Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@17:41:37 GMT

۳۸۰ هزار نفر در کاشان و آران و بیدگل غربالگری شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۸۰۶

۳۸۰ هزار نفر در کاشان و آران و بیدگل غربالگری شده‌اند

ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تاکنون ۳۸۰ هزار نفر در قالب ۱۲۴هزار خانوار در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل غربالگری شده‌اند.

رضا رزاقی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: روزانه بیش از ۳۵ هزار تماس توسط مراقبان سلامت و بهورزان جهت غربالگری افراد خانواده، پیگیری موارد مشکوک و پیگیری روند درمان بیماران و سلامت اطرافیان گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تلاش مراقبان سلامت و بهورزان، در شاخص های پیگیری فوری و فعال و موارد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا، دانشگاه علوم پزشکی کاشان موفق به کسب رتبه اول در منطقه هفت کشور شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: تاکنون بیش از شش هزار و ۷۰۰ نفر از شهروندان ساکن در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده اند که از این تعداد ۵۹ درصد نیازمند مراقبت در منزل، ۱۶درصد مراجعه به بیمارستان، ۲۵درصد سالم و حدود دو درصد نیز تحت درمان دارویی قرار گرفته اند.

رزاقی گفت: با غربالگری ۹۲درصد از زنان باردار، در حوزه ماموریت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ۹۱ مورد از این زنان دارای علامت بوده اند که ۴۲ نفر به پزشک و ۴ نفر به بیمارستان ارجاع شده اند و تمامی موارد بهبودی کامل داشته اند.

وی گفت: همچنان تاکید می کنیم که مهمترین راهکار برای پیشگیری از شیوع کروناویروس و هر ویروس دیگری اصل خود مراقبتی با محافظت از ترشحات ناشی از سرفه و عطسه و تلاش برای کاستن از سطح آلودگی محیط است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: سطح آلوده ممکن است به عنوان واسط در انتقال این ویروس عمل کند. کاستن از سطح تماس و مهمتر از آن شستشوی مداوم دست‌ها و پرهیز از آدابی همچون دست دادن، روبوسی و... می‌تواند برای حفظ سلامت شهروندان بسیار کمک کننده باشد.

رزاقی با اشاره به شرایط روانی ناشی از این بیماری در جامعه، تصریح کرد: وجود استرس و نداشتن اعتماد به نفس به مرور منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و قدرت مقابله با ویروس را در بدن فرد کاهش ‌می دهد.

وی خاطرنشان کرد: خودداری شهروندان از تماس با دیگران، دوری از تجمعات انسانی و گردهمایی‌ها و حتی نشست‌های خانوادگی یک ضرورت است زیرا با ازدحام افراد شرایط برای انتقال ویروس بیشتر شده و از همین جهت توجه به شعار در خانه بمانیم، همچنان الزامی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غربالگري کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: عموم مردم می توانند تا ۱۵ اردیبهشت آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
درخشان افزود: این جشنواره  ۳۱ اردیبهشت به همت قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در بخش های پوستر و طراحی گرافیک، داستان کوتاه و فیلمنامه، مقالات علمی و پژوهشی، نقاشی، تولیدات دیجیتال، عکاسی(موبایلی و دوربین حرفه‌ای) انیمیشن، موشن و کلیپ، پیشنهادات، ایده و تجربیات کاربردی، تیتر و جملات کوتاه و تاثیرگذار، اینفوگرافی، پادکست، شعر و ایجاد کانال در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی(در راستای جوانی جمعیت)  برگزار می شود.


دیگر خبرها

  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل
  • محرومیت‌زدایی یک میلیاردی خادمان رضوی در آران و بیدگل
  • آغاز کشت هندوانه‌ی ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود