Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@10:25:32 GMT

پرداخت تسهیلات به مستاجران در دستور کار قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۶۰۰

پرداخت تسهیلات به مستاجران در دستور کار قرار گرفت

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات به مستاجران در برنامه‌های کوتاه‌مدت است و مجددا در دستور کار قرار گرفته، گفت: سامانه املاک قبل از تابستان آغاز به کار می‌کند.

به گزارش مشرق، اواخر سال گذشته بود که پس از 4 سال تاخیر از سامانه املاک و اسکان توسط وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد و در همان مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که مسیر اشتباه باعث شده بود تا سامانه املاک و اسکان مسیر خود را برای راه‌اندازی با تاخیر طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهداف سامانه املاک و اسکان شناسایی واحدهای خالی از سکنه و دریافت مالیات از این واحدها خواهد بود، بنابراین وجود دو و نیم میلیون مسکن خالی از سکنه در کشور نشان می‌دهد که این سامانه تا چه حد می توانست در سال های گذشته به بخش مسکن کمک کند تا این واحدها که حجم بالای سرمایه گذاری را محبوس کرده و بی تعادلی را در بازار مسکن تشدید کرده‌اند وارد بازار شده و تقاضای بخش مسکن را پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: کرونا مسکن را زمینگیر کرد برنامه دولت برای مستاجران اجرایی نشد

اخیرا محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که امسال دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه اجرایی خواهد شد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا سامانه املاک و اسکان که حدود دو ماه از رونمایی آن می‌گذرد تا قبل از آغاز فصل تابستان و نقل و انتقالات عملیات اجرایی خود را آغاز خواهد کرد، گفت: یکی از اهداف سامانه املاک و اسکان شناسایی واحدهای خالی از سکنه است که قطعا سازمان امور مالیاتی نیز اقدامات لازم را انجام داده و تا قبل از فصل نقل و انتقالات این سامانه کار شناسایی واحدهای خالی از سکنه را آغاز خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف را راه اندازی سامانه املاک شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و هدایت این واحدهای مسکونی به بازار اجاره است، گفت: قطعا با ورود واحدهای مسکونی به بازار اجاره شاهد تاثیر مثبت در بازار اجاره خواهیم بود و حال که با شیوع ویروس کرونا وضعیت برخی مشاغل دچار مشکل شده و اکثر شاغلان در این گونه مشاغل اجاره نشین هستند، بتوانیم با برنامه‌های مناسب بازار اجاره بهای مسکن را ثبات ببخشیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هدایت واحدهای خالی از سکنه به بازار مسکن علاوه بر ایجاد تعادل در بازار مسکن و ثبات قیمت ها می تواند به ثبات نرخ اجاره بها نیز کمک کند.

* پرداخت تسهیلات به مستاجران در دستور کار

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا وزارت راه و شهرسازی به مدل پرداخت تسهیلات و ودیعه مسکن به مستاجران به بانک مسکن کمک خواهد کرد، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی پیگیر پرداخت تسهیلات به مستاجران هست و تلاش خواهد کرد که پرداخت تسهیلات به مستاجران بعد از شناسایی به آنها پرداخت شود.

وی در پاسخ به این سوال که نرخ سود این تسهیلات چقدر خواهد بود، گفت: نرخ سود این تسهیلات بر اساس نرخ شورای پول و اعتبار 18 درصد خواهد بود، اما موضوعی که باید متذکر شد این است که قطعا نرخ 18 درصد بسیار مناسب تر از نرخ اجاره بها خواهد بود و این نرخ تسهیلات نسبت به اجاره بهایی که ماهانه پرداخت می‌شود، به نفع مستاجران خواهد بود. 

وی پیشتر گفته بود که به دنبال یک روش و یک سیستم پرداخت در سیستم بانکی هستیم تا این تسهیلات را بتوانیم پرداخت کنیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید سازمان امور مالیاتی وزارت راه و شهرسازی شورای پول واعتبار سامانه املاک مستاجران پرداخت تسهیلات به مستاجران سامانه املاک و اسکان واحدهای خالی از سکنه وزیر راه و شهرسازی خالی از سکنه بازار اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه خودنویس ۲۴ ساعته شد

دولت از بهمن ماه سال گذشته اقدام به راه اندازی سامانه خودنویس کرد که میزان استقبال از این سامانه در ابتدا چندان مناسب نبوده اما با تکمیل این سامانه و انتقال تمامی مشاوران املاک به این سامانه و انعقاد قرارداد های اجاره  حضور  متقاضیان و مردم در این بازار  بیشتر شد.

براساس این گزارش با راه اندازی سامانه خودنویس میزان مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مقایسه با گذشته بیشتر شد و در واقع این سامانه نمونه بارز اجرایی شدن شعار سال و استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

حال با نزدیک شدن به زمان جابه‌جایی و نقل و انتقال مستاجران  استفاده از سامانه خودنویس نسبت به گذشته بیشتر شده است.

در همین رابطه جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه  سامانه خودنویس جهت رفاه حال هم وطنان و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است گفت:   با راه اندازی این سامانه  مستاجران به‌صورت رایگان قراردادهای ملکی خود را ایجاد و ثبت می کنند.

وی افزود: این سامانه به‌صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم شریف ایران است و تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس بوده، همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس مشاورین املاک قرار گرفته است.

او گفت: با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات این سامانه به صورت ۲۴ ساعته اقدام به ارائه خدمات به مستاجران می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد
  • فعالیت سامانه خودنویس ۲۴ ساعته شد
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد