Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی از تعیین سازوکار بررسی و نظارت بر پروژه‌های اولویت‌‌دار سال ۹۹ شهرداری شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی» با اشاره به موضوع تعیین تکلیف پروژه‌های اولویت‌ دار سال ۹۹ شهرداری شیراز که در جلسه چهل و دوم کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت، از انجام نظارت بر پروژه‌های مربوطه سخن به میان آورد و گفت: مقرر شد پروژه‌های مربوط به هر کمیسیون توسط هیئت رئیسه تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه هر کمیسیون مسئول انتخاب ناظر مربوط به پروژه‌های مرتبط با آن کمیسیون است، اظهار کرد: سازوکار گزارش‌گیری پیشرفت پروژه‌ها نیز از این به بعد توسط هر کمیسیون تعیین و اجرا می‌شود.

 

وی، ناظرین کمیسیون ها را مکلف دانست که گزارش پیشرفت و عقب ماندگی احتمالی را به صورت منظم و حداکثر ماهی یک بار تنظیم و به هیئت رئیسه ارائه کنند، با اشاره به جزئیات جلسه و با تاکید بر اینکه گزارش مربوط به کم‌کاری‌های شهرداری در خصوص برخی پروژه‌ها باید از سوی کمیسیون‌های مرتبط بررسی شود، گفت: این مهم سبب می‌شود در صورت وجود مشکل، پیش از شروع به کار پروژه بر رفع آن تاکید شود.

 

موسوی با اشاره به ضرورت تعیین اولویت در این پروژه ها، گفت: شهرداری گزارش کتبی آخرین وضعیت ۲۷ پروژه فوق را ظرف یک هفته آینده به شورای شهر شیراز ارائه خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسید که پروژه‌ای اضافه و یا کم شود این موضوع در جلسه آینده بررسی و اعلام می‌شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بررسی این موارد را از جمله اولویت‌های شورا دانست و تاکید کرد: شورا در شرایط موجود و با بررسی این پروژه‌ها می‌تواند عملکرد شهرداری را بررسی کند به همین دلیل است که بر اجرای پروژه‌های فوق تاکید می‌شود.

 

خاطر نشان می شود، بخش نخست این جلسه به بررسی شرح وظایف پیشنهادی کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز اختصاص داشت که با تعیین کمیته‌‌ای متشکل از تعدادی از اعضا موضوع بررسی و نتیجه جهت تصمیم‌گیری نهایی به کمیسیون تلفیق گزارش می‌شود.
 

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری شیراز نظارت شیراز شهر شیراز پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رضا محمدیان افزود:در در یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر و هزینه ثبت‌نام پروژه دوچرخه و موتوربرقی اشتراکی در شهر شیراز مقرر شد برای ادامه حمایت شهرداری از ارائه خدمات و ثبت‌نام در مدل حمل‌ونقل پاک، برای راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتوربرقی اشتراکی در قالب بسته سرمایه‌گذاری در سطح مناطق یازده‌گانه شیراز ،با توجه به نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص ارائه خدمات موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌های برقی اشتراکی، قیمت کرایه سفر برای موتورهای برقی ۲۵ هزار ریال و برای دوچرخه‌های برقی ۱۵ هزار ریال به ازای هر دقیقه در نظر گرفته‌شده است، اقدام کند.
وی عنوان کرد: بر اساس ماده‌واحده این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده شد ۱۰ هزار ریال به ازای هر دقیقه از سفر با دوچرخه و‌ موتوربرقی را به‌عنوان کمک‌هزینه سفر شهروندان و همچنین یک میلیون ۵۰۰ هزار ریال معادل ۱۵۰ هزار تومان را به‌عنوان کمک‌هزینه ثبت‌نام اولیه سفر شهروندان برای استقبال از حمل‌ونقل پاک کلان‌شهر شیراز پرداخت کند.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این لایحه چهار تبصره دارد که در تبصره اول آمده است؛ شهرداری می‌تواند در ابتدای اجرای طرح به‌منظور استقبال سرمایه‌گذاران در این پروژه حداکثر تا هزینه یک‌میلیون سفر(میانگین ۱۵ دقیقه) را به‌صورت پیش‌خرید با دریافت ضمانت‌نامه بانکی به همان مبلغ پرداخت کند.
همچنین در تبصره ۲، کرایه سفر و کمک‌هزینه شهرداری برای کرایه سفر سالیانه با توجه به نظریه کارشناسی و میزان نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش می‌یابد.
وی بیان کرد: در تبصره ۳ این لایحه، موارد پیش‌بینی مربوط به استاندارد دوچرخه و موتورهای برقی و همچنین بیمه بهره‌برداران و الزام داشتن گواهینامه بهره‌برداران در قرارداد و تبصره ۴؛ دسترسی شهرداری به اطلاعات سفر بهره‌برداران دوچرخه و موتوربرقی در طول مدت قرارداد به‌صورت شفاف، لحاظ شده است.
محمدیان بیان کرد: پس از بررسی این لایحه، مقرر شد این موضوع برای تصمیم‌گیری نهایی به صحن شورا ارسال شود.

دیگر خبرها

  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • نرخ کرایه تاکسی در شیراز تعیین شد
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم