Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت در مرودشت وجود دارد، گفت: این شهرستان با تولید سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم، قطب تولید این محصول در استان و کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عزیز رحیمی» گفت: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی دما و رطوبت مناسب ناشی از بارندگی های مداوم، شرایط برای ظهور و شیوع بیماری های برگی گندم فراهم شده است و استفاده از قارچ کش ها به منظور کنترل بیماری های برگی خصوصا سپتوریوز و زنگ به صورت تلفیقی با کودهای ریز مغذی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، مصرف عناصر غذایی در دوره رشد گندم در زمان ساقه دهی علاوه بر جبران تاخیر در رشد محصول مقاومت گیاه در برابر تنش های محیطی را نیز افزایش می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه تغذیه باید زمانی انجام شود که نوع و میزان کمبود مشخص باشد بر نقش  آزمون خاک و گیاه قبل از تغذیه تاکید کرد، گفت:  همزمان با آغاز ساقه دهی در مزارع گندم، محلول پاشی کودهای ریز مغذی به صورت تلفیقی با قارچ کش ها در مزارع شهرستان مرودشت آغاز شد.

 

این مقام مسئول، برگزاری کلاس های آموزشی - ترویجی ویژه بهره برداران در فضای مجازی و تهیه پوستر و بنر در خصوص استفاده تلفیقی ریز مغذی ها و قارچ کش ها را از اهداف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به منظور کنترل بیماری های برگی و افزایش عملکرد در سال «جهش تولید» عنوان کرد. 

 

وی در خصوص تاثیر محلول پاشی افزود: بر اساس نتایج حاصله، محلول پاشی در افزایش وزن هزاردانه، درصد پروتئين دانه، طول سنبله، تعداد سنبله، افزايش عملكرد و نهایتا در بهبود كيفيت آرد موثر است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت در مرودشت وجود دارد، یادآور شد: این شهرستان با تولید سالانه  بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم، قطب تولید این محصول در استان و کشور محسوب می شود.
 

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرودشت گندم جهاد کشاورزی فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب