Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس «مجلس اتحاد المسلمین» هند در یکصدمین سالگرد فعالیت رسانه ای خبرگزاری «آناتولی» از این رسانه و دیگر رسانه های مسئول در جهان اسلام خواست تا تلاش خود را برای مقابله با تصورات غلطی که درباره اسلام و مسلمانان در سراسر جهان وجود دارد،مضاعف کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، یکی از رهبران مشهور مسلمان در هند در یکصدمین سالگرد فعالیت رسانه ای خبرگزاری «آناتولی» از این رسانه و دیگر رسانه های مسئول در جهان اسلام خواست تا تلاش خود را برای مقابله با تصورات غلطی که درباره اسلام و مسلمانان در سراسر جهان وجود دارد،مضاعف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«اسد الدین اویسی» که از وکلای برجسته و همچنین رئیس «مجلس اتحاد المسلمین» در هند است در این باره گفت:رسانه های جهان تصویری خشن از صلح آمیز ترین دین جهان یعنی اسلام به تصویر کشیده اند.

 

وی افزود: در چنین شرایطی برای رسانه هایی مانند «آناتولی» لازم است تا وظیفه مضاعفی را برای مقابله با چنین تصویری از اسلام و مسلمانان در جهان بر دوش خود بگذارند.

 

اویسی ،آناتولی را اولین خبرگزاری در جهان اسلام دانست که از سال 1920 میلادی فعالیت های رسانه ای خود را آغاز کرده و تا کنون هم ادامه داده است.

 

وی همچنین گفت: امیدواریم که خبرگزاری آناتولی که حالا 100 ساله شده است نقش خود را به عنوان یک خبرگزاری جهانی ایفا کرده و با رسانه های غربی در تولید محتوا و عمق مطالب رقابت کند.

 

خبرگزاری آناتولی به عنوان یک آژانس خبری جهانی جزو 10 رسانه تأثیرگذار در جهان است و نزدیک به شش هزار مشترک از 100 کشور جهان دارد.

 

این خبرگزاری هزاران خبر ، عکس ، فیلم ، اینفوگرافی و سایر مطالب را بر اساس  اطلاعات دریافت شده از طریق شبکه جهانی خبرنگاران خود ارائه می دهد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: آناتولی مسلمانان اسلام جهان اسلام برای مقابله جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا

 رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: یکی از اهداف مهم و برجسته در برگزاری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در این استان مقابله با فضای رسانه‌ای ملتهب علیه ایران و اصفهان در فضای مجازی است.

مصطفی دولت یار  افزود: برگزاری موثر همراه با نظم و چینش دقیق برنامه‌ها می‌تواند این فضا را خنثی کند و به مدعوین و صاحبان مناصب تجاری و اقتصادی اثبات کند که اصفهان شهری توسعه یافته با ظرفیت‌های کم نظیر اقتصادی، خدماتی، تجاری، صنعتی و دانشگاهی است.

او گفت: هدف مهم دیگر ایجاد فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین امکان آشنایی و تعامل بیشتر با فعالان اقتصادی کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا افزودبمنظور شبکه سازی در حوزه سرمایه گذاری است.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان افزود: اصفهان، ظرفیت‌های ناشناخته بسیار و همچنین زیرساخت‌های خوبی دارد که کمتر از آن استفاده شده است.

او گفت: با توجه به اینکه اصفهان به لحاظ تاریخی، شهر جهانی است باید تلاش شود تا در این اجلاس، ظرفیت‌های بالقوه آن به حالت بالفعل تبدیل شود.

دولت یار همچنین بر تقویت ظرفیت‌های مدیریتی در اصفهان تاکید کرد و گفت: این ظرفیت در بخش‌های علمی، دانشگاهی، تجاری، صنعتی و سایر حوزه‌ها باید مورد تاکید و تقویت قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز گفت: برگزاری این اجلاس، فضای اقتصادی، تجاری و بین‌المللی این شهر را متحول خواهد کرد.

امیر کشانی با اشاره به اینکه نخستین اجلاس مجازی در سال ۲۰۲۱ در کشور ترکیه برگزار شد گفت: مجمع ﮔﻔﺘﮕﻮی ﻫﻤﮑﺎری آﺳﯿﺎ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺳﻌﯽ دارد ﺗﺎ ﻓﺎرغ از ﻣﺒﺎﺣﺜﺎت و ﻣﺸﺎﺟﺮات ﺳﯿﺎﺳﯽ، راﻫﻬﺎی ﺟﺪﯾﺪی را ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺗﻮﺳﻌﻪای و اﻗﺘﺼﺎدی، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﮐﻨﺪ.

به گفته وی، اتاق‌های بازرگانی با برگزاری دوره‌های آموزشی تجاری برای فعالان اقتصادی و برقراری رابطه بین صنعت و دانشگاه در برقراری ارتباطات تجاری داخلی و خارجی بسیار تاثیرگذار هستند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: در این اجلاس نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ۳۳ کشور عضو مجمع گفتگوی آسیا حضور خواهند داشت و سعی بر آن است که میز‌های مشترک بین شهر‌های آسیایی دایر شود.

وی یادآور شد: در این اجلاس بدنبال آن هستیم که اصفهان را به عنوان یک شهر مهم آسیایی معرفی کنیم تا شاد اتفاقات مطلوب و پایدار پس از برگزاری این رویداد در اصفهان باشیم.

کشانی موضوعات این اجلاس را در قالب پنج دسته شامل «کشاورزی و امنیت غذایی»، «سرمایه گذاری»، «فناوری و دانش بنیان»، «گردشگری» و «توسعه پایدار» عنوان کرد و گفت: نمی‌توان گفت که برگزاری این اجلاس ۲ روزه همه مشکلات ما را رفع خواهد کرد، اما می‌تواند تأثیر گذار باشد.

دومین اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تاریخ ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار می‌شود.

مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و هم اینک ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

کشور‌های بحرین، بنگلادش، بروئنی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتد
  • سوژه شدن برای خندیدن، آخرین دستاورد صهیونیست‌ها برای مقابله با ایران
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام