Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@02:27:55 GMT

مسدود کردن بیش از 300 چاه غیرمجاز در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۴۸۳

به گزارش ایلنا، عرفان مومن پور گفت: پارسال در مجموع بیش از ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود و بر اثر آن حدود ۳.۴ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌ها برگشت داده شد.

مومن‌پور افزود: در استان کردستان بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که از این تعداد ۳۳ درصد منابع برقدار و مابقی آن شامل ۶۷ درصد منابع غیربرقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر جدیت این شرکت در برخورد با متخلفان و حفر چاه‌های غیرمجاز به ویژه در دشت‌های شرقی استان تاکید کرد و افزود: بر اساس آمار بدست آمده در کردستان تعداد هفت هزار حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و اطلاعات آن ثبت و بروزرسانی شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: از ابتدای آغاز پروژه نصب و بهره‌برداری کنتور‌های هوشمند آب در استان تا پایان اسفند پارسال تعداد ۲ هزار و ۷۶۲ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی آب و برق بر روی چاه‌ها نصب شده است.

مومن‌پور اضافه کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۲۲ مورد آن در دشت‌های شرقی استان نصب و بیش از ۹۰ درصد منابع آبی برقدار را در این منطقه پوشش داده است و از این آمار ۵۰ دستگاه آن در سال ۹۸ نصب و به بهره‌برداری رسیده است.

کردستان، استانی کوهستانی و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها می‌شود.

میزان بارندگی سالانه در شرایط عادی اقلیمی معادل ۴۵۵ میلی‌متر و بیشترین میزان بارندگی سالیانه مربوط به شهر‌های مریوان و بانه با حدود ۸۰۰ میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در شرق استان حدود ۴۰۰ میلی‌متر و در قسمت مرکزی یعنی سنندج نزدیک به ۵۰۰ میلی متر است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان کردستان پوشش زمستان کمترین میزان بارندگی منطقه ای بهره برداری میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طوسی ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از طریق این صندوق در سال ۱۴۰۲ پنج هزار و ۳۸۷ فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی سال گذشته ۱۳۳ میلیارد تومان بوده، افزود: حدود ۶۵ میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد ۳۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

طوسی گفت: ۳۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ ۸۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان به تعداد ۷۹۹ مورد نیز در زمینه کمک به تأمین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان و به تعداد ۲۶۹ فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان تصریح کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به ۳۳۲ نیازمند پرداخت شده است.

کد خبر 6086614

دیگر خبرها

  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • ۲۴حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدود شد