Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

دو هواپیمای غول‌پیکر به عنوان بزرگترین هواپیماهای ترابری جهان پروازهای خود را برای حمل کالاهای پزشکی برای مقابله با کرونا آغاز کردند.

به گزارش تین نیوز، روس‌ها آنتونوف ۲۲۵، بزرگ‌ترین هواپیمای جهان را پس از ۱۸ ماه چک و بروزرسانی، دوباره به پرواز درآوردند. این هواپیما که تنها یک فروند از آن ساخته شده است بیش از ۸۴ متر طول دارد و مجهز به شش موتور توربوفن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیما می‌تواند به‌صورت خارجی هم بار حمل کند و در سال ۱۹۸۹ شاتل روسی بوران را روی بدنه خود حمل کرده است.

آنتونوف ۲۲۵ توانسته بارهای بسیار سنگین و حجیم مانند یک واگن قطار همراه با ریل به وزن ۱۰۹ تن را در درون خود حمل کند.

این هواپیما می‌تواند ۲۵۰ تن بار را در هر بار پرواز حمل کند. بیشترین سرعت این غول هوایی ۸۰۰ کیلومتر در ساعت و دارای دو خلبان و چهار خدمه پرواز است. موتور این هواپیما از نوع دی ۱۸تی است که در مدل دیگر آنتوف با کد ۱۲۴ هم استفاده شده است.

از مدل‌های آنتونوف ۲۲۵ و ۱۲۴ می‌توان برای حمل کالاهای ضروری پزشکی در ابعاد زیاد استفاده کرد برای نمونه در یکی از این پروازهای مدل آنتونوف ۱۲۴ محموله‌های پزشکی را از چین به جمهوری چک انتقال داده است.

از سوی دیگر، آمریکایی‌ها نیز دیگر غول هوانوردی جهان را برای حمل کالاهای ضروری پزشکی در شرایط اورژانسی به کار گرفته‌اند: بوئینگ ۷۴۷ مدل ال سی اف. این هواپیما به «دریم لیفتر» موسوم است؛ می‌تواند ۱۱۵ تن بار را در فضای هزار و ۸۴۰ متر مکعب جا دهد.

 

دریم لیفتر، معمولا برای جابه‌جایی بارهایی با سایز بسیار بزرگ مثل بدنه هواپیما استفاده می‌شود. ‌از این هواپیما چهار فروند ساخته شده است.دریم لیفتر ۷۱ متر طول دارد و از چهار موتور سی اف شش ساخت شرکت جنرال الکتریک بهره می‌برد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کرونا انتونوف 225

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت.

به گزارش مشرق، برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد که صبح امروز دچار تاخیر یا تعلیق شده بود، مجددا به حالت سابق بازگشت.

به دنبال فعال شدن پدافند هوایی کشور برای دفع چند ریزپرنده، صبح امروز برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد به حالت تعلیق درآمده بود.

بر اساس اطلاعات حاصله، پروازهای فرودگاه امام راه اندازی شده و پروازهای خروجی از این فرودگاه از سر گرفته شد به طوری که پرواز تهران – تفلیس ساعت ۱۰:۳۰ انجام خواهد شد و هم‌اکنون کانتر پرواز آن باز شده و صدور کارت پرواز برای مسافران از سر گرفته شده است.

پروازهای فرودگاه مهرآباد هم به حالت سابق بازگشته اما با توجه به تاخیر چندساعته در برخی پروازها، از مسافران خواسته شده قبل از عزیمت به فرودگاه، ساعت پروازها را بررسی کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کدام عوامل ریزپرنده ها را در اصفهان به پرواز درآوردند؟
  • تبریز در امنیت و آرامش کامل
  • تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت
  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • چه اقداماتی قبل از پرواز و در فرودگاه باید انجام داد؟
  • سوخو-24 در نمایی متفاوت (عکس)
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد