Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:25:04 GMT

۱۲اقامتگاه بوم گردی در سال ۹۸ پروانه فعالیت دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۳۲۰۴

۱۲اقامتگاه بوم گردی در سال ۹۸ پروانه فعالیت دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند اظهار داشت: در اقامتگاه‌های بوم گردی استان زنجان زمینه اشتغال برای تعداد زیادی از افراد مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های خدابنده و ابهر دارای بیشترین فراوانی اقامتگاه در استان زنجان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه استقبال گردشگران داخلی و خارجی از اقامتگاه‌های بوم گردی در استان طی سال ۹۸ باعث شده که تلاش کنیم در سال جاری تعداد اقامتگاه‌ها را گسترش دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۱۰۲۹ مجوز صنایع‌دستی در سال گذشته، توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان صادر شد، گفت: از این تعداد، ۵۷۵ پروانه تولید انفرادی، ۴۵۰ کارت مهارت، ۸۸ مجوز مشاغل خانگی، ۴ مجوز تولید کارگاهی تولید بوده است.

امیر ارجمند اعلام کرد: شمار صنعتگران دارای بیمه در استان زنجان به یک هزار و۱۳۸ نفر رسید.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه بشمار می‌روند.

کد خبر 4893958

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان بوم گردی امیر ارجمند ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد ایلام فاصله گذاری اجتماعی گرگان طرح غربالگری بارش باران روز طبیعت ماسک طبی سال جهش تولید استانداری قزوین استان زنجان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بازدید از شهرستان اشتهارد، با امام جمعه محترم و دادستان این شهرستان دیدار کرد و همچنین از بنا‌های تاریخی این شهرستان از جمله امامزاده سلیمان (ع)، مجموعه صیادیه، مسجد جامع اشتهارد و مجتمع گردشگری روستای جارو بازدید کرد.
رحیم خاکی افزود: بر اساس اعتبارات ابلاغ شده، امسال بخشی از مرمت امامزاده سلیمان پیش برده می‌شود که در فاز اول مطالعات و استحکام‌سازی بنای شبستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در این بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان بازدید و بر رفع موانع این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: امسال امید می‌رود با پیشبرد طرح‌های گردشگری اشتهارد از جمله مجموعه گردشگری روستای جارو و پروژه دستکند‌های صخره‌ای اشتهارد تحولی در افق گردشگری این شهرستان ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان