Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمیله رضازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون در هیچ یک از مراکز توانبخشی و اقامتی بهزیستی خراسان جنوبی مورد مثبت کرونا گزارش نشده است. 

وی اظهار داشت: در مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند سه مورد مشکوک وجود داشته که این افراد ابتدا قرنطینه شدند و سپس آزمایش انجام شد که پاسخ منفی بوده است ولی با این وجود برای مدت ۲ هفته در قرنطینه به سر بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: تمامی مراکز شبانه روزی، توانبخشی پیشگیری و اجتماعی هر روز ضد عفونی می‌شود و برخی اقلام بهداشتی در اختیار این مراکز قرار گرفته است. 

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه به ازای هر مددجو مبلغ ۳۰ هزار تومان برای تامین اقلام بهداشتی واریز شده است گفت: حدود ۲۵۰ میلیون تومان نیز برای خرید مواد ضد عفونی و شوینده هزینه شده و در اختیار تمامی مراکز قرار گرفته است. 

وی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تمامی مراکز بازدید و رعایت نکات بهداشتی ارزیابی شده که گزارش‌های ارایه شده مورد قبول بوده است. 

رضازاده با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در هیچ کدام از مراکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی وجود ندارد گفت: هر روز گزارش تمامی مراکز شبانه روزی در بخش‌های توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی از طریق فضای مجازی دریافت می‌شود. 

وی  ادامه داد: به صورت روزانه تمامی معاینات تب سنجی، بررسی اکسیژن اشباع خون و سایر علایم حیاتی توانخواهان ارسال و بررسی می‌شود. 

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: اگر موردی نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد سریع با مرکز بهداشت تماس گرفته و اقدامات بعدی انجام می‌شود. 

وی بیان کرد: اطلاعات اکثر مددجویان زیر پوشش بهزیستی در سامانه غربالگری وزارت بهداشت ثبت شده است.

رضازاده ماسک و دستکش را مهمترین اقلام مورد نیاز مراکز شبانه روزی بهزیستی ذکر کرد و گفت: اگرچه تاکنون مورد مثبتی گزارش نشده با این وجود نیاز به ماسک و دستکش در مراکز وجود دارد و حتی گان هم نداریم و در مواقعی که برای نظارت از مراکز سرکشی می‌کنیم با لباس معمولی باید تردد شود که ممکن است خطرساز باشد. 

وی اظهار داشت: البته تلاش می‌شود نظارت‌ها را هم از راه دور و مجازی کنیم اما انتظار می‌رود این نیاز مراکز شبانه روزی مد نظر قرار گیرد. 

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی همچنین به انجام ۷۰۰ اقدام پیشگیری، بهداشتی و مدیریتی شیوع ویروس کرونا در مراکز شبانه روزی بهزستی استان اشاره کرد و گفت: تا اطلاع ثانونی ملاقات و بازدید از مراکز اقامتی انجام نمی‌شود و پذیرش جدید هم در مراکز نداریم مگر موارد خاص که آن هم برای مدت مشخص قرنطینه می‌شوند. 

وی با بیان اینکه مراکز روزانه و کارگاه‌های تولیدی زیر نظر بهزیستی تعطیل است گفت: البته برخی کارگاه‌ها برای تولید ماسک و گان فعال هستند که تمامی تولیدات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد. 

رضازاده از وجود ۶۹۲ مددجو در حوزه توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد که شامل سالمندان، معلولان و بیماران روانی می‌شوند. 

وی بیان کرد: در حوزه توانبخشی به صورت شبانه روزی تلاش‌ها برای پیشگیری به کار گرفته شده و امیدواریم با این اقدامات از ابتلای جامعه هدف به ویروس جلوگیری شود. 

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۲۵۰ هزار تومان کمک هزینه خرید وسایل بهداشتی به حساب مددجویانی که کمتر برخوردار هستند نیز واریز شده و برخی بسته‌های بهداشتی توسط خیران تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا خراسان جنوبی معلولان سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری کرونا و قشرهای آسیب پذیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان جنوبی معلولان سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا خراسان جنوبی معلولان سازمان بهزیستی کشور مراکز شبانه روزی تمامی مراکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، گفت: شش شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ محمدعلی کاووسی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بیرجند و خوسف را گزارش کرده است.

وی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قائنات، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: تیم‌های عملیاتی قائنات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.

وی بیان داشت: در حال حاضر چهار نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند.

کاووسی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده است و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضروری و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

کد خبر 747864

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند