Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:49:21 GMT

پویش‌های مردمی جوانرود در صف اول مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۱۰۵

پویش‌های مردمی جوانرود در صف اول مقابله با کرونا

سازمان‌های مردم نهاد و خیران شهرستان جوانرود از همان روزهای نخست شیوع کرونا در کشور در قالب پویش های مردمی زیرنظر شبکه بهداشت و درمان و با همکاری ادارات و نهادها اقدامات و فعالیت های خود را متناسب با شرایط پیش آمده، آغاز کردند و با مشارکت شبانه روزی در گندزدایی و ضدعفونی معابر، محله‌ها و مجتمع‌ها و تامین اقلام بهداشتی برای اقشار ضعیف و ارایه آموزش لازم برای آنان، سهم خود را در مبارزه با کرونا ادا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویشی با ۱۰۰ نفر عضو فعال

مسوُول پویش مردمی «حافظان زندگی» جوانرود، با بیان اینکه این پویش با شروع ویروس کرونا به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا با ۱۰۰ عضو آغاز به کار کرده است، گفت: این تشکل مردمی در زمینه های مختلف از جمله آگاهی بخشی و تهیه بسته های بهداشتی و محلول های ضدعفونی کننده اماکن عمومی، معابر و ضدعفونی کردن سطح خیابان ها فعالیت دارد.

«یاسر نوری» به نصب دستگاه اتوماتیک ویژه ضدعفونی خودروها در ورودی شهر اشاره کرد و افزود: با نصب مه پاش اتوماتیک ویژه در ورودی شهر اقدام به ضدعفونی خودروها می کنیم.

وی اظهار داشت: این طرح با نظارت شبکه بهداشت و درمان با استفاده از محلول ضدعفونی که مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و هیچ گونه زیانی برای محیط زیست، بدنه خودروها و انسان ندارد، خودروها را ضدعفونی می کنند.

مسوُول کمپین مردمی فداییان ملت از پویش های مردمی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان جوانرود نیز در این ارتباط گفت: به دلیل تحریم ها  کمبود ماسک داشتیم که در مرحله اول کارگاه تولید ماسک در جوانرود با تولید روزانه  ۸۰۰ عدد ماسک راه اندازی کردیم و توانستیم با هزینه شخصی و به صورت رایگان این ماسک ها را بین بیمارستان حضرت رسول (ص)، پزشکان و پرستاران، رفتگران، کارگران و نانوایی ها و اقشار مختلف مردم توزیع کنیم.

«بهزاد عزیزی» توزیع مواد ضد عفونی، گندزدایی و ضد عفونی معابر و اماکن عمومی، کوچه ها و محله های کم برخوردار و حاشیه نشین و همچنین ضدعفونی عابر بانک ها را بخشی دیگر از فعالیت این کمپین مردمی اعلام کرد.

او به برنامه های آینده این پویش مردمی اشاره کرد و گفت: توزیع بسته های غذایی رایگان یک ماهه و راه اندازی کارگاه تولید ماسک در شهرستان ثلاث باباجانی از برنامه های آینده این پویش مردمی است.

پویش های مردمی سلامت را به مردم هدیه کردند

یکی از شهروندان جوانرودی نیز با تقدیر از فعالیت پویش های مردمی گفت: از همان روزی که پای ویروس کرونا به کشور باز شد پویش های مردمی و سازمان های مردم نهاد اقدامات و فعالیت های خود را متناسب با شرایط پیش آمده، آغاز کردند.

محمدی افزود: پویش های مردمی کارهای جهادی و خیلی خوبی انجام می دهند، به ویژه در مناطقی از شهر که نیازمند اقدامات مقابله ای بیشتری است.

یکی دیگر از شهروندان جوانرودی نیز گفت: فعالیت پویش های مردمی تنها مختص به توزیع ماسک و ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی و خیابان ها نیست بلکه هرجا که این پویش فعالیت داشته مردم را نیز با خود برای پیشگیری با این بیماری همراه کرده اند.

مرادی به مردم توصیه کرد: از همه مردم می خواهیم که در این شرایط به هیچ وجه بیرون از خانه نیایند و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

چهار پویش با ۱۵۰ عضو در جوانرود

فرماندار جوانرود نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و راه اندازی پویش های مردمی، از شهرستان های پیشتاز و فعال بوده و همگی دست به دست هم و برای مقابله با این بیماری بسیج شده اند.

«رستگار یوسفی» افزود: چهار پویش مردمی با ۱۵۰ عضو در شهرستان جوانرود با نظارت شبکه بهداشت و درمان براساس دستورالعمل های بهداشتی با همکاری ادارات و نهادها اقدامات موثری در زمینه های مختلف همچون تولید ماسک و محلول ضد عفونی، گندزدایی اماکن عمومی، خیابان‌ها و آگاهی بخشی به مردم در سطح شهر و روستاهای این شهرستان انجام می دهند.

وی اظهار داشت: علاوه بر فعالیت این پویش‌ها عامه مردم فهیم جوانرود نیز برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا سنگ تمام گذاشته اند به طوری که ۹۹ درصد واحدهای صنفی غیر ضروری تعطیل هستند.

تاکنون در استان کرمانشاه ۳۱۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا که ۳۵ نفر آنها جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۱۳ مبتلا در شهرستان جوانرود هستند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا جوانرود کرمانشاه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جوانرود کرمانشاه بهداشت و سلامت ویروس کرونا جوانرود کرمانشاه بهداشت و سلامت شهرستان جوانرود پویش های مردمی اماکن عمومی ویروس کرونا پویش مردمی پویش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از عوامل برگزاری هجدهمین یادواره شهدای شهرستان کردکوی اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ماست، جامعه‌ای که در معرض شدیدترین هجمه‌ها و تهدیدات فرهنگی اجتماعی از سوی دشمنانی است که اعتقادات و باورهای مردم را هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: حاصل فرهنگ شهادت، مقاومت و ایثارگری را در عملیات غرور آفرین وعده صادق مشاهده کردیم که درس‌های بزرگی برای ما و جبهه مقاومت داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: نقش ولایت فقیه که مهم‌ترین رکن در سیره شهدا است در عملیات وعده صادق بسیار برجسته بود و قطعاً اثبات کننده‌ی برتری علمی و دست برتر نظام اسلامی نسبت به دشمنان بود.

مهاجر ضمن قدردانی و تشکر از برگزار کنندگان یادواره شهدای کردکوی، اظهار کرد: یادواره شهدای شهرستان کردکوی کار ارزشمند مردمی بود که در شأن شهدای گرانقدر و مردم شریف شهرستان رقم خورد.

وی یادآور شد: رویکرد دولت مردمی این است که مردم محور کارها باشند و دولت پشتیبان و حامی آن‌ها باشد.

کد خبر 6085966

دیگر خبرها

  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی