Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@18:56:38 GMT

ماده مخدر و خطرناک فنتالین چیست؟!

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۶۷۲

ماده مخدر و خطرناک فنتالین چیست؟!

حوادث رکنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در خصوص ماده مخدر بسیار قوی و خطرناک فنتالین و مرگباری این نوع ماده مخدر توضیح داد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "عبدالوهاب حسنوند" گفت: از آنجا که احتمال توزیع و ترانزیت اینگونه مواد مخدر خطرناک به کشورهای خاورمیانه به ویژه کشورمان ایران بعید نیست آشنایی والدین با انواع مواد مخدر و انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی آنان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به یک نوع از مواد مخدر به نام فنتالین اشاره داشد و گفت، فنتالین 100 بار قوی تر از مورفین و 50 بار قویتر از هرویین می باشد و برخلاف هرویین و مرفین ریشه طبیعی نداشته و فقط به صورت آزمایشگاهی تولید می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر توضیح داد: این ماده عمدتا برای مصارف پزشکی استفاده می شود، ولی از سال 1970 میلادی سوء مصرف این موارد در سایر کشورها مشاهده و در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. معمولا این ماده با هرویین مخلوط شده و از آنجا که قدرت فنتالین به مراتب بیش از هرویین است افزایش ریسک بسیار زیادی در اوردوز و مرگ و میر مصرف کنندگان ایجاد می کند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به قدرت بالای این ماده حداقل دوز کشنده آن 250 میکروگرم است به طوری که بسیاری از اوردوزهایی که به هرویین نسبت داده می شود مربوط به فنتالین است. به طور مثال فنتالین طی دو سال گذشته در 80 درصد مرگ های ناشی از اوردوز در کانادا نقش داشته و در آمریکا به عنوان مرگبارترین ماده مخدر شناخته شده است. در سال 2016 بیش از 18000 نفر در اثر مصرف این ماده در آمریکا جان باخته اند. این ماده امکان جذب از ناحیه پوست را داراست و بسیار کشنده محسوب می گردد.

حسنوند در پایان اعلام کرد: اگر چه خوشبختانه این نوع ماده مخدر در ایران چندان شناخته شده نیست و ما گزارشی خاصی در خصوص استعمال آن توسط افراد را نداشته ایم ولی والدین می بایست به این امر توجه داشته باشند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: یارانه دلار کرونا کرونا در جهان حوادث مواد مخدر پلیس اخبار حوادث پایتخت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خطرناک تلگرام پزشکی کرونا فیلم عکس تلگرام تهران کرونا ویروس ویروس کرونا بیمارستان زن جوان مواد مخدر ماده مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم رحیمی گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی شهرستان اندیمشک با رصد اطلاعاتی ۲ دستگاه خودروی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را توقیف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر خوزستان افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از خودروهای توقیف شده مقدار ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر را از نوع تریاک کشف کردند.

سرهنگ رحیمی تصریح کرد: در این ارتباط نیز سه نفر سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6087005

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • پسران معاون سابق قوه قضائیه مازراتی، پورشه و بنز داشتند | جزئیات تکان دهنده دادگاه رسیدگی به اتهامات آقازاده‌های جنجالی | ماجرای ماده مخدر گُل چه بود؟