Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@16:42:01 GMT

هنر زندگی در بحران را آموخته‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۳۹۶

هنر زندگی در بحران را آموخته‌ایم

دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت؛ نباید دوقطبی کاذب «اقتصاد سلامت» ما را متوقف کند. سال‌هاست که هنر زندگی در بحران را آموخته‌ایم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امینت ملی، در توییتر خود نوشت:‌

مدل ایرانی برای مقابله با ‎کرونا باید واجد ابتکارات انحصاری و بومی باشد. تبعات اقتصادی کرونا شدید است اما «پزشک و کارگر» دو پایه اصلی راهبرد عبور از بحران هستند، نباید دوقطبی کاذب «اقتصاد  سلامت» ما را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌هاست که هنر زندگی در بحران را آموخته‌ایم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد

ماموریت پیشگامانه آب و هوای کلاودست(CloudSat) ناسا پس از نزدیک به ۱۸ سال فعالیت پربار در مدار زمین به پایان رسیده است.

به گزارش ایسنا، این ماهواره که در ماه آوریل ۲۰۰۶ پرتاب شد، اولین کاوش جهانی از ویژگی‌های ابرها را انجام داد.

به نقل از اسپیس، آژانس فضایی ناسا به تازگی این ماهواره را که در ماه آوریل سال ۲۰۰۶ در یک مأموریت برنامه‌ریزی شده ۲۲ ماهه برای مطالعه ساختار و ترکیب ابرها به فضا پرتاب شده بود، از کار انداخت.

مقامات ناسا نوشتند: همانطور که برنامه‌ریزی شده بود، فضاپیمای ما که به پایان عمر خود رسیده بود و دیگر قادر به انجام مشاهدات منظم نبود، ماه گذشته در مداری قرار گرفت که به متلاشی شدن نهایی آن در جو منجر می‌شود.

به گفته ناسا، کلاودست(CloudSat) ابزار قدرتمندی به نام رادار پروفایل ابری را حمل می‌کرد که اولین رادار با طول موج ۹۴ گیگاهرتز بود که تا به حال در فضا پرواز کرده است.

مقامات ناسا در مورد این ابزار نوشتند: رادار هزار برابر حساس‌تر از رادارهای هواشناسی معمولی زمینی بود و دید جدیدی از ابرها فراهم کرد که نه به عنوان تصاویر صاف روی صفحه، بلکه به صورت تکه‌های سه بعدی از جو که با یخ و باران پر شده است، بودند.

مشاهدات کلاودست به دانشمندان کمک کرد تا درک بهتری از ابرها در مقیاس جهانی داشته باشند و همچنین در مورد اینکه آنها چگونه به گرم و خنک شدن جو و سطح زمین کمک می‌کنند، بیشتر بیاموزند.

به گفته مقامات ناسا، این ماهواره همچنین بر فراز طوفان‌هایی مانند ماریا، هاروی و سندی پرواز کرد و داده‌هایی را جمع‌آوری کرد که درکی را در مورد چگونگی رشد و تشدید چنین طوفان‌های قدرتمندی ایجاد کرد. ابزار رادار پروفایل ابری در دسامبر ۲۰۲۳ خاموش شد و زمینه را برای از کار انداختن ماهواره در ماه گذشته و مانور کاهش مدار آن فراهم کرد.

کلاودست با ماهواره خواهر خود، به نام کالیپسو(CALIPSO) که نزدیک به ۱۸ سال پیش به مدار مشابه برادرش پرتاب شد، به طور هماهنگ کار کرد.

کالیپسو از لیدار برای مطالعه جو زمین، پرتاب لیزر از ابرها و ذرات موجود در هوا برای استنباط اطلاعات در مورد پوسته مه آلود سیاره ما استفاده کرد. ردپای همپوشانی رادار-لیدار این دو ماهواره، ساختار عمودی جو را برای مطالعه ابرهای نازک و ضخیم، و همچنین لایه‌های ذرات معلق در هوا مانند گرد و غبار، نمک دریا، خاکستر و دوده که می‌توانند بر تشکیل ابرها تأثیر بگذارند، آشکار کرد.

کالیپسو، تلاش مشترک ناسا و آژانس فضایی فرانسه، به طور باورنکردنی عمر طولانی داشت. در ماه اوت سال گذشته این ماهواره نیز از رده خارج شد. اما خروج کلاودست و کالیپسو از صحنه به این معنی نیست که ناسا عرصه رصد زمین را خالی کرده است. انواع ماهواره‌های این آژانس در حال مطالعه سیاره مادری ما هستند و ماهواره قدرتمند جدیدی نیز به تازگی در ماه فوریه پرتاب شده است.

به گفته اعضای تیم ماموریت، این ماهواره جدید که پیس(PACE) نام دارد، به مطالعه زیست‌شناسی اقیانوس‌های زمین با جزئیات بی‌سابقه‌ کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند
  • اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیوفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟