Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@10:22:27 GMT

کارگاه صنایع دستی در تربت حیدریه ماسک تولید می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۹۷۱

کارگاه صنایع دستی در تربت حیدریه ماسک تولید می‌کند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: هنرمند صنایع دستی این شهرستان کارگاه کاربافی و ابریشم بافی خود را به صورت موقت به کارگاه تولیدی ماسک بهداشتی تغییر فعالیت داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی، علی محمدی اظهار کرد: مریم رمضانی هنرمند و مربی شاخص حوزه صنایع دستی تربت حیدریه است که در حوزه ابریشم بافی و فرت‌بافی فعال است و هم‌زمان با معضلات و مشکلاتی که ویروس کرونا برای هموطنان به خصوص در زمینه کمبود ماسک به وجود آمد با احساس تکلیف، کارگاه تولید صنایع‌دستی خود را به تولید ماسک بهداشتی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه ادامه داد: «این هنرمند صنایع دستی به همراه همسر، فرزند و با همکاری ۲۲ نفر از بانوان روستائی فدرد، روزانه تعداد 4هزار ماسک تولید و بسته بندی می‌کند.

وی تصریح کرد: ماسک‌های بسته بندی شده مطابق استاندارد دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بوده و در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه قرار می‌گیرد و سپس با هماهنگی ‌آن‌ها در داروخانه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

هم چنین مریم رمضانی هنرمند صنایع دستی و از کارآفرینان برتر و معین اقتصادی در روستای فدرد در این باره گفت: آن‌چه در توان دارم به‌خاطر کمک به هم‌نوعان از هیچ کوششی فرو گذار نخواهم کرد.

او ادامه داد: درحال حاضر تنها کمکی که بر می‌آید تولید ماسک پزشکی مورد نیاز همشهریان است که با تغییر خط تولید کارگاه دست بافته‌های ابریشمی خود از تاریخ ۱۵ اسفند ماه برای ساخت ماسک‌های بهداشتی اقدام کرده‌ام.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی گردشگری میراث فرهنگی خراسان رضوی تربت حیدریه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه