Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:31:53 GMT

جلوگیری از ورود و خروج هزار و ۸۷۷ خودرو در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۶۸۸

جلوگیری از ورود و خروج هزار و ۸۷۷ خودرو در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا رضایی روز دوشنبه اظهار داشت: ۲۷ راننده متخلف نیز علیرغم تذکرات داده شده و تردد در جاده به مبلغ ۵ میلیون ریال جریمه و در سیستم شماره گذاری به مدت یک ماه توقیف شدند.

وی گفت: ۱۶ هزار و ۶۳۹ خودرو نیز به محورهای خارج از استان هدایت شده‌اند و میزان تردد وسایل نقلیه در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی ادامه داد: در مدت تعطیلات نوروز ۹۹ تعداد ۱۶۰ تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی به وقوع پیوست که ۶ مورد این تصادفات منجر به فوت بوده و ۱۰ نفر جان باختند. 

وی گفت: همچنین در این مدت ۵۹ تصادف جرحی در خراسان جنوبی به وقوع پیوست که منجر به مجروح شدن ۱۰۵ نفر شد و ۹۵ تصادف خسارتی نیز داشته‌ایم و در مجموع ۱۶۰ تصادف در استان به وقوع پیوسته است. 

سرهنگ رضایی بیان کرد: ۵۰ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، ۴۷ درصد در جاده‌های روستایی و ۳ درصد تصادفات نیز در جاده‌های فرعی رخ داده است. 

وی افزود: ۶۴ درصد تصادفات در طرح نوروزی واژگونی و خروجی از جاده بوده و ۷۴ درصد تصادفات بین ساعات ۱۰ صبح الی ۸ شب رخ داده است.

وی درباره علل عمده تصادفات نیز گفت: کارشناسان ۳۵ درصد تصادفات را عدم توجه به جلو و ۳۳ درصد را به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه تشخیص داده‌اند.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۷۹ درصد وسایل نقلیه مقصر سواری شخصی بوده‌اند افزود: سن ۷۳ درصد رانندگان مقصر در تصادفات بین ۲۰ الی ۴۰ سال بوده است و ۴۷ درصد مجروحان سرنشینان خودرو و ۷۰ درصد آنها بومی بوده‌اند.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد متوفیان هم سرنشین خودروها و ۶۰ درصد آنها غیربومی بوده‌اند و ۶۰ درصد متوفیان در بیمارستان فوت کرده‌اند.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا خراسان جنوبی تردد جاده ای تصادفات جاده ای پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا خراسان جنوبی تردد جاده ای تصادفات جاده ای پلیس راهور ناجا خراسان جنوبی تردد جاده ای تصادفات جاده ای خراسان جنوبی درصد تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری، کشور به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری دریافت کرده است، گفت: با این وجود استان‌های دامنه جنوبی البرز مانند تهران، سمنان و قزوین با کم‌بارشی شدیدی مواجه بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه افزود: کشور از ابتدای بهار تا دوم اردیبهشت‌ماه به‌طور متوسط ۴۳ میلی‌متر بارش دریافت کرد. با توجه به اینکه میانگین بلندمدت بارش طی این بازه زمانی ۳۷ میلیمتر است، بارندگی در سال جاری نسبت به وضعیت نرمال بیشتر بوده و ۱۶ درصد فراتر از میانگین بلندمدت ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۲ اردیبهشت‌ماه به‌طور متوسط ۱۶۷ میلیمتر بارندگی در کشور ثبت شده که مقدار نرمال به طور میانگین ۱۹۸ میلیمتر است بنابراین حدود ۱۶ درصد بارندگی کشور نسبت به میانگین بلند مدت کاهش یافته است.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کم‌بارش‌ترین استان‌ها گفت: استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده‌اند.

وظیفه ادامه داد: مرکز تا جنوب و جنوب شرق کشور نیز کم‌بارشی‌ قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. فارس۳۰ درصد، هرمزگان با ۲۸ درصد و کرمان ۲۵ درصد  بارش کمتر از نرمال داشته‌اند.

خنکی هوای کشور تا ۲ درجه سلسیوس

وی با اشاره به وضعیت دمای کشور طی یک هفته گذشته اظهار کرد: از نظر دما شرایط تقریباً مناسبی داشته‌ایم البته در روزهای اخیر شمال غرب کشور سردتر از وضعیت نرمال و نیمه شرقی و جنوبی دما زیر نرمال بوده است.

وظیفه افزود: میانگین کشوری دما ۱.۵ تا ۲ درجه خنک‌تر از شرایط نرمال بوده است البته استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل بین ۴ تا ۵ درجه سلسیوس دما بیش از حد نرمال اما هوا در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و یزد حدود ۴ تا ۷ درجه سلسیوس سردتر از میانگین بلندمدت و میانگین کشوری ۱.۸- درجه  ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای فروردین تا ۲ اردیبهشت تقریبا عرض‌های شمالی کشور با بی‌هنجاری (آنومالی) دمایی  ۰.۵ تا ۲.۵ درجه سلسیوس مواجه بودند.  شرایط دمایی در استان‌های تهران، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب و شمال غرب نرمال و بیش از نرمال بوده است. در عرض‌های جنوبی تقرییا شرایط نرمال دمایی را تجربه کردیم.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: به‌طور کلی طی اردیبهشت ماه میزان بارندگی به‌طور نسبی نسبت به فروردین حدود ۵۰ درصد در بازه بلندمدت کمتر است. توقع داریم میزان بارش در اردیبهشت ماه نرمال با گرایش به بیش از نرمال باشد اما در استان‌هایی مانند قزوین و تهران بارش‌ها به گونه‌ای نیست که کمبود بارش سال آبی جاری ( ۷ ماهه اخیر) را  جبران کند بنابراین استان‌هایی مانند تهران، قزوین، سمنان، خراسان رضوی با تابستانی مواجه می‌شوند که هوا یک تا دو درجه سلیسیوس بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

وظیفه در پایان گفت: از سوی دیگر به‌طور نسبی با کم‌آبی شدیدی مواجه می‌شویم چرا که این استان‌ها در حال گذراندن چهارمین سال پی در پی خشکسالی هستند. وقتی آورده آب‌های سطحی کاهش می‌یابد، فشار بر منابع آب زیرزمینی به‌ویژه در استان‌هایی مانند تهران و خراسان رضوی برای تامین آب شرب افزایش می‌یابد. در این شرایط همکاری مردم برای مدیریت مصرف آب از اهمیت زیادی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • مفقودی یک نفر در رودخانه چالوس صحت ندارد
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد
  • ضرورت احداث پل روگذر برای ورود وخروج از اتوبان پیامبر اعظم در کنار روستای عزیز کندی