Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا رخشانی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهار داشت: دستگاه تعلیم و تربیت استان با توجه به اقتضاء شرایط و نیاز‌های احصاء شده با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و روش‌های گوناگون برای دسترسی به اهداف تعریف شده در مسیر کار آموزش مجازی و انتفاع دانش آموزان را در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همکاران پرتلاش گروه‌های آموزشی و سرگروه‌های درسی مقاطع مختلف با تشکیل کارگروه‌های ویژه توانسته‌اند برنامه‌ای تحت عنوان خودآموز با تولید محتوای مکتوب ویژه دانش آموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند آموزش را در این مناطق نیز استمرار بخشند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: در راستای اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه به ویژه خانواده‌ها و دانش‌آموزان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و ظرفیت بسیار خوب رادیو و تلویزیون به منظور تکمیل چرخه آموزش مجازی انجام گرفته و تدابیر مجموعه‌های مختلف کماکان ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تعطیلی مدارس، آموزش در اقصی نقاط استان همچنان استمرار دارد گفت: با مشارکت و همکاری معلمان و سرگروه‌های آموزشی درسی استان ۳۳ فیلم از بودجه بندی اسفند ماه کتب درسی دوره اول و دوم متوسطه شاخه نظری با اولویت پایه نهم و دوازدهم بر روی سایت اداره فناوری و گروه‌های آموزشی دوره متوسطه استان بارگذاری شده است.

رخشانی اظهار داشت: همچنین بانک سوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم تهیه و به همراه پاسخنامه بر روی سایت sbedu.ir بارگذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه گفت: با تشکیل نشست و کارگروه‌های تولید محتوا و فناوری بهداشت، سلامت و آموزشی توانبخشی و تقسیم بندی مدارس در گروه‌های مختلف معلولیت، معلمان و دبیران خلاق آموزش و پرورش استثنایی اقدام به تشکیل گروه‌های مجازی، ضبط تدریس ها، ارائه تکالیف مهارت محور و انفرادی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کرده و زمینه استمرار آموزش را برای این عزیزان فراهم کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تلاش برای برطرف کردن خلاء آموزشی با توجه به شرایط موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی و سایت مدارس در ارائه تدریس و تمرین‌های جبرانی و مشارکت و همکاری والدین با مدارس در امور آموزشی و توانبخشی تاکید کرد و افزود: در این راستا همه روزه گزارشات مدیران مدارس ارزیابی، بررسی و نقاط قوت و ضعف فرایند آموزش مجازی توسط کارشناسان مربوطه به آن‌ها بازخورد داده می‌شود.

وی گفت: در سایه همدلی وهمراهی دانش آموزان و اولیای آن‌ها در مدارس شاهد جلوگیری از افت آموزشی، مطالب درسی به تفکیک پایه تحصیلی توسط معلمان مربوطه از طریق پیام رسان‌های مختلف برای دانش آموزان ارسال می‌شود و امکان پرسش وپاسخ با دبیر وآموزگار وجود دارد.
رخشانی ادامه داد: در این حوزه معرفی برنامه‌های آموزش از طریق صدا وفیلم‌های کوتاه و بارگذاری تکالیف برای دانش آموزان، تدارک بسته آموزشی برای ارائه به دانش آموزان، معرفی سایت آلا، سایت www.sch ۱۲۵.ir، برنامه‌های شبکه آموزش برای مشاهده فیلم‌های آموزشی، آموزش از راه دور و تدریس از طریق پیام رسان سروش در تمامی پایه‌ها به تفکیک کلاس انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در مناطق صعب العبور و مرزی استان نیز پک کامل آموزشی شامل مطالب مکتوب و سی دی‌های آموزشی تهیه و از طریق راهبران آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان دانش آموزان آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی و عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرا می‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند و به خوبی رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس و با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌رو و خیابان‌ها و دیگر نشان‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی و احداث شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد