Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان ضمن هشدار نسبت به بازگشایی مراکز علمی گفت: مدارس گیلان امکانات اولیه بهداشتی مقابله با کرونا را ندارند. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، احمد آقایی ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان گیلان در رشت با بیان اینکه کنترل نسبی کرونا نباید منجر به فریب خودمان شود اظهار داشت: باید نسبت به مسائل نگاه دلسوزانه و سختگیرانه داشته باشیم و طبق نظر متخصصان پزشکی همچنان نسبت به اعمال محدودیت‌ها جهت مقابله با کرونا در گیلان اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان گفت: طبق گزارشات دریافتی نظارت روی قیمت‌ها کم‌رنگ شده است و هر چقدر که در میزان ابتلا به کرونا روند کاهشی داشتیم در این‌باره وضعیت خوبی نداریم، لذا از متولیان درخواست دارم که نظارت‌های خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به بازار سیاه ایجاد شده برای کالاهای بهداشتی و عدم نظارت روی این موضوع تصریح کرد: برخی افراد دستکش‌ها را با قیمت پایین از منطقه آزاد خریداری می‌کنند و همان را در بازار به قیمت بسیار بالاتر به مردم می‌فروشند و نظارت در این‌باره نیز بسیار کم است، لذا از مسئولان خواستار تشدید و تقویت نظارت‌ها هستیم.

هشدار نماینده وزیر بهداشت نسبت به آغاز موج دوم شیوع کرونا در گیلانفرمانده انتظامی گیلان: تداوم ممنوعیت ورود به استان؛ شرایط همچنان اضطراری استفعالیت واحدهای صنفی کم‌خطر از 23 فروردین‌ در گیلان آغاز می‌شود

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان به ضرورت حفظ امنیت روانی خانواده‌ها در ایام شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در بسیاری از مواقع مانند مقاطع دکتری نیازی به حضور دانشجویان در کلاس درس نیست و آنها می‌توانند مشکلات خود را از طریق فضای مجازی با اساتید مطرح کنند.

آقایی حضور نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموزان در شرایط فعلی را فاجعه‌بار خواند و خاطرنشان کرد: اگر مراکز آموزشی مقطع دکترا بازگشایی شود فاجعه رخ می‌دهد و در آینده با بحران سختی مواجه می‌شویم زیرا دیگر جایگزینی برای این افراد نیست.

وی با اشاره به اینکه مدارس ما امکانات اولیه بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا را ندارند تصریح کرد: باید تصمیمات عاقلانه گرفته شود و در شرایط فعلی رفتن دانش‌آموزان به مدارس کار درستی نیست و مسئولان در سطح ملی نیز باید به عواقب این موضوع توجه کنند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: فعالیت درمانگاه‌های متعلق به سپاه قدس گیلان تا ساعت 24 به‌معنای انکار نقش این مراکز نیست بلکه با توجه به کاهش مراجعه بیماران کرونایی ساعت کار درمانگاه‌ها را کاهش دادیم.

سرهنگ پاسدار علی توشه خواستار جمع کردن بیمارستان سیار سپاه در بیمارستان رازی رشت شد و بیان کرد: در حال حاضر استان گیلان نیازی به داشتن بیمارستان صحرایی ندارد، لذا درخواست داریم مصوبه کنید تا این مرکز سیار در استان جمع‌آوری شده و به استان‌های دیگر فرستاده شود.

انتهای پیام/613/ح

R7877/P1357/S6,71/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست‌ اداره نظارت بر موادغذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با پیگیری کارشناسان نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو، حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ عدد ظروف بسته بندی مورد استفاده در صنایع غذایی نیشابور، به علت رعایت نکردن ضوابط فنی و بهداشتی توقیف شد.

سمانه رمضانی افزود: پیرو دستور های سازمان غذا و دارو  همه ملزومات بسته بندی که در تماس با ماده غذایی هستند باید مجوز بهداشتی داشته باشند از این رو به همت  کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی کارخانه های  تولید کننده ملزومات بسته بندی پایش مستمر می شوند.

وی  تاکید کرد: شهروندان مواد غذایی و آشامیدنی و اقلام سلامت محور را از مراکز مجاز تهیه و هنگام خرید به تاریخ تولید و مصرف، پروانۀ بهداشتی و علامت سیب سلامت محصول دقت  کنند.

 سرپرست‌ اداره نظارت بر موادغذایی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت:   شهروندان همچنین در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا داشتن شکایت در خصوص مواد غذایی بسته‌بندی‌شده، آرایشی و  بهداشتی و اقلام سلامت محور مراتب را از طریق شماره تماس ٠۵١۴٣٣۵٢٣١١ و یا از طریق سامانه fms.nums.ac.ir به معاونت غذا و دارو نیشابور گزارش دهند

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • نظارت‌ بر نانوایی‌های زابل تشدید شود
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران