به پایبندی به آموزه‌های مشترک انسانی، عقلانی و اسلامی، آمادگی خود را برای هم فکری‌ها و همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی برای مواجهه با این بیماری و سایر چالش‌های معاصر، با نهادهای مرتبط تحت اشراف حضرتعالی اعلام می‌دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶۰۵۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷۳۹ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و جان باختگان ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۰۵۰۰ نفر رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا درمان روابط عمومی فردی و اجتماعی فوت ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

جمعیت، وسعت و همسایگی و همچنین قدرت بالای نظامی از جمله ویژگی‌هایی هر دو کشور محسوب می‌شود و از این رو تلاش‌هایی زیادی صورت می‌گیرد تا میان اسلام آباد و تهران تنش بوجود آید و طبعا بروز هر گونه تنشی میان دو کشور برای هر دو خطرناک است.

این نکته را باید در نظر داشت که هر دو کشور دارای دشمنان و رقیبان سنتی هستند. هند رقیب اصلی پاکستان بشمار می‌رود و از سویی دیگر اسرائیل هم دشمنی سنتی ایران محسوب می‌شود و طی هفته‌های اخیر هم شاهد افزایش تنش میان جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی بودیم. مضاف بر اینکه برای ایران رقبای منطقه‌ای دیگری هم وجود دارد.

موضوع دیگر اقتصادی است. در شرایط کنونی پاکستان به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد و علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی هم سال‌ها است که درگیر تحریم است و طبعا بعد از اجرایی کردن قانون صلح قرن ۲۱ از سوی ایالات متحده ممکن است با تشدید فشار‌ها از سوی غرب مواجه شویم؛ بنابراین طبیعی است که دو دولت برای همکاری با هم در حوزه‌های مختلف اقتصادی تعاملاتی داشته باشند.

نکته دیگر اینکه هر دو کشور در نواحی مرزی با گروه‌های تجزیه طلب مواجه هستند و علاوه بر اینکه پدیده تروریسم هم از جمله مسائلی است که به عنوان یکی از مشکلات سر راه هر دو کشور وجود دارد و بنابراین همکاری در این حوزه‌ها حتما باعث ارتقای وضعیت امنیتی در نواحی مرزی میان دو کشور خواهد شد. 

 از این رو، اقتضای وضعیت جاری و همچنین مبتنی بر واقعیت‌های موجود گسترش روابط و تعاملات میان ایران و پاکستان است. مضاف بر اینکه هر دو از پیشینه تاریخی خوبی در حوزه روابط سیاسی و امنیتی برخوردارند.

طبعا گسترش روابط میان اسلام آباد و تهران بر نوع تعاملات آن‌ها با دیگر همسایگان هم تاثیرگذار خواهد بود. در واقع ایران و پاکستان مطلقا در حوزه افغانستان رقیب هم محسوب نمی‌شوند و هر دو کشور می‌توانند برای رسیدن ثبات در افغانستان با هم همکاری خوبی داشته باشند. 

نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که ایران و پاکستان هر دو از تاریخچه درخشانی در حوزه روابط همسایگی برخوردارند و بویژه در حوزه استراتژیکی می‌توانند تعاملات خود را گسترش دهند.

دیگر خبرها

  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم