Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای ویژه‌برنامه «نسیم انتظار» بدون مخاطب در بقاع متبرکه کشور، تبدیل خانه‌ها به مسجد و هیئت با پویش «آقا سلام با شما خوشیم» و اقدامات سازمان اوقاف برای جهش تولید ازجمله اخبار حوزه قرآن و معارف در ۱۸ فروردین‌ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در هجدهمین روز از فروردین ماه ۹۸:

 

از حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی تا اشتغال‌زایی در جوار امام‌زادگان برای «جهش تولید»

 

 

حجت الاسلام «محمد نوروزپور» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق شعار انتخابی سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب یعنی «جهش تولید»، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه امسال تلاش می کند که در جهت تحقق شعار سال و در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان و تاثیرگذاری موقوفات در این زمینه، گام های اثربخش بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: درسال 98 در راستای تولید دام های مولود و چندقلو، ساخت استخرهای کوچک برای پرورش ماهی در جوار بقاع متبرکه و ایجاد اشتغال در این زمینه اقدامات قابل توجه ای از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شد و امسال نیز در تلاشیم که این اقدامات گسترش یابد.

 

حجت الاسلام نوروزپور تولید پنل های برق را یکی دیگر از رویکردهای مورد توجه دانست و تصریح کرد: اهتمام به این موضوع ضمن درآمدزایی برای بقاع متبرکه و رونق تولید، زمینه ساز ایجاد اشتغال خواهد شد، علاوه بر آن، درصددیم در راستای تحقق شعار «جهش تولید» نیروگاه های خورشیدی را توسعه دهیم.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در سال گذشته حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید ایمپلنت دندان، فک و صورت به همت جوانانی که طرح و ایده هایی در این زمینه داشتند، مورد توجه قرار گرفت، گفت: امسال حمایت از این شرکت ها و چنین طرح هایی افزایش می یابد.

 

وی اضافه کرد: در سال گذشته در زمینه تولید موتور سیکلت های برقی سازمان اوقاف و امور خیریه ورود یافت، امسال این پروژه را به تولید انبوه خواهیم رساند.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه خاطر نشان کرد: درسال های گذشته بذرهای صیفی جات از خارج از کشور تهیه می شد، اما به همت دانشجویان  در زمینه بومی سازی این بذرها اقداماتی با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفت که  در راستای جهش تولید این حمایت ها استمرار می یابد.

 

حجت الاسلام نوروزپور از اختصاص یکی از ساختمان های سازمان اوقاف و امور خیریه به شرکت های دانش بنیان برای فعالیت های تحقیقاتی خبر داد و گفت: سازمان اوقاف وامور خیریه تلاش می کند که از ایده ها و کارهای نو  جوانان در زمینه دانش بنیان حمایت داشته باشد تا گامی در جهت تحقق شعار مقام معظم رهبری برداشته شود.

 

وی ارایه خدمات اجتماعی به مردم را از دیگر رویکردهای مورد توجه در جهت تحقق جهش تولید معرفی کرد.

 

اجرای پویش «با هم حال‌مون خوبه»/ اعزام خانواده‌‌های برتر به مشهد مقدس

 

 

پویش «با هم حالمون خوبه» با همت سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شد.

 

این پویش با هدف غنی‌سازی اوقات فراقت خانواده‌ها در ایام خانه‌نشینی به دلیل شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شده و در آن به ارائه راه‌کار‌هایی برای استفاده مطلوب از این اوقات پرداخته می‌شود.

 

پویش با هشتگ #باهم_حالمون_خوبه راه‌‌اندازی شده و طی آن خانواده‌ها می‌توانند فعالیت‌های خود را در قالب عکس خانوادگی ارسال و برنده جایزه شوند.

 

علاقه‌مندان ابتدا باید عدد ۲ را به شماره ۱۰۰۰۸۱۷۷ ارسال کنند و یا به سایت «با هم حالمون خوبه» مراجعه کنند.

 

هر هفته به یک خانواده سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا می‌شود.

 

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در امامزاده معصوم(ع)/ توزیع ۴۰۰ بسته مواد غذایی میان ایتام منطقه ویژه نوروز

 

 

 

حجت الاسلام« رایمند» در مورد اقدامات این اداره در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: ما در اداره غرب بلافاصله بعد از شیوع ویروس کرونا تجمعات در امامزادگان را به حداقل و قبل از اعلام رسمی تعطیلی امامزادگان و بقاع متبرکه دست به این اقدام زدیم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران ادامه داد: در منطقه غرب تعدادی درمانگاه و بیمارستان وقفی وجود دارد که به تمامی آنها اعلام کردیم در صورت نیاز به کمک به ما اعلام کنند، همچنین در جهت قدردانی از کادر درمانی مبلغی را به صورت هدیه به پرستاران بخش ویژه کرونا بیمارستان امام خمینی(ره) اهدا کردیم.

 

وی تاکید کرد: درمانگاه ویژه امامزاده حسن(ع) غرب تهران در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران است که کادر درمانی آن برای ارائه خدمات تجهیز شدند، همچنین در داخل امامزاده یک کارگاه تولیدی ماسک آماده شد.



حجت الاسلام رایمند یادآور شد: در امامزاده معصوم(ع) نیز در یک هفته گذشته کارگاهی با ۵۰چرخ خیاطی و ۲۰تن پارچه در اختیار تیم جهادی قرار دادیم که در حال تولید ماسک هستند.



وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی و زیارت مجازی نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه سعی کردیم در صفحات مجازی هریک از امامزادگان روزانه کلیپ‌های کوتاهی را برای مخاطبان بارگذاری کنیم.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران در مورد اقدامات این اداره برای ایام نوروز نیز تصریح کرد: قبل از آغاز سال بسته‌هایی ویژه ایتام که در حدود ۴۰۰بسته به ارزش ۵۰۰هزار تومان بود را در اختیار مدرسه متقین قرار دادیم، همچنین ۲۰۰بسته نیز برای مستمندان تهیه شد.



حجت‌الاسلام رایمند ابراز کرد: در امور بهداشتی نیز با همکاری هیات امام رضا(ع) در بقعه طرشتی اقدامات در جهت ضدعفونی کردن و ارائه بسته‌های بهداشتی را داشته‌ایم.

 

تبدیل خانه‌ها به مسجد و هیئت با پویش «آقا سلام با شما خوشیم»

 

 

پویش «آقا سلام با شما خوشیم» به منظور بهره‌مندی معنوی از ایام خانه‌نشینی به دلیل شیوع کرونا توسط آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد.

 

خانواده‌ها می‌توانند با برپایی نماز جماعت در منزل، راه‌اندازی جلسه قرآن در خانه و همچنین بین اقوام البته به صورت مجازی، قرائت خانوادگی ادعیه مثل دعای فرج، دعای توسل، زیارت عاشورا، دعای کمیل، دعای ندبه و... هرکدام در یکی از روزهای هفته و روضه‌خوانی و توسل در بین خانواده و اقوام ضمن شرکت در این پویش احوال خود و اطرافیان را خوب کنند.

 

عموم مؤمنان می‌توانند ضمن برگزاری هر کدام از این مراسم‌ها با ارسال تصاویر آن به دبیرخانه جشنواره به نشانی ravaq_razavi@ در همه پیام‌رسان‌ها از جوایز ارزشمند برخوردار شوید.

 

به ۸۸ برگزیده جایزه ویژه و به ۸۸۸ شرکت‌کننده دیگر جوایز ارزنده و نفیس اهدا می‌شود. همچنین برای شرکت در این پویش و بهره‌مندی از جوایز آن تا ۲۰ اردیبهشت مهلت دارید.

 

ویژه برنامه «نسیم انتظار» به دور از هر تجمعی در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود

 

 

حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» با اشاره به برگزاری جشن نیمه شعبان گفت: با عنایت به ایجاد محدودیت‌ها در برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات دینی به دلیل بروز بیماری کرونا و ضرورت برنامه ریزی جهت یک اقدام مناسب فرهنگی، پیش بینی شده که برنامه ها به صورت مجازی و بدون حضور مستمع انجام شود و برنامه ها در روز نیمه شعبان بصورت میدانی برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: برنامه های ویژه نیمه شعبان با عنوان «نسیم انتظار» در بخش های تبلیغی، معارفی و اجتماعی در نظر گرفته شده است که در زمینه فعالیت های تبلیغی، مهمترین برنامه، راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار است که با هدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام ولادت منجی عالم بشریت و به دلیل عدم امکان حضور مردم در بقاع متبرکه، بر آن شدیم تا با همت همکاران استان و ادارات اجرایی و هیات امنا و مدیران مراکز افق، ۳۱۳ بقعه شاخص در استانها؛ کاروان های نسیم انتظار را در کوی و برزن به حرکت درآورده و نوای دلنشین یا مهدی را به گوش جان تک تک اعضای جامعه برسانیم. همچنین فضا سازی و تبلیغات مهدوی با آذین بندی بقاع متبرکه، نصب بنر و حضور فعال در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی از دیگر برنامه های این بخش است.



عادل در ادامه به بخش معارفی ویژه برنامه های نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: این بخش از برنامه ها که در بقاع متبرکه برگزار می شود، شامل اجرای برنامه استغاثه به حضرت مهدی(عج) است که با هماهنگی به عمل آمده با اعتاب مقدس ایران اسلامی مقرر شده در شب نیمه شعبان مطابق با چهارشنبه ۲۰ فروردین ساعت ۲۰ به طور همزمان برنامه توسل و استغاثه به درگاه حضرت احدیت و توجه به ذات مقدس حضرت حجت بن الحسن المهدی(عج) اجرا و از شبکه های سراسری نیز پخش شود. به همین منظور ادارات اجرایی شهرستان با هماهنگی هیات امنا نسبت به پخش دعای الهی عظم البلاء و نیز استغاثه به درگاه حضرت از بلندگوهای بقاع اقدام خواهند کرد.



وی تصریح کرد: همچنین مراسم احیای شب نیمه شعبان با عنایت به سفارش اولیاء و بزرگان مبنی بر احیاء شب نیمه شعبان و باتوجه به شرایط فعلی کشور در بقاع متبرکه ای که امکان پخش از شبکه های ملی و استانی دارند و یا در سایر فضاهای مجازی امکان پخش دارند با استفاده از سخنرانان و مداحان برجسته –بدون حضور مستمع – و با اطلاع رسانی جهت استفاده مردم همراه با پخش دعا و مناجات در اوقات مناسب صورت می‌پذیرد.


 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد فعالیت های حوزه اجتماعی تاکید کرد: به منظور حمایت شایسته از اقشار ضعیف جامعه در روزهای نگرانی و با توجه به اهمیت و جایگاه والای انفاق و صدقه و همچنین صدقه و نذر برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)، ترتیبی اتخاذ شده تا ضمن تشویق و ترغیب خیرین، زمینه های مشارکت آنان در طرح «تبرکات مهدوی» فراهم شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح فعالیت هایی شامل مشارکت عمومی در قربانی و توزیع گوشت آن بین فقرا و نیازمندان، تهیه بسته اقلام مورد نیاز خانوار و اهداء به ایشان، طبخ غذا و توزیع آن در مراکز درمانی و بیمارستانی از محل درآمد بقاع، تهیه و تولید اقلام بهداشتی (ماسک،دستکش و مواد ضد عفونی کننده و توزیع در اماکن و خانواده های نیازمند) به نیابت از امام زمان(عج) محقق خواهد شد.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا بسته خبری قرآن و معارف سازمان اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه بقاع متبرکه حجت الاسلام نسیم انتظار نیمه شعبان راه اندازی خانواده ها دانش بنیان جهش تولید اندازی شد برنامه ها تحقق شعار شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان

احمد شعبانی‌راد به بهانه روز رادیو در ایران، در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: رادیو یکی از رسانه‌های بسیار مهم در تاریخ رسانه بوده است و سابقه بسیار طولانی در این عرصه دارد.

وی با اشاره به اینکه رادیو به رسانه گرم معروف است و در طول سالیان سال در عرصه اطلاع رسانی، سرگرمی و افزایش آگاهی عمومی اثر گذار بوده، افزود: رادیو، همچنان نیز با توجه به آمار و نظرسنجی‌ها از این مزیت‌ها برخوردار است.

رئیس رادیو همدان خاطرنشان کرد: رادیو، امروزه به عنوان یک رسانه‌ای که اقشار مختلف مردم به ویژه فرهیختگان نسبت به آن اقبال دارند مطرح است.

شعبانی راد با تصریح بر اینکه این رسانه در عرصه اطلاع رسانی به موقع به دلیل سهل الوصول بودن مطرح است و در بحث افزایش آگاهی‌ها عمومی از بابت تولید محتوا در عرصه رادیو تولید سریعی دارد، گفت: امروزه، رادیو معمولاً در زمینه‌های مختلف نقش آفرینی می‌کند.

رئیس رادیو همدان در ادامه با اشاره به اینکه رادیو در همدان از سابقه زیادی برخوردار است، اظهار کرد: شبکه استانی رادیو و رادیو همدان بیش از ۶۰ سال قدمت دارد و این امر باعث شده است، این رسانه در استان همدان جایگاه ویژه ای بین مخاطبان داشته باشد.

برخی مردم با رادیو زندگی می‌کنند

شعبانی راد افزود: تولید کنندگان و اهالی رادیو در استان ما از بهترین نیروهای کار بلد ما هستند، مردم ما با رادیو خاطرات خیلی زیبایی دارند خاطرات کودکی خیلی از ما با رادیو رقم خورده است و رادیو از اول صبح در تمام خانه‌ها روشن بود و اکنون هم خیلی از مردم با رادیو زندگی می‌کنند و مخاطبان فعالی در این عرصه داریم که با رادیو زندگی می‌کنند که جای قدردانی از این افراد وجود دارد.

وی تصریح کرد: رادیو همدان برنامه‌های خیلی جاندار و استخوان داری در طول سالهای تأسیس خود تا کنون داشته است و از این بابت رادیو همدان برنامه‌های فاخر خیلی خوبی دارد و طبق نظر خیلی از مخاطبان رادیو همدان نسبت به خیلی از استان‌ها قابلیت مورد تحسینی را به خود اختصاص داده است.

رئیس رادیو همدان متذکر شد: رادیو همدان از استان‌های مختلفی مخاطب دارد و این نشان از کیفیت برنامه‌های رادیویی ما دارد و این موضوع به توان برنامه سازان، مجریان و تمام پرسنل رادیو برمی‌گردد که یک شبکه منسجم از نیروهای کاربلد را دور هم جمع کرده است.

شعبانی راد اذعان کرد: تعصب داشتن بچه‌های رادیو همدان یکی از ویژگی‌های بارز این افراد است که عاشقانه در حال کار هستند و در دوره جدید تلاش خواهیم کرد برنامه‌ها را به سمت برنامه‌های میدانی ببریم و در دل مردم برنامه اجرا کنیم.

وی گفت: از اهداف دیگر رادیو این است که از حضور خود مخاطبان در تهیه و تولید برنامه‌ها بیشتر استفاده کند، یعنی مشارکت مردم را در تولید برنامه‌ها افزایش دهیم و مردم می‌توانند محتواهای خود را از طریق فضای مجازی برای ما ارسال کنند.

شعبانی راد در پایان خاطرنشان کرد: در حال پیگیری افزایش حضور نخبگان در برنامه‌های رادیویی هستیم و تلاش خواهیم کرد یک قرارگاهی را در رادیو ایجاد کنیم برای اینکه افکار مردم یعنی اتاق فکر جامع در رادیو ایجاد کنیم که نیازهای مردم به سمت ما منتقل شود و ما مطابق نیازها و خواسته‌های رسانه‌ای مردم اقدام و برنامه سازی کنیم و محور اصلی ما مخاطب و مخاطب محوری یکی از ارکان رادیو است.

کد خبر 6088550

دیگر خبرها

  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید