Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@06:51:27 GMT

افزایش صادرات کشاورزی در سال جهش تولید اولویت دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۲۸۸۸

افزایش صادرات کشاورزی در سال جهش تولید اولویت دارد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان در نشست ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید استان که با موضوع بررسی طرح‌های حوزه کشاورزی برگزار شد، بر جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی استان تاکید کرد.

وی افزود: اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته با بنیاد برکت و همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد، علاوه بر ایجاد اشتغال به جهش تولید در استان کمک شایانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان می‌بایست طرح‌های متناسب با جهش تولید را هرچه زودتر تهیه و ارائه کند.

وی بر تسهیل واردات از کشور افغانستان و همچنین جلوگیری از اتلاف منابع آبی با گسترش روش‌های آبیاری نوین تاکید کرد.

زرشک، عناب و زعفران از محصولات شاخص و صادراتی استان خراسان جنوبی در کنار تولیدات صنعتی و معدنی است.

برچسب‌ها محمدصادق معتمدیان جهش تولید بازار محصولات خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید بازار محصولات خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی جهش تولید بازار محصولات خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی خراسان جنوبی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه عظیم شبکه اصلی پایاب سد خداآفرین یک میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی استان اردبیل افزوده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید حامد عاملی عصر امروز در جریان بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های پایاب سدها در اردبیل، اظهار داشت: شبکه اصلی پایاب سد خداآفرین تا آخر شهریورماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد تا میزان تولید محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بیشتر تا یک میلیون تن ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: تکمیل این پروژه و افزایش تولید محصولات به تولید ثروت کشاورزان و اهالی شمال استان کمک کرده و در کنار آن فرصت اشتغال بیشتری را برای جوانان بیکار منطقه به وجود می‌آورد.

استاندار اردبیل گفت: در گام نخست تا 500 هزار تن و در گام نهایی یک میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی استان با بهره‌برداری از این پروژه افزوده می‌شود که شامل 36 هزار و 700 هکتار اراضی مستعدی است که به کشت آبی خواهد رفت.

عاملی افزود: 60 هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل این پروژه تأمین شده و انتظار می‌رود جهاد کشاورزی با همکاری آب منطقه‌ای بتوانند این پروژه مهم و زیربنایی را در قالب چهار ناحیه عمرانی تکمیل و آماده بهره‌برداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 300 هزار میلیارد تومان تا آخر شهریورماه برای این پروژه عظیم هزینه خواهد شد تا بعد از سال‌ها انتظار بهره‌برداران بتوانند از مزایای شبکه اصلی و فرعی پایاب سد خداآفرین استفاده کنند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در کنار این پروژه عظیم، تا 20 روز آینده شبکه آبیاری سد عمارت نیز به بهره‌برداری خواهد رسید تا صاحبان 750 هکتار اراضی دره‌رود بتوانند از این طرح آبی، خاکی استفاده کرده و به افزایش تولید محصولات خود کمک کنند.

عاملی بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی توسعه استان توجه به بخش کشاورزی به ویژه افزایش ظرفیت تولید محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای است که در این راستا شمال استان اردبیل منبع و مرکز تولید و تحول در این حوزه خواهد بود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل یادآور شد: امیدواریم با همتی که دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دارد، بتوانیم فرصت بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام این بخش را انجام داده و با تکمیل و راه‌اندازی آن به افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی کمکی جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی