Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:44:56 GMT

۳ قلاده پلنگ و یک قلاده گربه پالاس در فیروزکوه مشاهده شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۴۸۹

۳ قلاده پلنگ و یک قلاده گربه پالاس در فیروزکوه مشاهده شد

به گزارش روز دوشنبه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، فرشاد فیروزنیا در این باره اظهار داشت: ماموران اجرایی این اداره حین گشت و کنترل مناطق طبیعی ، موفق به مشاهده وتصویر برداری از یک قلاده پلنگ ماده و دو توله پلنگ احتمالا نابالغ در فواصلی نزدیک به هم شدند.

وی با اشاره به اینکه وجود این گونه در این منطقه نشانگر مناسب بودن زیستگاه برای حیات این گونه ی با ارزش است، افزود: با توجه به اهمیت حفظ تنوع زیستی شهرستان فیروزکوه بویژه پلنگ ایرانی و خرس قهوه ای ، تشکیل کارگروه حفاظت از این گونه ها یکی از کارهای ضرورری بوده که جزء برنامه های پیش بینی شده و قابل اجرا در سال جاری است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزنیا در ادامه به مشاهده و تصویر برداری از یک قلاده گربه پالاس وحشی  نیز توسط محیط بانان اثر طبیعی ملی تنگه واشی  در حین گشت و کنترل منطقه اشاره داشت و گفت: گربه پالاس از نایاب ترین گربه های وحشی ایران و جهان به شمار می آید و این گونه از حیوانات شب فعال، بسیار هوشیار بوده و مشاهده آن بسیار دشوار است.

فیروزکوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت قرار دارد. این شهرستان محل اتصال سه استان تهران، مازندران و سمنان است.

برچسب‌ها شهر تهران یوزپلنگ آسیایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران یوزپلنگ آسیایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران شهر تهران یوزپلنگ آسیایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتر مار خانواده ورامینی را غافلگیر کرد

 به گزارش تابناک، رکنا نوشت: زیستگاه اصلی شترمار در بخش‌هایی از خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقا است. شترمار از گونه ماران غیرسمی است، اما رفتاری مشابه رفتار مارهای سمی دارد که باعث می‌شود آن را با مار جعفری اشتباه بگیرند.

شترمار دارای جثه‌ای بزرگ‌تر از گونه جعفری است. بیشتر در جنوب ایران با رنگ قهوه‌ای روشن با خال‌ه‍ای تیره‌تر یافت می‌شود در نواحی غیر از استان هرمزگان و خوزستان دارای رنگدانه‌های بیشتر است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پیشوا از رهاسازی یک حلقه مار از نوع شترمار در طبیعت خبر داد.

سید حسن طباطبایی با اعلام این خبر گفت: در مراجعه حضوری یکی از شهروندان وظیفه‌شناس به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پیشوا یک حلقه مار از نوع شترمار که در حیاط منزل این شخص مشاهده شده بود تحویل ماموران یگان حفاظت و سپس در دامان طبیعت منطقه رهاسازی شد.

 

دیگر خبرها

  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • مشاهده پلنگ در روستای مشهد دماوند
  • فیلم/مشاهده پلنگ در دماوند
  • مشاهده پلنگ در دماوند
  • حضور یک قلاده پلنگ در دماوند + ویدئو
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • شتر مار خانواده ورامینی را غافلگیر کرد