Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که امروز (۱۸ فروردین) این شرایط در نیمه شرقی آذربایجان شرقی و اردبیل و فردا (۱۹ فروردین) در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، تهران، البرز، قزوین، زنجان، شمال همدان، شمال مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) در گیلان، مازندران، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، البرز، تهران، خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار باران همراه با وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز پنج‌شنبه (۲۱ فروردین) نیز سامانه بارشی در کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، شمال لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، البرز، تهران و شمال قزوین فعال خواهد بود.

از این‌رو سازمان هواشناسی هشدار داده است که دو روز آینده احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد همچنین در مناطق مستعد وقوع تگرگ و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی کوهستانی و وقوع صاعقه دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که سدها مدیریت شوند و تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی در نظر گرفته شود. فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور از دوشنبه | این استان‌ها منتظر بارش باران باشند

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت) گفت: در پی ورود این سامانه، در غالب مناطق کشور به‌جز نوار شرقی بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

صادق ضیاییان در گفتگو با ما افزود: امروز (اول اردیبهشت) در اردبیل، نیمه شرقی و شمال آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی همچنین در دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی و جنوبی شامل برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی و شرق، فارس، نیمه غربی یزد غرب و نیمه جنوبی کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: در ارتفاعات کرمان، شمال هرمزگان و شمال شرق فارس بارش شدت خواهد داشت. 

به گفته ضیاییان یکشنبه (۲ اریبهشت) در شمال شرق فارس، کرمان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات یزد به‌تدریج در ساعات بعد ازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه (۳ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به‌جز نوار شرقی بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد. سه شنبه (۴ اردیبهشت) از میزان بارش در شمال غرب و غرب کاسته و گستره بارندگی به بقیه مناطق کشور کشیده می‌شود.

وی افزود: طی پنج روز آینده در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در مناطقی که بارشی رخ نداده وزش باد شدید خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲ اردیبهشت) کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۳ اردیبهشت) کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۵ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۷ و ۳۳ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از دوشنبه | این استان‌ها منتظر بارش باران باشند
  • این استان ها منتظر باران باشتد
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • هواشناسی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • هواشناسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا ۵ روز آینده
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه