Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی از وضعیت مقابله کادر درمانی آمریکا با بیماری همه‌گیر جهانی ناشی از ویروس کرونا، هشدار داد که این کشور همزمان با این بیماری ممکن است از نظر سلامت روانی کادر درمانی در وضعیت بحرانی قرار گیرد. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

در این گزارش که توسط سه نفر از محققان اندیشکده آمریکایی «رند» تهیه شده، آمده است: نظام سلامت آمریکا در حال تقابل با رشد شتابان پاندمی کووید-19 است اما بحران سلامت روانی را نیز می‌توان در افق دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارکنان درمانی در خط مقدم در اورژانسها و آی‌سی‌یوهای سراسر کشور با چالش‌ سنگین و بی‌سابقه‌ای مواجه هستند از جمله این چالش‌ها تصمیم‌گیری درباره اولویت‌های برخورداری از منابع اندک موجود، ساعات کاری طولانی و طاقت‌فرسا، کمبود کارکنان بخاطر ترس از ابتلا به بیماری و نبود امکانات کافی جهت حفاظت دربرابر بیماری است.

این مقاله می‌افزاید: پیامدهای این چالش‌ها بر سلامت روانی کوتاه مدت و بلندمدت کارکنان درمانی می‌تواند قابل توجه باشد و می‌تواند توانایی نظام بهداشتی آمریکا را برای حل مشکل پاندمی کنونی و ادامه حیات در دراز مدت تضعیف کند.

بنا بر این گزارش، هم اکنون نیز نشانه‌های فشار اساسی روانی که با کارکنان بخش درمانی شهر ووهان چین همراه شده، قابل مشاهده است و آمریکا نیز (با توجه به تجربه چین) باید برای حفاظت از کارکنان درمانی و بهداشتی اقدامات لازم را هر چه سریعتر اتخاذ کند.

در این مقاله آمده است: سنگین‌ترین چالشی که کارکنان درمانی با آن مواجه هستند این است که آنها باید تصمیم‌ بگیرند کدام یک از بیماران از دستگاه هوای مصنوعی استفاده کنند. پیش‌بینی می‌شود که در طول این بیماری همه‌گیر جهانی، یک میلیون آمریکایی نیازمند استفاده از این دستگاه‌های تنفسی خواهند بود در حالی که کلا 160 هزار عدد از این دستگاه‌ها در کل بیمارستان‌های سراسر آمریکا وجود دارند ضمن این که تعداد 9 هزار از این دستگاه‌ها در انبارهای ذخیر راهبردی کشور وجود دارند. معنی این امر آن است که بسیاری از بیماران مبتلا به کووید-19 از این دستگاه‌ها بهره‌مند نخواهند شد.

از طرفی، با روند شتابان احتمال ابتلای بیماران به ویروس کرونا و نیازمندی آنها به بستری شدن در بیمارستان، معلوم است که تعداد کارکنان بخش درمان برای رسیدگی و اداره این سونامی بیماران کافی نیست.

این کارکنان همچنین مشغول کار در شرایطی هستند که نسبت به سلامت ماندن خود مطمئن نیستند. نبود تجهیزات حفاظت شخصی و ظرفیت محدود تست کرونا بطور فزاینده‌ای نگرانی را میان کارکنان بخش درمان تقویت کرده و این نگرانی و ترس قابل توجیه است.

در ادامه این مقاله آمده است: ترکیب این چالش‌ها در کنار هم می‌تواند شرایطی برای کار ایجاد کند که کارکنان درمانی را در خطر بالای ابتلا به فرسودگی شدید و عوارض روانی درازمدت قرار دهد. مطالعاتی که پس از اپیدمی‌های عفونی سارس و مرس صورت گرفته است نشان می‌دهند که کارکنان مراکز درمانی ترس و نگرانی و اضطراب سنگین را در طول مدت شیوع بیماری تجربه کرده اند و این امر اثرات بلندمدتی روی آنها برجای داشته است.

بنا بر این مقاله، این تاثیرات منفی سلامت ممکن است برای برخی افراد سنگین باشد مانند کارکنان که صاحب فرزند و خانواده‌ای هستند یا آن دسته از کسانی که در معرض بیشتری از بیماری قرار می‌گیرند و بخصوص افراد کهنسال، دارای نقص سیستم ایمنی یا افرادی که بیماری‌های مزمن دارند.

لس‌آنجلس‌ تایمز: نظام فدرالی مانع پاسخ مناسب آمریکا به بحران کرونا شده استچالش حکمرانی جهانی با جدال نان و جان در بحران کرونا/ هیچ‌کس با اطمینان سخن نمی‌گویدملکه انگلیس: کرونا با چالش‌های قبلی بریتانیا متفاوت است

 

در ادامه این مقاله تحقیقی آمده است: علاوه بر این، مشکلات در خلق و خو که کارکنان بخش درمان با آن مواجه می‌شوند بی‌تردید آسیب سنگینی بر سلامت عاطفی آنها می‌گذارد. پریشانی اخلاقی در میان کارکنان بخش آی‌سی‌یو به روشنی ثبت شده و این امر سریعاً منجر به فرسودگی عاطفی و روانی این افراد می‌شود. شواهد و مدارک به دست آمده از دیگر بلایای سنگین از جمله سونامی 2004 در اقیانوس هند نیز نشان دهنده پریشانی اخلاقی قابل توجه در افرادی استکه در تیم‌های واکنش و امداد به این واقعه‌ها بودند.

این مقاله تصریح می‌کند: احتمال آن می‌رود روحیه کارکنان بهداشت و درمان در طی مدت این پاندمی افت پیدا کند. حتی اکنون بسیاری از بیمارستان‌هایی که در حاشیه مناطق ابتلا هستند منتظرند تا شاهد نخستین موج بیماری باشند و اخباری که از وضعیت نیویورک به گوش می‌رسد نیز بر روحیه کارکنان درمانی تأثیر گذاشته است. با وجود اعلام این امر که همه در این راه با هم هستیم و با وجود تلاش‌های صورت گرفت، اما در عین حال درخواست‌ها برای ادامه کارکارکنان در شرایط ناامن، نامطمئن و در حالت پراضطراب و با منابع کم باعث می‌شود آنها فکر کند که در معرض بیماری رها شده و فاقد حمایت هستند.

در انتهای این مقاله تصریح شده است که حمایت از افراد درمانی حاضر در خط مقدم مقابله با کرونا و بالا بردن روحیه آنها در اولویت سیاست‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

R7891/P/S8,1128/CT4

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارکنان بخش درمان دستگاه ها کارکنان درمانی سلامت روانی چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.

حنان بلخی مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی می‌گوید که نیمی از مردم افغانستان با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی که در نشستی در ویانا اتریش سخن‌می‌گفت افزود این حالت بر بهره‌وری و کیفیت زندگی افغانستانی ها تاثیر می‌گذارد.

حنان بلخی گفت: «۵۰ درصد از جمعیت افغانستان با ناراحتی روانی دست و پنجه نرم می‌کنند که بر بهره وری و کیفیت زندگی آنان تاثیر می‌گذارد.»

یک نشست تحت عنوان «تعمیق بحران: سلامت روان و اختلالات مصرف مواد که جامعه‌ی افغانستان را فلج می‌کند»، در حاشیه‌ی شصت‌وهفتمین نشست کمیسیون مواد مخدر از سوی سازمان جهانی بهداشت، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و جاپان در ۲۱ مارچ (۲ حمل) سال روان برگزار شده است.

سازمان جهانی بهداشت در خبرنامه‌ای افزود در این نشست ۱۴۰ نفر به‌گونه‌ حضوری و مجازی حضور داشتند.

به گفته‌ این سازمان، این نشست بر نیاز فوری به اقدام هماهنگ برای مقابله با انگ و تبعیض درباره افراد دچار به اعتیاد به مواد مخدر و مشکلات سلامت روان تاکید کرده است.

ژان لوک لماهیو مدیر بخش تحلیل سیاست و امور عمومی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در این نشت پشتیبانی از کشاورزان تریاک با گزینه‌های معیشت جایگزین، در کنار اقدام‌های بهداشتی برای درمان افراد دچار به اختلال مصرف مواد مخدر، برای دست‌یابی به راه‌حل‌های پایدار در افغانستان ضروری دانسته است.

رافایلا آیودیس کاردار اتحادیه اروپا برای افغانستان که به نمایندگی از این اتحادیه در این نشست حضور داشت اولویت دادن به سرمایه‌گذاری در زمینه‌ سلامت روان و اختلالات مصرف مواد مخدر در سطح جهان و افغانستان را یک مسوولیت مشترک خوانده است.

سازمان بهداشت جهانی بیان کرد که نشست ویانا با فراخوانی برای اقدام به پایان رسید و از ذی‌نفعان در این نشست خواسته شد تا به هدف پشتیبانی از خدمات سلامت روان و اختلال مصرف مواد در افغانستان هم‌کاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • اجرای پویش ملی سلامت در استان گلستان؛ غربالگری یک میلیون نفر
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی سلامت در گلستان
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی در گلستان
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • تزریق ۱۲۵۵ مورد واکسن فلج اطفال در مناطق مرزی کشور