Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب عفری مفرد سرپرست فرمانداری هویزه با اشاره به برگزاری جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا ویروس در این شهرستان گفت: هویزه یکی از قطب‌های مهم تولید گندم و غلات در استان خوزستان محسوب می‌شود و فصل برداشت این محصول با روز‌های بحرانی کرونا همزمان شده است، اما نباید شیوع این ویروس در روند برداشت گندم خللی وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اینکه کمباین‌ها از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار برای برداشت محصول گندم و دیگر غلات مهاجرت می‌کنند، لذا باید نکات بهداشتی رعایت شود، ضمن اینکه در مبادی ورودی و محل استقرار ایستگاه ایست و بازرسی عملیات تب سنجی و غربالگری صورت گیرد.

عفری مفرد بر ضدعفونی و گندزدایی کمباین‌ها و انجام معاینات پزشکی  و اختصاص دادن مکانی برای سکونت کمباین داران تاکید کرد و اظهار داشت: همانگونه که تا به امروز به همت مسئولان و همکاری مردم هویزه، وضعین این شهرستان سفید است و هیچگونه مورد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است، امیدواریم با ادامه همکاری‌ها و رعایت نکات بهداشتی شاهد حفظ وضعیت سفید و سپس ریشه کنی این بیماری در استان خوزستان و کشور باشیم.

انتهای پیام/گ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت گندم کرونا ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته است و پیش بینی می شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

رضا مقدم افزود: با هدف افزایش عملکرد محصول، ۴۰ تن بذر مادری و ۱۰ تن بذر پرورشی گندم جهت کشت در بین کشاورزان پیشرو میاندوآب توزیع شده است.

او ادامه داد: با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی ۱۷۴ هکتار از مزارع گندم به کشت بذر مادری و ۲۶ هکتار نیز به کشت بذر پرورشی اختصاص یافته و ۹۴۲ تن بذر گواهی شده گندم در بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار داشت: تاکنون در ۱۵ هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع گندم با علفهای هرز پهن برگ و کشیده برگ و در چهار هزار و ۵۵۱ هکتار از مزارع گندم با آفت سن غلات در مرحله مادری مبازره انجام گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • لزوم داشتن نگاه جدی به نفوذ دانش به بخش کشاورزی
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران