Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهین جوانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به‌اینکه دانش‌آموزان در دوره ابتدایی به‌ویژه پایه‌های اول هنوز آمادگی یادگیری به شیوه شنیداری و دیداری بدون حضور معلم را ندارند حمایت و هدایت والدین در این زمینه بیشتر احساس می‌شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس نقش اولیاء در یادگیری مجازی و افزایش میزان سطح مطالعه دانش‌آموزان در این شرایط بحرانی، مهمترین عامل استمرار آموزش تحصیلی دانش‌آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: بر این اساس والدین می‌توانند با برنامه‌ریزی منسجم و مُنظم برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از برنامه‌های آموزشی از طریق مدرسه تلویزیونی و نرم‌افزارهای ارائه شده توسط آموزش و پرورش تحت عنوان "شاد" و همچنین سامانه سازمان منابع انسانی، محیط مناسبی را برای آموزش فرزندان خود در خانه فراهم کنند.

به گفته وی، والدین در شرایط فعلی از یک طرف معلمان حاضر و از سوی پل ارتباطی فرزندان خود با معلمان هستند.

جوانی یادآور شد: به گفته برخی از خانواده‌ها، فرزندان در منزل دچار سستی در انجام فعالیت‌ها به‌ویژه فراگیری آموزش‌های مجازی هستند که این مهم نیازمند بکارگیری شیوه‌های جذاب و تشویقی از سوی خانواده برای رغبت تحصیلی در آنهاست.

وی، استرس و نگرانی را از عوامل موثر در بیزاری فرزندان از درس و یادگیری عنوان کرد و گفت: والدین باید بکوشند تا جو  مثبت و امید را در کانون خانواده زنده نگهدارند و با افزایش اعتماد به نفس در فرزندان خود موجب لذت‌بخش کردن فرایند یادگیری در آنها شوند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت زمان ضمن بهره‌گیری از برنامه‌های درسی ارائه شده در رسانه ملی و سایر فضاها با همکاری معلمان نسبت به مطالعه، تمرین و تکرار مفاهیم آموزشی اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان‌اینکه زمان بازگشایی مدارس با توجه به شرایط حاضر و توصیه‌های وزارت بهداشت نامعلوم است از خانواده‌ها خواست تا در این مدت سلامت خود و فرزندانشان را در اولویت قرار دهند و تا حدممکن در منزل حضور داشته باشند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس بمنظور کاهش انتقال ویروس کرونا بر اساس تجربه موفق سایر کشورها امری اجتناب‌ناپذیر است ولی می‌توان با همکاری خانه و مدرسه، تهدیدها را به فرصت تبدیل و فرصت جاری را مغتنم شمرد.

جوانی در عین حال آموزش را مقوله‌ای تعطیل‌ناپذیر ناپذیر دانست و به والدین اطمینان داد که نگران آموزش فرزندان خود نباشند و مطمئن باشند که معلمان آنها در شرایط فعلی نیز تمام تلاش خود را برای آموزش دانش‌آموزان به شیوه‌های مختلف بکار می‌گیرند.

بیش از ۹۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۴۷۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در ۲۱ هزار و ۷۳ مدرسه حضور دارند.

برچسب‌ها معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدارس ویروس کرونا اصفهان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدارس ویروس کرونا اصفهان معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدارس ویروس کرونا اصفهان آموزش و پرورش فرزندان خود دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران

مدیرآموزش و پرورش گچساران گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، نمایش توانمندی‌های دانش آموزان در حوزه صنایع دستی، آشنایی با تاریخ و تمدن ایران زمین، شناسایی استعداد‌های بالقوه و به فعلیت در آوردن آنها و ایجاد شور و نشاط بین آنهاست.

قیطاسی استعداد یابی، آموزش و اعزام دانش آموزان به عنوان سفیران ورزش به روستا‌ها برای آموزش به دانش آموزان و همسالان خود را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیر آموزشگاه شبانه روزی نرجس هم گفت: در این جشنواره دانش آموزان دست ساخته‌های خود در زمینه‌های مختلف را به نمایش گذاشتند.

خانم شیخ محمودی افزود: پخت انواع غذا‌های سنتی، پخت نان محلی و برپایی سیاه چادر از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • بخشی از طنزها در فضای مجازی درباره خسارت شدید حمله دیشب ریزپرنده ها به اصفهان (عکس)
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است