Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۲۰۰ هزار کارگر پاکستانی شاغل در امارات که در پی تدابیر این کشور در مقابله با گسترش کرونا در امارات گیر افتاده‌اند، به دنبال بازگشت به خانه خود هستند.

به گزارش ایسنا، امارات که تاکنون ۱۷۹۹ مبتلا و ۱۰ فوتی به دلیل کروناویروس را گزارش کرده است، به تدریج محدودیت‌های خود را برای مقابله با این بیماری گسترش داده و از جمله، پروازهای مسافرتی خود را تعلیق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از محله‌های پرجمعیت دبی که بسیاری از کارگران یقه‌آبی (کارگران یدی) در آن زندگی می کنند، از ۳۱ مارس بسته شده است.

یک سخنگوی کنسولگری پاکستان امروز (دوشنبه) اظهار کرد، بیش از ۲۰۰ هزار پاکستانی از سوم آوریل برای بازگشت به کشور خود در این کنسولگری ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود، از جمله این افراد کسانی هستند که ویزایشان منقضی شده، شغل خود را از دست داده یا کارفرمایانشان دیگر به آن‌ها حقوق نمی‌دهند یا این که به عنوان گردشگر وارد امارات شده‌اند.

به گفته دیپلمات‌های پاکستانی، پاکستان یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان نیروی کار امارات است و بیش از یک میلیون پاکستانی در این کشور زندگی و کار می‌کنند.

سخنگوی کنسولگری پاکستان همچنین اظهار کرد، مقامات پاکستانی با همتایان اماراتی خود در حال مذاکره هستند تا پروازهایی را برای بازگشت پاکستانی‌ها به کشورشان ترتیب دهند.

پیش‌تر یک روزنامه گزارش داده بود، صدها پاکستانی روز یک‌شنبه به رغم قرنطینه سراسری امارات در مقابل کنسولگری کشور خود تجمع کردند و خواستار بازگشت به پاکستان شدند. این سخنگو اظهار کرد، آمار اعلام شده از سوی این روزنامه درست نبوده و این افراد به دلیل نقض قرنطینه، توسط پلیس پراکنده شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امارات متحده پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگویی به تشریح آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل پرداخت.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور امروز (پنجشنبه، ۳۰ فروردین) در گفت‌وگوی ویژه خبری به تشریح آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل پرداخت و گفت: پنج استان تحت تأثیر بارش‌های اخیر قرار گرفته‌اند که بیشترین آن را در استان سیستان و بلوچستان شاهد بودیم.وی با بیان اینکه در جنوب کرمان نیز بارش تندی در شب گذشته وجود داشت، افزود: طبیعتاً اضافه بر برکاتی که این بارش‌ها داشته و سدهای استان و استان‌های همجوار را پر کرده اما خسارات و مشکلاتی هم برای مردم عزیزمان به وجود آورده است.

وزیر کشور اظهار کرد: در جنوب سیستان و بلوچستان ۵ شهرستان تحت تاثیر این قرار گرفت به گونه ای که دو راه اصلی را دچار مشکل کرد که انشالله امیدواریم تا شب این مشکل حل شود.وحیدی ادامه داد: ارتباط زمینی یک تعدادی از روستاها قطع بود که از طریق بالگردها امکانات به آن‌ها رسانده می‌شود، از اتفاقات خوب این حادثه آن بود که ما هیچ‌گونه تلفات جانی نداشتیم.وی افزود: کسانیکه از نظر بهداشتی و درمانی نیازمند به کمک باشند، بالگردها و هلال احمر در حال رسیدگی هستند، در بعضی از روستاها که اتصال برق قطع شده است، وزارت نیرو مشمول به حل این مشکل است.

وزیر کشور تأکید کرد: مسئولان ما در منطقه برای حل مشکلات مردم حضور دارند و همه آن‌ها از همان لحظات اولیه در منطقه بسیج هستند.وحیدی با بیان اینکه امیدواریم راه‌ها تا امشب باز شود و بخش عمده اتصال برق نیز حل شود، گفت: تخلیه آب از منازل و تأمین اقلامی که دچار حادثه شده است، به سرعت جبران می‌شود.وزیر کشور در پایان گفت: بارشی که انجام شده نزدیک به ۲۷۰ میلی‌متر بوده که در نوع خود بسیار سنگین و بی‌سابقه بوده است ولی با این وجود تا به حال مدیریت شده است تا کمترین مشکل را برای مردم داشته باشد.

دیگر خبرها

  •  چرا در شرایط جنگی گشت ارشاد بازگشت؟
  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل
  • بازدید وزیر کشور برای دومین روز متوالی از مناطق درگیر سیل جنوب استان
  • نمره قبولی مدیریت بحران سیل
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد