Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از منابع خبری صبح امروز خبر دادند که صدای چند انفجار در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار در غرب عراق شنیده شده است. منابع مذکور تأکید کردند که این صداها به سبب اصابت موشک به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار بوده است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، ستاد عملیات «البادیه و الجزیره» در غرب استان الانبار اما تأکید کرد که هیچ حمله موشکی به پایگاه عین الاسد صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این ستاد آمده است که اخبار موجود مبنی بر حمله موشکی به عین الاسد صحت ندارد.

در همین ارتباط، عناصر آمریکایی شامگاه گذشته در پایگاه عین الاسد، سامانه دفاعی «سی-رم» (C-RAM) را بر روی یک پهپاد آزمایش کردند.

ائتلاف آمریکا موسوم به ضد داعش همچنین خبر داد که سربازان آمریکایی حاضر در لشکر یکم و لشکر ۲۵ پیاده‌نظام، با گلوله جنگی و توپخانه «هویترز-ام ۷۷۰»، مانور برگزار کردند.

آمریکا اخیرا اعلام کرد که قصد دارد سفارت خود در بغداد را به عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی عراق است، انتقال دهد. واشنگتن مدعی است که با این اقدام، سفارت خود را از حملات احتمالی گروه‌های مقاومت حفظ خواهد کرد.

در واکنش به این اقدام، بسیاری از کارشناسان و مسئولان عراقی اعلام کردند که سفارت آمریکا باید در بغداد دایر باشد و انتقال آن به مکانی جز پایتخت، بر خلاف پروتوکول‌ها و عرف دیپلماتیک است.

این در حالی است که آمریکا بدون کسب موافقت رسمی دولت عراق، سامانه موشکی پاتریوت در پایگاه عین الاسد نصب کرده است.

مسئله استقرار پاتریوت در خاک عراق، هیاهوی بسیاری در پی داشته است. آمریکایی‌ها مدعی هستند که با نصب این سامانه، در پی حفاظت از جان سربازان خود هستند.

ناظران بر خلاف ادعای واشنگتن، می‌گویند که آمریکا با نصب این سامانه، قصد دارد از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و مرزهای مشترک عربستان سعودی با عراق را پوشش دهد و امنیت آن را تأمین کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق در دو اطلاعیه جداگانه از دو حمله پهپادی به پایگاههای ارتش اشغالگر صهیونیستی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز (چهارشنبه) خبر داد که شامگاه سه شنبه با یک فروند پهپاد پایگاه هوایی «عوودا» در اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است. این منطقه در جنوب فلسطین اشغالی و در نزدیکی بندر ایلات واقع شده است.

مقاومت اسلامی عراق در دومین اطلاعیه خود اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات اشغالگران، بامداد امروز پایگاه «سبیر» متعلق به ارتش اشغالگر صهیونیستی در اراضی اشغالی را نیز هدف حمله پهپادی قرار داده است.

روز یکشنبه نیز مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد و در بیانیه‌ای گفت که این عملیات ویژه در چارچوب مرحله دوم عملیات‌های مقاومت عراق علیه مواضع رژیم صهیونیستی است و در طول ماه رمضان برای حمایت از غزه تشدید خواهد شد.

در این راستا ابوآلاء الولائی دبیرکل کتائب سیدالشهداء عراق شامگاه شنبه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مقاومت اسلامی در عراق رکن اساسی محور مقاومت و مفهوم «وحدت میادین» است و برای خود دشوارترین هدف را در چارچوب تعهدات خود در قبال نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه مشخص کرده است و به اذن خداوند به آن دست خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • ببینید | حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه هوایی «میرون» و پادگان «برانیت»
  • حمله موشکی حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی