Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@09:19:13 GMT

شرایط بحرانی دشت‌های تهران/کسری مخازن آب‌های زیرزمینی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۹۵۹

شرایط بحرانی دشت‌های تهران/کسری مخازن آب‌های زیرزمینی

در حالی که ورودی آب به سدهای پنج گانه تهران از ابتدای فروردین‌ماه جاری 90 میلیون متر مکعب بوده است، اما گزارشها حاکی از این است که بارش‌های مناسب دو سال گذشته نیز شرایط بحرانی دشت‌های استان تهران را بهبود نبخشیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرغم بارش‌های مناسب پارسال و امسال و ذخیره سازی مناسب سدهای پنج گانه تهران گزارشها حاکی از این است که دشت‌های استان تهران در یک وضعیت نامناسب قرار دارند و باید گفت: این وضعیت به مرحله بحرانی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش،در دو سال گذشته اگر چه گفته می‌شود که 15 میلیون متر مکعب باران در استان تهران باریده است و حجم ذخایر سدهای پنج گانه تهران را بهبود بخشیده، اما گزارشهایی که شرکت آب منطقه ای تهران به عنوان متولی تامین آب تهران ارایه کرده است، نشان می‌دهد که وضعیت تمام دشت‌های استان تهران بحرانی است و با این بارش‌های دو سال گذشته نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

سید حسن رضوی مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران در مورد وضعیت سدهای پنج گانه تهران و دشت های استان تهران به خبرنگار فارس گفت:حجم ذخیره آب در پشت سدهای پنج گانه تهران در حال حاضر 685 میلیون متر مکعب است که هفت میلیون متر مکعب نسبت به سال گذشته بیشتر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای فروردین ماه جاری تاکنون 90 میلیون متر مکعب بارش داشته ایم و چون رژیم سدهای تهران برفی است با ذوب شدن برف ها این حجم ورودی آب به سدها بیشتر خواهد شد، گفت: اگر چه میزان بارش ها در دو سال گذشته مناسب بوده است، اما نسبت به پارسال کاهش 50 درصدی بارش‌ها را شاهد هستیم.

مدیر عامل آب منطقه ای تهران ادامه داد: اگر چه این بارش‌های دو سال گذشته باعث شده تا حجم ذخیره آب در پشت سدها ما را از لحاظ تامین آب با مشکل مواجه نکند، اما برای اینکه وضعیت دشت‌های استان که در طی سال‌های متمادی و خشکسالی طولانی رخ داده بارش‌های مناسب و ترسالی متمادی نیز این وضعیت را بهبود ببخشد.

رضوی با بیان اینکه متاسفانه کسری مخازن آب‌های زیر زمینی سالانه به 150 میلیون متر مکعب رسیده است و برداشت از آنها بیشتر از تغذیه آنها است، گفت:در دو سال گذشته 15 میلیون متر مکعب بارش داشتیم، اما این بارش‌ها نیز نمی‌تواند دشت‌های استان تهران را از این وضعیت خارج کند.

وی در مورد میزان ذخیره سدهای پنج گانه تهران گفت: در حال حاضر شاهد ذخیره 685 میلیون متر مکعب در پشت سدهای استان تهران هستیم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: تهران آب آب های زیرزمینی شرایط بحرانی سدهای پنج گانه تهران دشت های استان تهران میلیون متر مکعب دو سال گذشته بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان

 مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار داشت: حجم مخازن آب شهری استان تا پیش از اقدامات انجام شده در سال قبل ۲۴۵ هزار و ۵۳۰ مترمکعب بود که با ساخت ۴ باب مخزن جدید در سال ۱۴۰۲ این میزان به ۲۵۸۵۳۰ مترمکعب رسید.

محمد فرهاد افزود: در سال گذشته ۲ باب مخزن آب در داخل تصفیه خانه شهر دیواندره به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب، یک باب مخزن در شهرستان بانه (شهر بویین) به ظرفیت ۲ هزار و یک باب در شهرستان سروآباد به ظرفیت یکهزار مترمکعب احداث شد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مخازن شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز ۱۲۹ باب بوده است که با ۴ باب مخزن احداث شده طی سال گذشته، هم اکنون ۱۳۳ باب مخزن در شهر‌های استان وجود دارد.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه تهران | ۱۲ میلیارد تومان جریمه پیمانکاران شهرداری در صورت دیدن زباله گرد بر سر مخازن
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • بومی سازی مخازن ذخیره آب
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • همه دستگاه‌ها در اجرای قانون عفاف و حجاب به وظایف خود عمل کنند
  • برنامه‌های هفته معلم در دشتی باکیفیت برگزار شود