Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:12:20 GMT

از ورود و خروج ۱۸۷۷ خودرو در خراسان جنوبی جلوگیری شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۸۷۹

از ورود و خروج ۱۸۷۷ خودرو در خراسان جنوبی جلوگیری شد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس راه استان گفت: میزان تردد وسایل نقلیه در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 63 درصد کاهش داشته و از ابتدای شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی، از ورود 855 خودرو در ورودی استان و ۱۰۲۲ خودرو در خروجی استان جلوگیری به عمل آمده است.

سرهنگ علیرضا رضایی اظهار کرد: در مدت تعطیلات نوروز 99 تعداد 160 تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی به وقوع پیوست که شش مورد این تصادفات منجر به فوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: در طرح نورزی پلیس و کنترل سلامت شش تصادف منجر به فوت در جادههای خراسان جنوبی رخ داده که متأسفانه موجب فوت 10 نفر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی افزود: همچنین طی این مدت 59 تصادف جرحی در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته که منجر به مجروح شدن 105 نفر شد و 95 تصادف خسارتی نیز داشته‌ایم و در مجموع 160 تصادف در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: 50 درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، 47 درصد در جاده‌های روستایی و 3 درصد تصادفات نیز در جاده‌های فرعی رخ داده است.

رضایی ادامه داد: 64 درصد تصادفات در طرح نوروزی واژگونی و خروجی از جاده بوده و 74 درصد تصادفات بین ساعات 10 صبح الی 8 شب رخ داده است.

وی درباره علل عمده تصادفات نیز گفت: کارشناسان 35 درصد تصادفات را عدم توجه به جلو و 33 درصد را به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه تشخیص داده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه 79 درصد وسایل نقلیه مقصر سواری شخصی بوده‌اند، افزود: سن 73 درصد رانندگان مقصر در تصادفات بین 20 الی 40 سال بوده و 47 درصد مجروحان سرنشینان خودرو و 70 درصد آن‌ها بومی بوده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین 50 درصد متوفیان هم سرنشین خودروها و 60 درصد آن‌ها غیربومی بوده‌اند و 60 درصد متوفیان در بیمارستان فوت کرده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی یادآور شد: میزان تردد وسایل نقلیه در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 63 درصد کاهش داشته و از ابتدای شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی، از ورود 855 خودرو در ورودی استان و ۱۰۲۲ خودرو در خروجی استان جلوگیری به عمل آمده است.

رضایی خاطرنشان کرد: 27 راننده متخلف علی رغم تذکرات داده شده و تردد در جاده به مبلغ 5 میلیون ریال جریمه و در سیستم شماره گذاری به مدت یک ماه توقیف و تعداد 16 هزار و 639 خودرو نیز از به محورهای خارج از استان هدایت شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح فاصله گذاری اجتماعی درصد تصادفات خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۸ سیاه‌چادر در کاهش تصادفات جاده‌ای مؤثر بوده است

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی گفت: فعالیت ۳۸ سیاه چادر در کاهش تصادفات جاده‌ای مؤثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، عباسعلی ملکی امروز _دوشنبه ششم فروردین_ در حاشیه هفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: در راستای وظایف محوله از پایان سال گذشته بازرسی‌ها از اماکن مورد نظر در راستای اجرای طرح نوروزی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه انجام بازرسی‌ها در سال جاری هم با حضور همکاران ما در شهرستان‌های خراسان جنوبی تداوم یافته، افزود: شهرداری‌های شهرهای استان اقداماتی برای زیباسازی شهرها در ایام نوروز انجام داده‌اند و در خصوص توزیع کالاهای تنظیم بازار هم تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی گفت: قیمت مرغ منجمد تنظیم بازار با قیمت بازار تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد: سیاه‌چادرهای نصب شده در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در ارائه خدمت به مسافران خیلی خوب اقدام کرده‌اند.

ملکی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های ارسال شده ۳۸ سیاه چادر در نقاط مختلف استان نصب شده که در آنها فروش تولیدات عشایری انجام می‌شود و تأثیر زیادی در کاهش حوادث جاده‌ای دارند.

وی تصریح کرد: با دستور استاندار ۳۰ تن آرد بین این سیاه‌چادرها برای پخت نان در ایام نوروز توزیع شده است.

کد خبر 739143

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی رتبه سوم کشور در کاهش تصادفات فوتی را کسب کرد
  • ورود بیش از ۶۷۴ هزار خودرو به خراسان رضوی
  • در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی ۹ نفر جان باختند
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • کسب رتبه اول مدیریت تصادفات توسط خراسان جنوبی
  • تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی، جان ۹ نفر را گرفت
  • ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • ۹ کشته و ۲۰۹ مصدوم در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی
  • وضعیت ایمنی در جاده های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • فعالیت ۳۸ سیاه‌چادر در کاهش تصادفات جاده‌ای مؤثر بوده است