Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@17:24:11 GMT

کرونا رکورد ۲۰ ساله خرید اسلحه را در آمریکا شکست

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۷۱۷

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین گزارش داد، آمار ارائه‌شده از سوی دولت آمریکا نشان می‌دهد طی یک ماه گذشته حدود ۲.۴ میلیون مورد استعلام درباره سوابق شهروندان در استفاده از اسلحه (گواهی سوء پیشینه) از اف‌بی‌آی گرفته شده است که بالاترین میزان در حداقل ۲۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

به نوشته گاردین، اگرچه ممکن است میزان استعلام گرفتن از اف‌بی‌آی دقیقا با میزان فروش اسلحه به افراد برابری نکند، در حال حاضر این بهترین و دقیق‌ترین شاخص موجود برای سنجش میزان فروش اسلحه در آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آمریکایی می‌گویند از مجموع ۲/۴ میلیون مورد استعلامِ خرید اسلحه از اف‌بی‌آی در ماه مارس، ۱/۲ میلیون مورد آن تنها در یک هفته صورت گرفته و بسیاری از خریداران برای اولین بار بوده که اقدام به خرید اسلحه کرده‌اند.

به گفته کارشناسان، این آمار نشان می‌دهد که شیوع کرونا در آمریکا تا چه اندازه شهروندان این کشور را به وحشت انداخته است.

فعالان مدنی می‌گویند اگر در برخی شهر‌ها و ایالت‌ها، دولت برای جلوگیری از گسترش کرونا دستور تعطیلی کسب‌کار‌های غیرضروری از جمله اسلحه‌فروشی‌ها را صادر نمی‌کرد، آمار فروش اسلحه از این هم بالاتر می‌رفت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورو رکورد زد

یورو در برابر ین به بالاترین میزان خود در ۱۶ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، ارزش یورو در برابر ین ژاپن و دلار آمریکا تقویت شد.

یورو به بالاترین میزان خود در برابر ین ژاپن از ماه آگوست ۲۰۰۸ رسید و در برابر دلار به بالاترین ارزش خود از ۱۲ آوریل دست یافت.

آخرین گزارش‌های منتشرشده از شاخص مدیران خرید احتمالا ارز اتحادیه اروپا را تقویت کرده، زیرا فعالیت تجاری منطقه یورو به بالاترین میزان خود در ۱۱ ماه گذشته رسیده است.

این مورد در حالی رخ داد که شاخص مدیران خرید ترکیبی ایالات‌متحده به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه گذشته رسیده است.

در همین حال، سرمایه‌گذاران در ژاپن بر روی جلسه بانک مرکزی این کشور در ۲۶ آوریل، تمرکز کردند.

به نقل از بیزنس، یورو پس از رسیدن کوتاه‌مدت به ۱۶۵.۷۵، به میزان ۰.۴۴ درصد در برابر ین در ساعت چهار و ۴۳ به وقت اروپا افزایش یافت و به ۱۶۵.۶۷ رسید.

یورو یک دقیقه بعد ۰.۴۵ درصد در برابر دلار افزایش یافت و به ۱.۰۷۰۴۴ رسید.

دیگر خبرها

  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید
  • یورو رکورد زد
  • اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام
  • مرگ خاله بر اثر تیر اندازی خواهر زاده در خرم آباد
  • مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده ۵ ساله