Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:09:48 GMT

۷۵ درصد جمعیت البرز غربالگری کرونا شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۴۸۸

۷۵ درصد جمعیت البرز غربالگری کرونا شد

دکتر حسین کریم روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به اینکه  شیوع کرونا در شرایط ویژه ای به وجود آمد اما همکاری و پای کار آمدن مردم و تشکل های اجتماعی موجب شد تا این استان از یک مرحله سنگین کرونا عبور کند.

وی ادامه داد: این همکاری همه جانبه مردم غیر قابل انتظاربود، از ابتدای همه گیری این ویرویس نشست های مکرر برای مقابله و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم با اشاره به اینکه یکی از ارکان مهم در پیشگیری و مقابله با کرونا رسانه ها بودند ، بیان داشت: وجود این بحران در استان البرز انسجام بین دستگاه های ذیربط و مردم را بالا برد و از این پس نیز می بایست رسانه ها کمک کنند تا این انسجام  باقی بماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۲۰۷ نفر به علت کرونا  در استان فوت کرده اند و حدود ۵۰ نفر دیگر با علائم مشکوک  به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: در ابتدای شیوع کرونا میزان مراجعه مردم به بیمارستان ها روزانه حدود یک هزار نفر بود که اکنون بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ مراجعه در روز داریم ، تعداد بیماران بستری از ۵۰۰ نفر به ۴۳۰ نفر کاهش یافته است. با بررسی هایی صورت گرفته است در روزهای اول شیوع ویروس کرونا میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا بین ۵۰ تا ۶۰ سال و فوتی ها ۶۰ تا ۷۰ سال بود که در روزهای اخیر این میانگین سنی ۱۰ سال افزایش یافته است.

کریم با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های صورت گرفته در استان موجب شد تا در مرحله اول بحران کرونا با مشکل کمبود تخت آی .سی . یو مواجه نشویم، اظهارداشت: در سراسر کشور حدد ۹۰ نفر از کادر درمانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که حتی یک مورد مرگ بر اثر کرونا در بین کارکنان بهداشت و درمان البرز نداشته ایم.

وی یاد آور شدکه البته تعدادی از کارکنان مبتلا به کرونا شدنداما خوشبختانه بهبود یافتند.

مراقبت ها در ماه های اردیبهشت و خرداد بیشتر شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز  با بیان اینکه اقداماتی که در مرحله اول شیوع  کرونا  صورت گرفت  منجر به مدیریت بیماری و کاهش سرعت انتشار شد، افزود:  اتفاقی که خواهد افتاد اگر در این مرحله دقت نکنیم  ۲ ماه پیش رو وضعیت  پر استرس و پر خطری خواهیم داشت.

کریم تاکید کرد که  ساده انگاری ، خوش باوری در بحث کرونا سبب می شودکه به لحاظ جانی مشکلات زیادی ایجاد کند.

گرما در کنترل کرونا تاثیرگذار است

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : شواهد علمی به ما می گوید که گرما ویروس کرونا را کنترل می کند چرا که استان های جنوبی ایران یا کشورهایی مانند عراق، عربستان و قاره آفریقا کمترین میزان ابتلا به کرونا را دارند.

وی تاکید کرد : باید در 2 ماه آینده پیشگیری ها و مراقبت ها بیشتر شود تا به فصل تابستان برسیم  و اگر بتوانیم کامل ، دقیق  و درست مدیریت کنیم با کمترین مشکل  از بحران پیش رو عبور خواهیم کرد.

کریم  گفت: ما در ایجاد حساسیت در بین دولتمردان در خصوص کرونا  شکست خورده ایم اما می بایست از طریق رسانه ها به مردم بگوییم که  برای پیشگیری از ابتلای بیشتر به ویروس کرونا  ۲ استراتژی  می بایست دنبال شود که ابتدا فاصله گذاری اجتمالی و حساس بودن مردم نسبت به این ویروس  است .

وی افزود: نباید رسانه ها در ایجاد حساسیت بین مردم نسبت به ویروس کرونا شکست بخورند.

این مسوول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز فعالیت دوباره اصناف ، ادارات ، مترو و غیره اظهارداشت: می بایست تمام پروتکل ها را رعایت کنند و اگر ادارت اصناف  و واحدها پروتکل را رعایت کنند مشکلات کمتر خواهد بود. ادارات باز شود اما به چند شرط آنکه  جان کارمندان و ارباب رجوع در اولویت اول آنها باشد و تک تک ادارات ، اصناف ، واحد های تولیدی و غیره می بایست تیم کرونا را تشکیل دهند و حراست می بایست دنبال کشف کرونا باشد.

کریم گفت: تا کنون  نیاز به نقاهتگاه نداشته ایم که البته به  بیماران پس از ترخیص از  بیمارستان توصیه می شود به نقاهتگاه بروند که نمی روند و در منزل خودمراقبتی انجام می دهند.

وی افزود: البته نقاهتگاه ها را برای زمانی که همه گیری شیوع بیشتری داشته باشد پیش بینی کرده بودیم که در مرحله اول بیماری نیازی به این مکان ها نبود.

اکنون چند نقاهتگاه داریم  که یکی از آنها با  ۱۰۰ تخت آماده پذیرش بیمار است که هنوز استفاده نشده است ، ظرفیت تخت های بیمارستانی هنوز به یک سوم نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد افرادی که مبتلا  به ویروس کرونا می شوند علامتی از بیماری ندارند، بیان داشت: تاکنون بیش از چهار هزار نفر با علائم قطعی و مشکوک به کرونا در بیمارستان های البرز بستری شده اند .

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران غربالگری استان البرز پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران غربالگری استان البرز ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران غربالگری استان البرز دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۲ هزار و ۴۵۸ مورد عملیات امدادی توسط نیروهای این جمعیت انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: در این بین، یک هزار و ۱۰۵ مورد امداد جاده‌ای «معادل ۴۵ درصد»، ۹۹ مورد کوهستان «معادل ۴ درصد» و امدادرسانی مربوط به حوادث جوی ۱۷۳ مورد «معادل ۴ درصد» انجام شده است.

محمودی کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور را ۱۸ هزار و ۴۶۴ نفر عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۲۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، ۹۰۴ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل، ۳۵۴ نفر به مناطق امن انتقال داده شد و سه هزار و ۲۹ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.

محمودی اضافه کرد: برای ۱۸۳ نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای پنج هزار و ۲۲۲ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.

کد خبر 6063380

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • فعالیت مراکز غربالگری هیپوتیروئیدی نوزادان در شهرستان مراغه
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • استاندار البرز: بازار استان باید بی وقفه زیر نظر باشد
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا