Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، پیش از ظهر امروز محسن حاجی میرزایی در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در دفتر وزیر برگزار شد، با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه اظهار کرد: امیدوارم  دوره آینده مجلس شورای اسلامی با شکوه پیش رود و برای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران راهگشا باشد .

وی با بیان اینکه از همدلی‌های اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات قدردانی می‌کنم،گفت: اعضای کمیسیون در شرایط دشوار و سخت به کمک  آموزش و پرورش آمده‌اند و همواره نقطه اتکا ما در مجلس بوده‌اند و امیدوارم همچنان این همکاری‌ها استمرار پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در طول۴۵ روز اخیر تقریبا تمام وقت کار کرده و با جدیت مسائل مربوط به آموزش دانش آموزان را پیگیری کرده است و در روز تعطیل و غیرتعطیل اهتمام داشته تا آثار این دوره سخت را  قابل تحمل‌تر برای جامعه بکند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: خوشبختانه گام‌های بزرگی در این ایام برداشته شده است و فرهنگیان به سرعت واکنش نشان دادند و اقدامات ارزشمندی در دستور کار خود قرار داده‌اند که از رسانه‌ها پخش شد و با برخی از آنها آشنا هستید.

وی گفت: با تعطیلی واحد‌های آموزشی نگرانی زیادی در خانواده‌ها وجود داشت که آموزش فرزندان آنها چه می‌شود و حتی در اوایل اعلام تعطیلی مدارس، با مقاومت خانواده‌ها روبرو بودیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد:  در حال حاضر تنها راه مقابله فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه است  و مدارس به دلیل تراکم دانش آموزان در کلاس درس و اینکه در کنار هم در کلاس نشسته‌اند می‌تواند باعث انتقال ویروس باشند .

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به کاهش رفت‌وآمد شهری، گفت: در وزارت آموزش و پرورش گزارش خود را به گونه‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا  ارایه دادیم که همچنان فاصله گذاری اجتماعی استراتژی ما در آموزش و پرورش خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه با تصمیم ستاد ملی مقابله مدارس دو هفته دیگر تعطیل خواهد بود، اظهارکرد: تاکنون بیش از ده ویدئوکنفرانس با مدیران کل استان‌ها برگزار شده است و در برخی از ویدئوکنفرانس‌ها تا پانصد نفر حاضر بودند و این استراتژی را داشتیم که آموزش تعطیل نیست و به شیوه دیگر آموزش را پیگیری می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان صدا و سیما برنامه‌های آموزشی با یک شبکه شروع شد و در حال حاضر برنامه‌های آموزشی به ٢٨برنامه در روز با سه شبکه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه روزانه آموزش تحرک بدنی و فعالیت‌های ورزش در شبکه دو را داریم، گفت: با همکاری سازمان صداوسیما شبکه‌‌هایی به پخش برنامه‌های آموزشی اختصاص داده شده که بیشترین پوشش را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با این وجود ما٢۵٠ درس و بیش از هزار کتاب داریم و رسانه ملی برای تحت پوشش قرار دادن این حجم کتاب درسی کافی نمی‌باشد .

حاجی میرزایی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری تقویت کشور در فضای مجازی است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین سه راهبرد اساسی برای توسعه آموزش در بستر مجازی است و اکنون بهترین فرصت است تا ظرفیتی را به آموزش کشور اضافه کنیم.

حاجی میرزایی بابیان اینکه تاکید بر این داشتیم که در آموزش در فضای مجازی یک بستر تعاملی ایجاد شود، تصریح کرد: مجموعه اطلاعات آموزش و پرورش در سامانه سناد است و ما نمی‌خواهیم اطلاعات را در اختیار افراد  قرار دهیم چراکه امنیت اطلاعات برای ما مهم است و با همکاری برخی دانشگاه‌ها برای این موضوع راه حل‌های اندیشیده شده است. بنابراین پیگیر فضای ایزوله‌ای هستیم که به هیچ فضای دیگری از وسیله ارتباطی فرد دسترسی نداشته باشد و تنها ارتباط دهنده مدیر و دانش آموز و معلم باشد .

حاجی میرزایی افزود: اگر این آموزش به درستی در فضای مجازی شکل بگیرد، مهم‌ترین و گسترده‌ترین خدمت فناوری اطلاعات در چهل سال پس از انقلاب خواهد بود .

وی در ادامه اذعان کرد: پس از انجام مرحله اول گزارش خواهیم گرفت تا مشخص شود چه تعدادی از دانش آموزان دسترسی به اینترنت ندارند و با برنامه ریزی‌های لازم توسعه را به سطح کل دانش آموزان در کشور خواهیم برد.

 وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در مراحل بعد کتاب‌های درسی که مبتنی بر وب است در این فضا قرار خواهد گرفت .

حاجی میرزایی تصریح کرد: جامعه زنده جامعه‌ای است که در برابر پدیده‌های غیرمترقبه به سرعت واکنش سنجیده‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به خلاقیت‌های معلمان در فضای مجازی، گفت: معلم بازنشسته‌ای داشتیم که با حس مسئولیت پذیری خود پیگیر این بود که کارآموزش تعطیل نشود و در فضای مجازی آموزش دانش آموزان خود را ادامه می‌داد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: خداوند را شاکرهستم و افتخار می‌کنم که معلمان در شرایط سخت جامعه، کار جدی‌تر و سخت‌تری کردند و آموزش دانش آموزان را ادامه دادند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه با شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و برخی دانشگاه ها همکاری‌های لازم برای آموزش در فضای مجازی را داشته‌ایم،گفت: به دفتر انجمن اولیا و مربیان این ماموریت داده شده است که به طور تصادفی با خانواده‌ها در سراسر کشور تماس داشته باشند و از روند آموزش فرزندان اطلاع پیدا کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش ویروس کرونا اخبار کرونا وزیر آموزش و پرورش فضای مجازی حاجی میرزایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: هدف اصلی این طرح تجهیز سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمید شیرازیانی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح شهید عرب اظهار کرد: در ابتدای کار، مدارسی در سطح استان شناسایی و بررسی می‌شود، این شناسایی نخستین مرحله از اجرای طرح شهید عرب است.

وی افزود: سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است که ضرورت دارد کارشناسان ما برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادات کوچک و جزئی است؛ بعضی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی دیگر نیاز به تعویض رادیاتور دارند.

شیرازیانی اضافه کرد: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود.

در ادامه مجتبی قمری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با اشاره به کلیات طرح، تصریح کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند.

وی تصریح کرد: بعضی از این نهادها با تأمین بخشی از هزینه‌ها، بعضی با تأمین تجهیزات با کیفیت و ارزان قیمت، بعضی با کمک در اجرا و عملیاتی کردن طرح و بعضی نیز با معرفی و شناسایی مدارس، نقش خود را ایفا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: از جمله این نهادها می‌توان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیران مدرسه‌ساز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی اشاره کرد.

قمری گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و بهینه‌سازی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از اهداف طرح شهید عرب است.

به گزارش ایمنا، شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

کد خبر 747856

دیگر خبرها

  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد