Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@15:02:52 GMT

سوار کردن ۳ مسافر در صندلی عقب تاکسی‌ها ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۱۹۰

سوار کردن ۳ مسافر در صندلی عقب تاکسی‌ها ممنوع شد

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس ابلاغیه شهرداری تهران، از این پس در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، رانندگان تاکسی موظف هستند که در تمامی خطوط تاکسیرانی تنها ۲ نفر مسافر در صندلی عقب خودرو سوار کنند.

بر اساس این ابلاغیه هیچ گونه تغییری در میزان نرخ کرایه تاکسی‌ها اعمال نمی‌شود.

کد خبر 498569 برچسب‌ها كرونا در ايران شهرداری خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس تهران شهر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران شهرداری تهران شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارانتی‌های آبکی

تمام کسانی که قصد خرید خودروی صفر دارند می‌دانند که خدمات گارانتی خودرو چقدر می‌تواند از هزینه‌هایشان کم کند. تمام شرکت‌های خودروسازی هم چه در ایران و چه در دیگر کشورهای جهان، این خدمات را بعد از فروش ارائه می‌کنند اما با شرط و شروط. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، البته در شرایطی که خدمات گارانتی خودرو برای بسیاری از برندهای بین‌المللی امروزه حتی جنبه‌ای رقابتی دارد و برخی شرکت‌ها می‌کوشند با ارائه بهترین پیشنهادها در گارانتی، نظر مشتریان بیشتری را جلب کنند، در ایران وضعیت جور دیگری است.

شاید شما هم ویدئویی که به تازگی در فضای مجازی وایرال شده و در آن راننده‌ای که ماشینش را بعد از یک‌ماه از خرید برای تعمیر دنده به نمایندگی برده بود و کارشناس، به‌دلیل استفاده از کفپوش در خودرو، به صاحب خودرو گفته بود که گارانتی لغو شده است را دیده باشید.

ماجرا این است که وضعیت گارانتی خودرو هم مانند همه جنبه‌های دیگر صنعت خودروسازی بومی، منحصربه‌فرد و صدالبته دور از انتظار است که اگر با آن آشنایی کامل نداشته باشید، می‌تواند هر خریدار خودروی صفر کیلومتری را به دردسر بیندازد. در واقع برخی از خریداران خودرو در ایران فکر می‌کنند که داشتن گارانتی به این معناست که شرکت سازنده، تمام هزینه‌ها و ایرادات فنی خودرو را حتی بعد از فروش بر عهده می‌گیرد، درحالی‌که در واقع چنین نیست و گارانتی خودرو در ایران قوانین و شرایط بسیار پیچیده و عجیبی دارد.

مثلا یکی از عجیب‌ترین دلایل ابطال گارانتی خودرو در ایران، نصب روکش صندلی برای خودروهایی است که ایربگ جانبی دارند یا تنظیم آنها به‌صورت برقی است. این موضوع باعث می‌شود تا گارانتی صندلی‌های خودرو لغو شود؛ چراکه بیشتر روکش صندلی‌های بازار، استاندارد ایربگ ندارند و در نتیجه می‌توانند از تنظیم ساده و راحت صندلی جلوگیری کنند.

مورد دیگر نصب کفپوش یا زیرپایی سه‌بعدی برای ماشین‌تان است. از نظر خودروسازان داخلی، این زیرپایی‌ها به‌دلیل ضخامت بالایی که دارند ممکن است مانع از فشار دادن پدال کلاچ به‌طور کامل شوند و همین مسئله می‌تواند به خرابی گیربکس ختم شود. پس درصورت استفاده از این کفپوش‌ها، گارانتی سیستم گیربکس خودروهای دنده‌دستی باطل خواهد شد. علاوه بر اینها دودی‌کردن شیشه‌ها که از نظر قانونی ممنوع است، نصب سیستم‌های صوتی و تصویری یا دزدگیر غیراستاندارد که می‌تواند به سیم‌کشی خودرو آسیب بزند در کنار هر نوع دستکاری فنی در خودرو از دیگر دلایلی است که می‌تواند گارانتی را باطل کند. بنابراین اگر ماشین صفر خریده اید، اول اینکه برای هرگونه تغییر در سیستم‌های خودرو، حتما به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید و دوم اینکه با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای خودرو، از مدت گارانتی و شرایط ابطال آن آگاه شوید تا بعدا متضرر نشوید.

منبع: همشهری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • حکایت تاکسی برقی تهران !
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • گارانتی‌های آبکی
  • قیمت نهایی تاکسی‌های برقی اعلام شد
  • امضای توافقنامه جایگزینی ۲۰۰۰ خودروی برقی مدیران خودرو با تاکسی‌های فرسوده شهر تهران