Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ هیات وزیران در تاریخ ششم فروردین ماه سال جاری طرحی را به تصویب رساند که مطابق با آن قیمت عرضه داخلی نفت‌کوره بر مبنای قیمت های بین المللی محاسبه خواهد شد.

البته در این مصوبه آمده است: در مواردی که به علت نبود شبکه گاز، واحدهای صنفی و صنعتی و کشاورزی از نفت کوره به عنوان سوخت استفاده می کنند، سهمیه نفت‌کوره آن ها محفوظ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به عقیده کارشناسان این مصوبه می تواند نقش بسزایی در کاهش سودجویی و فساد در حوزه این فرآورده داشته باشد.

در این رابطه سید حمید حسینی دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر قیمت‌گذاری نفت کوره با نرخ های جهانی، قطعنا تاثیر قابل توجهی بر کسب و کار افراد سودجو و قاچاقچیان خواهد داشت اما این موضوع سبب کاهش فساد در حوزه فروش نفت‌کوره می شود.

وی در ادامه افزود: افراد سودجو اغلب اقدام به خرید نفت کوره خارج از بورس و یا جمع آوری مازوت از نیروگاه ها برای تبدیل به سایر محصولات می کردند که باعث اخلال در بازار می شد که تصویب نرخ های جدید می تواند تاثیر بسزایی در کاهش بروز چنین تخلفاتی شود.

حسینی گفت: ما نیز در اتحادیه پیشنهاد دادیم تا هرچه سریعتر قیمت نفت کوره و نفت سفید آزاد شود و به قیمت های بین المللی نزدیک شود چراکه به واسطه وجود گاز ، ما در داخل مصرف چندانی در حوزه این دو فرآورده نداریم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت کوره نفت سفید منابع گازی سید حمید حسینی مریم علیزاده نفت کوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: در این طرح فروشگاه‌ها موظف به استفاده از کیسه‌های سازگار با محیط زیست هستند.   میرزاحسینی افزود: اجرای این طرح مستمر است و به صورت دوره‌ای هم از فروشگاه‌ها بازدید می‌شود.   وی با اشاره به ممنوعیت رهاسازی پلاستیک‌های مصرفی در اراضی کشاورزی هم گفت: اطلاع رسانی ممنوعیت‌ها به کشاورزان و نظارت آن بر عهده جهاد کشاورزی است و با کشاورزانی که خلاف قانون عمل کنند برخورد می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می‌شود نه می‌ریزد!
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می شود نه می‌ریزد!
  • کاهش قیمت برنج ایرانی