Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@17:34:37 GMT

چه کسانی شامل بیمه بیکاری می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۸۳۴

چه کسانی شامل بیمه بیکاری می‌شوند؟

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی که می‌خواهند مقرری بیمه بی‌کاری دریافت کنند، باید مشمول قانون کار، قانون تأمین اجتماعی و قانون بیمه بی‌کاری باشند و حتماً سه درصد حق بیمه بی‌کاری را کارفرما برای کارگر پرداخت کرده باشد تا از این مزایا بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"جزئیات دستورالعمل پرداخت بیمه بیکاری به علت کرونا

مسعود بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است افرادی که می‌خواهند مقرری بیمه بی‌کاری دریافت کنند، باید مشمول قانون کار، قانون تأمین اجتماعی و قانون بیمه بی‌کاری باشند و حتماً ۳ درصد حق بیمه بی‌کاری را کارفرما برای کارگر پرداخت کرده باشد تا از این مزایا بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که به طور غیر ارادی بی‌کار شده‌اند تا ظرف مدت یک ماه مهلت دارند به سامانه bimehbikari.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند و علت بی‌کاری خود را در باکس مورد نظر انتخاب کرده پس از دریافت کد رهگیری مدارک و روند و نوع بیمه بی‌کاری فرد توسط سازمان در کمتر از یک ماه بررسی خواهد شد اگر فرد مشمول نباشد نیز پیامکی مبنی بر مشمول نبودن فرد ارسال می‌شود و اگر مشمول بود مجدد وارد سامانه شده و شعبه پرداخت بیمه و شماره حساب بانکی خود را در سامانه ثبت کند تا مبلغ مقرری به حساب فرد واریز شود.

به گفته او بر اساس مصوبه دولت مقرر شده مبلغ پنج هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بی‌کاری تخصیص داده شود تا افرادی که به صورت غیر ارادی شغل خود را از دست داده‌اند و مشمول قانون کار و قانون بیمه بی‌کاری می‌شوند، بتوانند از این تسهیلات در قالب بیمه بی‌کاری استفاده کنند."

کد خبر 417612

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بيمه بیمه تامین اجتماعی بیمه سلامت دفترچه بیمه بیمه تکمیلی بیمه بیکاری حق بیمه سازمان تامین اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون وزارت رفاه ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا و اقتصاد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمه بی کاری بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از تایید «طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی خود نوشت:

««طرح استفساریه ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • تکلیف تعطیلی پنج‌شنبه‌ بانک‌ها مشخص شد / مصوبه کاهش ساعت اداری شامل چه افرادی نمی‌شود؟
  • چه کسانی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند؟