Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در طی روزهای آینده احتمال کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه ای کاهش دما در سطح شهرستان کاشان وجود دارد، اظهار داشت: آخر هفته جاری با توجه به ورود سرما به شمال کشور، مناطق مرکزی کشور به خصوص کاشان و آران و بیدگل نیز متاثر از ورود این جبهه با کاهش دما روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در هیچکدام از نقشه های هواشناسی خوشبختانه دمای زیر صفر در مناطق کشاورزی دو شهرستان مشاهده نشده است، ابراز داشت: با ورود سیستم بارشی به کشور و تاثیرپذیری دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل از این سیستم از روز سه شنبه انتظار بارش به صورت رگباری همراه با رعد و برق و تگرگ را داریم که این ممکن است باعث ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر و حتی سیلاب شود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان ضمن توصیه به مردم برای پیگیری روزانه اخبار هواشناسی بیان داشت: اطلاعات مخاطره سیلابی بودن شرایط منطقه با کسب اطمینان طی روزهای آینده اعلام خواهد شد که به این منظور لازم است شهروندان اخبار را به صورت روزانه پیگیری کنند تا دچار غافلگیری و خسارت نشوند.

وی یکی از مهمترین دلایل ورود این سیستم به کشور را شکل گیری یک ناوه (شبه ایستا) در شرق مدیترانه و ارسال امواج ناپایدار از روز سه شنبه تا اواسط هفته دانست و خاطرنشان کرد: بر طبق نظر کارشناسان جهاد کشاورزی لازم است غله کاران در اسرع وقت نسبت به مبارزه بر علیه سن غلات در مزارع گندم و جو در شرایط جوی مناسب اقدام کنند.

وی با اشاره به دیگر توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی افزود: با توجه به کاهش دما در روزهای پایانی هفته به خصوص در مناطق کوهستانی گلخانه داران نسبت به تامین سوخت مورد نیاز اقدام کنند.

ارغوانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رطوبت هوا در هفته جاری به حداکثر ۹۵ درصد می رسد، تصریح کرد: با این شرایط و افزایش رطوبت هوا و همچنین افزایش احتمال بیماری زنگ زرد در مزارع گندم و جو بر طبق نظریه کارشناسان جهاد کشاورزی لازم است کشاورزان ضمن رصد و بازدید دقیق از مزارع خود در صورت مشاهده هرگونه آلودگی زنگ غلات با هماهنگی کارشناسان مربوطه در جهاد کشاورزی به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی نسبت به مبارزه لکه ای علیه بیماری در اسرع وقت اقدام نمایند.

کد خبر 4893251

منبع: مهر

کلیدواژه: کاهش دما سازمان هواشناسی سامانه بارشی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان طرح غربالگری روز طبیعت بارش باران ماسک طبی سال جهش تولید استانداری قزوین جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی باران، برف و وزش باد در ۵ روز آینده

به گزارش تابناک، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق شرق و شمال شرق رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

فردا جمعه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، برخی مناطق استان‌های یزد، کرمان، جنوب اصفهان، شنبه در برخی مناطق استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، و مناطقی از آذربایجان شرقی و اردبیل و یکشنبه آینده در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز بارش روی می‌دهد.

 دوشنبه هفته آینده ۱۳ فروردین بارش‌ها در غرب و شرق سواحل دریای خزر ادامه دارد. طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب، تداوم فعالیت سامانه قدیم در نیمه‌شرقی و در نواحی مستعد ناپایداری‌های همرفتی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعدوبرق، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹: لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس، شمال غرب کرمان.

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: شرق اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹: بوشهر، کرمانشاه، ایلام، شمال اصفهان.

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: شرق سمنان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، باغی و زراعی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های بین شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۷ متر و دور از ساحل بیش از ۱.۷ متر

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ و جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب استان بوشهر و استان هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

منبع: خبرگزاری تسنیم
 

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی
  • کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است
  • پیش بینی باران، برف و وزش باد در ۵ روز آینده
  • بارش‌های رگباری در استان چهارمحال و بختیاری
  • آسمان ایران یک هفته کمی استراحت می کند!
  • جدیدترین پیش‌بینی هواشناسی و نقشه آب و هوا
  • بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت امروز
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • ورود سامانه سرد بارشی به یزد
  • این استان‌ها در سه روز آینده بارانی هستند