Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:41:01 GMT

ارائه خدمات غیرحضوری کمیته امداد به مددجویان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۹۹۱

ارائه خدمات غیرحضوری کمیته امداد به مددجویان

به گزارش روز دوشنبه کمیته امداد امام خمینی (ره)، فریدون قربانی با یادآوری ۱۸ فروردین‌ماه روز جهانی بهداشت و روز سلامتی، و تقدیر از تمامی پرستاران، پزشکان و کادر درمانی کشورمان در مبارزه با بیماری کرونا افزود: کمیته امداد به عنوان یکی از مجریان نظام بهداشت و درمان کشور، مسئولیت سلامت خانواده‌های تحت حمایت را برعهده داشته و همواره در جهت ارتقای کیفیت زیست مددجویان تلاش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جامعه هدف کمیته امداد را از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در حوزه حفظ سلامت دانست و ادامه داد: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سالمند و بیش از ۸۰ هزار نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات کمیته امداد در زمینه‌های مختلف بهره‌مند هستند که نیاز به مراقبت بیشتری در حوزه سلامت دارند.

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد به خدمات این نهاد برای مقابله با بیماری کرونا در میان خانواده‌های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: کمیته امداد به منظور تامین سلامت مددجویان، دستورالعمل‌های ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار داده و در همین راستا تمامی خدمات این نهاد به صورت آنلاین از طریق سایت کمیته امداد و همچنین از طریق سامانه تلفنی در دسترس مددجویان و متقاضیان قرار گرفته است.

قربانی تاکید کرد: اقلام مورد نیاز و مواد ضد عفونی کننده در قالب سبدهای بهداشتی با اعتباری معادل ۳۵ میلیارد تومان با اولویت بیماران خاص و صعب‌العلاج و سالمندان تحت حمایت توزیع شده است. علاوه بر این، هریک از استان‌ها نیز با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، خیران، مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی و همچنین هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای استانی، کمک‌های ویژه‌ای به جامعه هدف در سراسر کشور داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با هدف تامین اقلام بهداشتی مورد مراکز درمانی و اقشار ضعیف جامعه، تعداد زیادی از کارگاه‌های اشتغال مددجویان به تولید کالاهای بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده تغییر کاربری داده که براساس آخرین آمار، این مراکز روزانه بیش از ۳۷۰ هزار ماسک و اقلام بهداشتی تولید می‌کنند.

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با تاکید بر ضرورت آموزش و آگاهی‌بخشی به خانواده‌های تحت حمایت در خصوص اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی و روش‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا اضافه کرد: این آموزش‌ها به صورت پیامک، از طریق سایت و همچنین با کمک مددکاران کمیته امداد به صوت مداوم در حال ارائه به مددجویان است.

قربانی تاکید کرد: تمام خدمات کمیته امداد به صورت آنلاین در دسترس خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفته و مددجویان می‌توانند با مراجعه به پایگاه خدمات اینترنتی کمیته امداد به آدرس www.e.emdad.ir یا تماس تلفنی با شماره ۰۹۶۸۸۷ درخواست‌ خود را ثبت کنند و پیگیری کنند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز (دوشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۶۰۵۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷۳۹ نفر رسید.

وی درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و جان باختگان ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۰۵۰۰ نفر رسید.

جهانپور ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی گفت: تاکنون از وجود ۳۷۳۹ نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده ایم و دیگر در بین ما نیستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی (ره) پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی ره ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی ره خانواده های تحت حمایت کمیته امداد ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه استان در مراسم واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان گفت: امروز مجموعاً ۳۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در سراسر کشور به مددجویان کمیته امداد تحویل داده می‌شود که سهم قم از این تعداد ۸۰ واحد است.

حجت الاسلام مهری گفت: از مجموع ۸۰ واحدی که در قم به بهره برداری رسید، ۳۴ واحد در سلفچگان، ۲۵ واحد در روستا‌ها و ۲۱ واحد در پردیسان ساخته شده است.

وی با اشاره به هزینه ۴۰ میلیارد تومانی کمیته امداد امام خمینی استان برای ساخت این واحد‌ها گفت: برای ساخت هر واحد، ۲۸۰ میلیون تومان آورده توسط متقاضیان تامین شده و مابقی تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیران به پروژه‌ها تزریق شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • واگذاری ۱۷۴۱ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام (ره) لرستان
  • واگذاری ۱۷۴۱ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در لرستان
  • ساخت حدود ۳۴ هزار واحد روستایی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور
  • لرستان جزو استان های برتر در ساخت مسکن برای مددجویان
  • واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم
  • ارائه ۲۷۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد اصفهان
  • ۴۵۰ واحد به مددجویان کمیته امداد زنجان واگذار شد
  • ۴۵۰ واحد مسکونی به مددجویان زنجانی واگذار شد