Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: روش‌های تصویر برداری و بویژه سی.تی.اسکن روش مناسبی برای تشخیص و غربالگری بیماران مشکوک به کرونا به شمار می‌رود.
دکتر شاپور بدیعی افزود: در این راستا با مشارکت بخش غیر دولتی چهار مرکز تصویربرداری در شهر مشهد به منظور پذیرش بیماران سرپایی مشکوک به کرونا اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدف از اجرای این روش را ارائه راهکار نوآورانه به منظور بهینه سازی شناسایی، غربالگری و ایزوله سازی افراد مشکوک به کرونا در راستای شکست زنجیره انتقال این ویروس در کوتاه‌ترین زمان دانست.
وی ادامه داد: سرعت عمل در شناسایی بیماران مبتلا با دقت بیش از ۹۵ درصد و حساسیت بیشتر نسبت به روش‌های آزمایشگاهی از جمله مزایای این روش می‌باشد.
دکتر بدیعی گفت: تجربه موفق این دانشگاه از اجرای روش یاد شده و شناسایی سریعتر بیماران می‌تواند به عنوان الگو در کشور مطرح شود.
وی افزود: با اجرای این روش از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون بیش از پنج هزار نفر برای انجام سی.تی.اسکن ریه به این مراکز مراجعه کرده‌اند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر ۹ هزار دانشجو و ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشکوک به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید

سیدمرتضی راستی ثانی  اظهار داشت: بیمار مرگ مغزی مرحوم "ثریا احسان‌نیا"، ۳۷ ساله بود که ۱۱ فروردین به علت فشار خون بالا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان واسعی سبزوار بستری شده بود.

وی افزود: با تایید کمیته مرگ مغزی و دریافت رضایت از خانواده بیمار، پیکر آن مرحوم در ۲۲ فروردین برای اهدا به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی و در ۲۴ فروردین مورد جراحی قرار گرفت.

راستی گفت: در نود و ششمین اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی سبزوار چهار عضو این بانوی سبزواری از جمله ۲ کلیه، کبد و قلب وی به بیماران نیازمند به عضو اهدا و پیوند شد و قرنیه‌ها و بخشی از پوست زنده یاد نیز به بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص) و امام رضا (ع) ارسال شد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار علاوه بر ۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی، به بخشی از ساکنان جنوب غرب این استان و نیز مناطق جنوبی خراسان شمالی و شرق استان سمنان نیز خدمات می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی در مشهد
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید
  • جوان یزدی ناجی بیماران نیازمند عضو شد
  • اجرای بیش از دو هزارو ۷۰۰ ماموریت اورژانس ۱۱۵ مشهد در ایام عید سعید فطر
  • خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور
  • ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت