Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تسهیل، تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از اشتغال زایی ۲۳۷ نفر در پی سرمایه‌گذاری در حوزه معدن در این منطقه طی سال گذشته خبر داد. به گزارش پول نیوز، آرش یوسف زاده در تشریح اقدامات این مدیریت در سال گذشته اظهار کرد: طی سال ۹۸ در حوزه معدن، ۴۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که ماحصل آن اشتغالزایی برای ۲۳۷ نفر بود که از ابتدای تاسیس منطقه آزاد ماکو تاکنون ۱۳۰۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۱میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه معدن محقق یافته و منجر به اشتغالزایی ۱۷۸۹ نفر شده است.
یوسف زاده گفت: ۴۸۱ مجوز سرمایه گذاری صنعتی (جواز تاسیس) و ۱۶۶ مجوز بهره برداری صنعتی(پروانه بهره برداری) صادر شد که پیش بینی می شود منجر به اشتغالزایی ۳۰۳۶ نفر شود.
وی ارزش به روز سرمایه گذاری تحقق یافته در منطقه آزاد ماکو در سال گذشته را  ۱۰ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال و  در بخش خارجی نیز ۱۲۹ میلیون دلار (چین، هند، کانادا، ترکیه) عنوان کرد و گفت: صادرات واحدهای تولیدی تا پایان ۱۲ماهه سال گذشته (۷۵ میلیون دلار) بوده است.
مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰۷ واحد صنعتی در سطح منطقه فعال است، گفت: در حوزه معدن نیز میتوان به صدور یک فقره پروانه بهره برداری و یک فقره گواهی کشف مس با مساحت های ۵ کیلومتر مربع با ذخیره قطعی یک میلیون تن و با عیار متوسط ۰/۵ درصد اشاره کرد.
یوسف زاده ادامه داد: همچنین ۲ فقره پروانه بهره برداری و یک فقره گواهی کشف ماده معدنی سیلیس با عیار متوسط ۹۵ الی ۹۷ درصد و ذخیره قطعی ۳.۵ میلیون تن صادر شده است.
مدیرتسهیل تولید،‌ صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از صدور ۱۴ پروانه اکتشاف در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ۲۷ فقره پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی نیز صادر شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اکتشاف صادرات معادن منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری پروانه بهره برداری منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری حوزه معدن سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با راه‌اندازی ۱۹۴ واحد، ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان محقق شد و به مرحله بهره‌برداری رسیدند که زمینه اشتغال برای حدود ۱۱ هزار نفر در استان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: میزان اشتغال این واحد‌ها پارسال نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۰ درصد و تعداد پروانه‌های بهره‌برداری نیز در این بازه مقایسه ای، ۵ درصد افزایش یافته است.

سرتیپی ادامه داد: پارسال همچنین حدود هزار و ۲۰۰ جواز تاسیس در آذربایجان‌غربی صادر شد که ۱۵ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این واحد‌ها ۴۳۵ هزار میلیارد ریال بوده و ۲۹ هزار نفر با راه‌اندازی آنها مشغول کار خواهند شد.

۲ هزار و ۲۸ واحد صنعتی تولیدی در آذربایجان‌غربی در حال فعالیت است که برای فعال‌سازی این واحد‌ها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و با بهره برداری از این واحد‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن