Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر 18 فروردین، 469 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی ها نیز به 47 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 221 نفر، شیروان 49 نفر، فاروج 26 نفر، مانه و سملقان 32 نفر، جاجرم 20 نفر، گرمه 21 نفر، راز و جرگلان 9 نفر و اسفراین 91 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره شرایط بوجود آمده هشدار داد : اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطیه خانگی موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

وی تاکید کرد: یکی از خطرناک ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفرهای غیرضروری بخصوص به استان های درگیر با این بیماری است.

دکتر هاشمی همچنین با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 298 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

وی افزود: آزمایش 601 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 147 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

دکتر هاشمی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی با اشاره به غربالگری 815 هزار و 26 نفر در استان گفت: غربالگری بیش از 92 درصد جمعیت استان اقدامی ارزشمند بوده و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان ها است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲۰۵ نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان‌شمالی، مهسا پرنیان با اشاره به ثبت‌نام ۱۲۰۵ داوطلب در استان گفت: از این تعداد ۸۰۳ نفر خواهران و ۴۰۲ نفر نیز برادران هستند.
وی گفت: این آزمون صبح امروز جمعه ۳۱ فروردین همزمان با سراسر کشور در مرکز آزمون جهاددانشگاهی در محل مجموعه جهاددانشگاهی و دانشگاه بجنورد برگزار می‌شود.
داوطلبان تمامی اخبار مربوطه و اطلاعیه‌های پیرامون این موضوع را از سایت مذکور پیگیری نمایند.

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • رقابت ۱۲۰۵ نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور