Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@22:16:31 GMT

اخبار مشروح ۱۳، دوشنبه، ۱۸ فروردین ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۷۳۹

تصویب تسهیلات جدید برای حمایت از خانوار‌های محروم و کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا، دستور کار ویژه‌ی ستاد تنظیم بازار، افزایش شمار مبتلایان در برخی کشور‌ها مهمترین عناوین این بخش خبری بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، *مصوبات ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از خانوار‌های محروم و کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشست هفتگی ستاد به ریاست رئیس جمهور برگزار و مقرر شد مرحله دوم کمک معیشتی به خانوار‌های محروم تا پایان فرورین و دو مرحله دیگر در اردیبهشت و خرداد واریز شود. همچنین قرار شد به زودی به خانوار‌های کم درآمد وام یک تا دو میلیون تومانی با سود ۴ درصد پرداخت شود. ستاد اقتصادی دولت همچنین جزئیات پرداخت تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی به ۱۰ رسته از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا را مشخص کرد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   * هرچند خیلی از نقاط شهر‌های بزرگ، همچنان، خلوتی کرونایی دارد، اما در برخی مناطق در این شهر‌ها نیز، تردد‌هایی به چشم می‌خورد. برخی به ناچار از خانه‌ها بیرون آمده اند و برخی را هم، بی مبالاتی نسبت به رعایت توصیه‌ها، راهی خیابان‌ها کرد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

*در نشست کارگروه تنظیم بازار قرار شد از تولیدکنندگان گوشت مرغ حمایت شود. عوارض صادراتی مرغ هم سه هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت. آقای قبادی از تصمیم گیری برای توزیع گسترده گوشت قرمز هم خبر داد و گفت: از فردا حجم گسترده‌ای از نهاده‌های دامی از گمرگات ترخیص خواهد شد.
دبیر کارگروه تنظیم بازار همچنین تاکید کرد کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم تا پایان ماه مبارک رمضان به وفور و بدون هیچ افزایش قیمتی توزیع و عرضه خواهد شد.

*شرکت ملی گاز اعلام کرد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا گاز بهای مشترکان خانگی همه اقلیم‌ها تا ۱۵ اردیبهشت بر مبنای فصل سرد محاسبه می‌شود. فصل سرد، گاز ارزان‌تر از فصل گرم در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

*معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: احتمالا، امتحانات در خرداد برگزار می‌شود و به نظر می‌آید تا بخشی از تیرماه ادامه پیدا کند. آقای کمرئی افزود: دو هفته تا ۲۰ روز بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم، کنکور برگزار می‌شود.

*موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت از تمدید تمامی دفترچه‌های بیمه سلامت تا اول تیر ماه بدون مراجعه به دفاتر بیمه خبر داد.

*دستورالعمل طرح فاصله گذاری هوشمند، به بخش‌های مختلف اصناف ابلاغ شد. دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت:صد هزار نفر از جمله بسیجیان و کارشناسان بهداشت و درمان بر حُسن اجرای این دستورالعمل نظارت می‌کنند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   * کرونا همچنان در دنیا، خیال آرام شدن ندارد. هرچند در برخی کشور‌ها، شمار مبتلایان در یک روز، روندی کاهشی گرفته، اما در برخی دیگر از کشور‌ها، میزان ابتلا‌های جدید، آهنگی افزایشی دارد. موضوعی که موجب شده، قوانین سختگیرانه‌ی رفت و آمد، در بیشتر کشور‌ها، همچنان ادامه یابد.

*در ایتالیا که در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان نزدیک ۵ هزار و فوتی‌های کرونایی حدود ۵۰۰ نفر افزایش داشته، پلیس، برای مقابله با کرونا و گسترش شیوع آن، کنترل‌ها را برای رعایت منع تردد‌ها تشدید کرده.

* درآلمان هم با افزایش حدود ۴ هزار نفری شمار مبتلایان، از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت. از این تعداد، نزدیک ۱۶۰۰ تن جان باخته اند و ۲۸۷۰۰ نفر هم بهبود یافته اند.
* در فرانسه، شمار فوتی‌ها از هشت هزار تن فراتر رفته و شمار مبتلایان هم به ۹۳ هزار نزدیک شده.
با این وجود، برخی از فرانسوی‌ها، پس از چند روز ابری، به محض آفتابی شدن آسمان، با نادیده گرفتن مقررات کرونایی، به پارک‌ها و معابر عمومی آمدند.
* اوضاع کرونایی در آمریکا، همچنان متلاطم است. مهمترین نشانه اش، هشدار ترامپی است که کمتر از یک ماه پیش، اصلا کرونا را جدی نمیگرفت و حالا به مردم آمریکا می‌گوید خودشان را برای هفته‌های سختء پیش رو آماده کنند.

*در پی شیوع گسترده کرونا، ترامپ در ایالت‌های داکوتای جنوبی و دلاویر حالت فاجعه زده اعلام کرد.
در آمریکا، فقط در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا ۸۰۰ و شمار مبتلایان، ۲۵ هزار نفر افزایش داشته.
دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرده: با نزدیک شدن آمار فوتی‌های کرونا در آمریکا به ده هزار تن، می‌توان گفت یک هفتم جان باختگان از کرونا در جهان در آمریکا قربانی شده اند.

در نیویورک که ۴ هزار تن از جان باختگان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده، مسئولان محلی، علاوه بر تجهیزات، در خدمات پزشکی هم با مشکل نیروی انسانی مواجهند. فرماندار نیویورک گفت این ایالت به ۲۵ هزار کادر درمانی نیاز دارد.
* در انگلیس، که از ظهر دیروز، شمار مبتلایان نزدیک ۶ هزار و فوتی‌های کرونایی ۶۰۰ مورد افزایش داشته، خبر رسیده، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، که از ده روز پیش، و درپی مثبت شدن آزمایش کرونایش، قرنطینه خانگی شده بود، به علت افزایش تب، و ناتوانی بدنی راهی بیمارستان شد.
*در کانادا هم آمار‌های کرونایی، کمی سرعت گرفته و شمار بیماران جان باخته در یک روز، با بیست درصد افزایش به ۲۵۸ تن رسید.
* در اسپانیا، در ۲۴ ساعت گذشته، فقط حدود ۵ هزار ابتلا و حدود ۷۰۰ فوتی جدید ثبت شده. این آمار هرچند همچنان تلخ است، اما برای خود اسپانیایی‌ها که سابقه‌ی ثبت روزانه بیش از ۹ هزار ابتلا را هم دارند، به نوعی کاسته شدن از شدت افزایش آمار‌های روزانه‌ی کرونایی محسوب می‌شود.   *در ژاپن، پس از افزایش بی سابقه‌ی شمار بیماران کرونایی در توکیو، خبر رسیده که آبه شینزو، نخست وزیر، می‌خواهد در ژاپن، وضع اضطراری اعلام کند.
* در چین، حالا بعد از ۲ ماه و نیم کنترل‌های سختگیرانه، قرار است از ۲ روز دیگر، قرنطینه‌ی خانگی، لغو شود. هرچند، دیگر قوانین سختگیرانه، به قدرت خودش باقی است.
* کره جنوبی هم روز‌های رو به پایان کرونا را پیش رو دارد. چنانچه در ۲۴ ساعت گذشته، کمتر از ۵۰ ابتلای جدید در این کشور ثبت شده است.
* اوضاع سرزمین‌هایی که از قبل از بروز کرونا، درگیر جنگ بودند، اما، خوب نیست.
دبیر کل سازمان ملل، درباره گسترش کرونا در بخش‌های جنگ زده هشدار داده و گفته: دسترسی مردم بخش‌های درگیر مناقشه به کمک‌های انسانی همانند غذا و دارو بسیار کم است و همه گیری این بیماری نیز می‌تواند بحران دیگری در این کشور‌ها به بار آورد.
* مجتهد، افشاگر معروف عربستانی هم از غیرواقعی بودن آمار کرونایی اعلامیء مسئولان سعودی پرده برداشته. مجتهد گفته: فقط بیش از هزار نفر در بیمارستان شمیسی در ریاض، و صد‌ها مورد در بیمارستان‌های دیگر برای کرونا بستری و هزاران نفر نیز در قرنطینه هستند.
* اما کرونا، واقعیت‌های دیگری را هم در جهان، بی پرده، به نمایش درآورده.
شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، در گزارشی، به اقدام آمریکا، در راهزنی ماسک‌های در حال ارسال به چند کشور اشاره کرد و آن را "جنگ ماسکها" خواند. همچنین بر این اساس، یک شرکت پزشکی سوئدی هم، مقامات فرانسوی را به مصادره میلیون‌ها ماسک و دستکش پزشکی وارداتی از چین که مقصدش ایتالیا و اسپانیا بود، متهم کرد.   همدلی و همکاری مردم این روز‌ها برای مقابله با بیماری کرونا به اوج خود رسیده است. از تهیه ماسک‌ها و تجهیزات بهداشتی در کارگاه‌های خیاطی گرفته تا بسته‌هایی برای کادر درمان و بیماران در بیمارستان‌ها.

به علت شیوع ویروس کرونا در کشور و در خانه ماندن مردم، مراجعه به مراکز انتقال خون در کشور کاهش چشمگیری
داشته است. این در حالیست که بسیاری از هموطنان از جمله مبتلایان به بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، پیوند اعضاء، و جراحی‌های بزرگ قلب و کلیه نیازمند اهدای خون هستند.

* به علت شیوع ویروس کرونا در کشور و در خانه ماندن مردم، مراجعه به مراکز انتقال خون در کشور کاهش چشمگیری
داشته است. این در حالیست که بسیاری از هموطنان از جمله مبتلایان به بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، پیوند اعضاء، و جراحی‌های بزرگ قلب و کلیه نیازمند اهدای خون هستند.

*هشدار جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی حمایت از فلسطینیان را در شرایط خطرناک شیوع کرونا خواستار شد و هشدار داد: اگر رژیم صهیونیستی محاصره غزه را لغو نکند باید آماده پاسخ مقاومت باشد. «زیاد النَخّـاله» گفت: «هرگونه تهدید علیه زندگی مردم فلسطین با ادامه محاصره، بلا استثنا گریبان همه را خواهد گرفت». دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: دشمن صهیونیست باید بین پناهگاه و پایان دادن به محاصره غزه و آزادی اسرای فلسطینی یکی را انتخاب کند.

سازمان‌های حقوق بشری و گروه‌های مقاومت در نوار غزه، نگرانند به علت تحریم‌ها و محاصره این منطقه، بیماری کووید-۱۹ که در سایر اراضی اشغالی فلسطین رؤیت شده و جان ده‌ها نفر را گرفته، در این منطقه نیز شیوع پیدا کند.

الزرفی، مأمور به تشکیل کابینه جدید در عراق در واکنش به مخالفت‌ها با نخست‌وزیری‌اش، گفت: معرفی ام، «قانونی» بوده است.

عدنان الزرفی افزود: مأمور شدنم برای تشکیل دولت جدید از سوی رئیس جمهور این کشور «مطابق قانون اساسی» و نتیجه اعتماد فراکسیون‌های مجلس و احزاب سیاسی بوده است. الزرفی گفته منتظر است تا موعد جلسه فوق‌العاده مجلس برای رأی به برنامه دولت و کابینه وزیران او مشخص شود.

در این حال برخی رسانه‌های عراق و منطقه، از رایزنی احزاب عراقی برای جایگزنی عدنان الزرفی مامور تشکیل کابینه جدید خبر دادند.   منابع خبری مدعی شدند: جریان‌های عراقی درباره" مصطفی الکاظمی " رییس سرویس اطلاعات عراق برای نامزدی پست نخست وزیری توافق کرده اند. «برهم صالح»، رییس جمهور عراق ۲۷ اسفند در حکمی الزرفی را که تابعیت آمریکایی دارد، مأمور به تشکیل دولت انتقالی کرد. مخالفان الزرفی می‌گویند: انتخاب او بدون رایزنی با فراکسیون‌های اکثریت مجلس صورت گرفته است. بسیاری از کارشناسان به رای اعتماد کابینه اش در مجلس عراق خوش بین نیستند.

*در پی تعویق نشست فوری اوپک پلاس برای توافق میان روسیه و عربستان به‌منظور کاهش تولید نفت، آمریکا و کانادا تهدید کردند: بر نفت این دو کشور تعرفه اعمال می‌کنند.

نشست اوپک پلاس قرار بود امروز برگزار شود، اما تشدید اختلاف‌ها بین برخی از کشور‌ها سبب شد این نشست به پنجشنبه موکول شود. این موضوع کاهش بهای جهانی نفت را در پی داشت. قیمت هر بشکه نفت آمریکا در بازار معاملات نیویورک، با ۱ دلار و ۶۶ سنت کاهش، ۲۶ دلار و ۶۸ سنت معامله شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت هم در بازار معاملات لندن، با ۱ دلار و ۲۹ سنت کاهش، به ۳۲ دلار و ۸۲ سنت رسید.

*«ثامر الغضبان» وزیر نفت عراق پیش بینی کرد: در نشست روز پنج شنبه اعضا برای کاهش تولید توافق کنند. هنوز مشخص نیست چه کشور‌هایی در نشست پنج شنبه اوپک که بصورت ویرئو کنفرانس پخش می‌شود، شرکت می‌کنند.

*قیمت طلای سیاه پس از آن که روسیه و عربستان نتوانستند در آخرین نشست اوپک پلاس به توافق برسند، به طور کم سابقه‌ای کاهش یافت.

*رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است ذخایر نفتی جهان در ۳ ماه دوم سال ۲۰۲۰ و حتی در صورت کاهش ۱۰ میلیون بشکه در روز، ۱۵ میلیون بشکه افزایش خواهد داشت.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان نخست وزیر ی کرونایی هزار نفر فوتی ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌های دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

صفحه اول روزنامه‌های دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ را در ادامه می بینید:

دیگر خبرها

  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت پراید در بازار
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین / کدام محورهای مواصلاتی مسدود است؟
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • قیمت افغانی افغانستان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • روزنامه‌های دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش شمار شهدای غزه به 33 هزار و 792 شهید
  • نفوذ سامانه بارشی به کشور