Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@08:24:54 GMT

چراغ سبز حامیان صدر برای نخست وزیری الزرفی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۶۱۳

خرداد: نماینده ائتلاف سائرون عراق از موضع حمایتی این ائتلاف برای رای اعتماد به دولت پیشنهادی نخست‌وزیر مکلف در پارلمان عراق خبر داد.

به گزارش خرداد از  ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بغداد الیوم، «علی سعدون االامی»، نمینده ائتلاف سائرون عراق امروز -دوشنبه- اعلام کرد که همه نمایندگان این ائتلاف در پارلمان در صورت تشکیل جلسه به دولت «عدنان الزرفی»، نخستوزیر مکلف رای اعتماد خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اللامی تاکید کرد: «هیچ مخالفتی در این ائتلاف برای رای اعتماد به دولت الزرفی وجود ندارد.»

وی افزود: «ائتلاف سائرون انتخاب شخصیتی برای پست نخست‌وزیری و فعالیت وی با همه اختیارات را در سایه بحران فعلی کشور ضروری می‌­داند.»

اللامی تاکید کرد که موضع سائرون ثابت است و همه نمایندگان به الزرفی در صورت تشکیل جلسه پارلمان رای اعتماد خواهند داد.

وی گفت که انتقاد «انعام الخزاعی»، نماینده ائتلاف سائرون از الزرفی به برخی نکات در برنامه دولتی ارائه‌شده از سوی او باز می‌­گردد.

برچسب ها: الزرفی ، صدر ، رای اعتماد ، چراغ سبز

منبع: خرداد

کلیدواژه: الزرفی صدر رای اعتماد چراغ سبز ائتلاف سائرون رای اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس موقت پارلمان عراق: عملیات ایران حق قانونی این کشور بود

رئیس موقت پارلمان عراق امروز (یکشنبه) پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق، را حق قانونی ایران توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «محسن المندلاوی» رئیس موقت پارلمان عراق در این باره اظهار داشت: پاسخ ایران به هدف قرار گرفته شدن کنسولگری این کشور در دمشق، یک حق طبیعی است که توسط قوانین و مقررات بین‌المللی تضمین شده است.

وی گفت که رژیم صهیونیستی در زیر پا گذاشتن کنوانسیون‌ها و قوانین از حد خود فراتر رفت و با تجاوز آشکار به حاکمیت تعدادی از کشورهای منطقه، تا حد حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پیش رفت. به همین دلیل باید مهار شود و اجازه قدم گذاشتن آن فراتر از این حد را نداد.

المندلاوی افزود: عملیات ایران در عمق اراضی اشغالی فلسطین را که در پاسخ به هدف قرار دادن کنسولگری آن در دمشق توسط رژیم صهیونیستی انجام شد، تبریک می‌گوییم و تمجید می‌کنیم. در این شرایط تاکید می‌کنیم که ملت‌های عربی و اسلامی حق دفاع از خود و منافع خود در برابر حملات نیروهای اشغالگر را دارند و ما از آنها می‌خواهیم که به حمایت خود از مقاومت و مردم فلسطین ادامه دهند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • مقام سابق صهیونیست: ما در غزه بدون هرگونه هدف مشخصی برای خروج گرفتار شدیم / هاآرتص: ادعای ارتش اسرائیل در مورد اینکه فرزندان هنیه در حال رفتن برای عملیات بودند را حتی دشمنان حماس هم باور ندارند/ نداو ارگمن: نتانیاهو شایستگی نخست وزیری را ندارد + عکس و فیل
  • حمایت پارلمان عراق از پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی
  • رئیس موقت پارلمان عراق: عملیات ایران حق قانونی این کشور بود
  • پارلمان عراق: پاسخ ایران به اسرائیل یک حق طبیعی بود
  • ائتلاف فتح: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۳ شاهد حملاتی مشابه حملات ایران نبوده است
  • تاکید عراق برای تعیین جدول زمانی برای پایان ماموریت ائتلاف